بازدید 2160

بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد

وزرای خارجه جنبش عدم تعهد خواستار تحقق تلاش‌های بیشتر بین‌المللی برای دستیابی به راه حلی عادلانه در راستای اطمینان از احقاق حقوق مردم فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و پایان دادن به آلام پناهجویان فلسطینی شدند.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ 07 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد پس از پایان نشست دو روزه خود در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بیانیه‌ای منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: ما وزرای خارجه جنبش عدم تعهد اعمال و اجرای اقدامات قهرآمیز یکجانبه علیه کشورهای عضو جنبش را محکوم کرده و آن را ناقض منشور سازمان ملل و حقوق بین الملل بویژه اصولی همچون عدم دخالت در امور داخلی، حق تعیین سرنوشت و استقلال کشورها می دانیم.

بیانیه اضافه کرده است: همچنین در این ارتباط اراده و خواسته خود برای محکومیت و توقف کامل، فوری و بدون شرط این اقدامات را که بر حقوق بشر تاثیر می گذارند و مانع توسعه کامل اقتصادی و اجتماعی ملت های تحت تحریم می شوند، اعلام می داریم.

وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در این بیانیه تاکید کرده اند که یافتن راه حل عادلانه، پایدار و مسالمت آمیز برای مساله فلسطین و تمامی جنبه های مرتبط با آن بر اساس پارامترهای مورد تایید جامعه بین المللی مصرح در قطعنامه های ذیربط سازمان ملل باید همچنان اولویت دستورکار جنبش عدم تعهد باقی بماند و این مساله و تمامی جنبه های مرتبط با آن تا زمانی که به طریق رضایت بخشی در انطباق با حقوق بین الملل و قطعنامه های ذیربط سازمان ملل حل نشود همچنان به عنوان یک مسئولیت دایمی برای سازمان ملل باقی خواهد ماند.

بیانیه ادامه داده است: همچنین تعهد خودمان به اصول و مواضع مربوط به مساله فلسطین که در اسناد و بیانیه وزرای نشست پیشین آمد را مجددا اعلام می کنیم و خواستار تحقق تلاش های بیشتر بین المللی برای دستیابی به یک راه حل عادلانه برای اطمینان از احقاق حقوق حقه مردم فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و استقلال کشور فلسطین به پایتختی اورشلیم (بیت المقدس) شرقی و نیز راه حل عادلانه برای پایان دادن به آلام پناهجویان فلسطینی بر اساس قطعنامه شماره ۱۹۴ مجمع عمومی هستیم و تشدید حملات علیه غیرنظامیان فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر اسراییلی و شبه نظامیان مستقر در شهرک های یهودی نشین از جمله حمله اخیر به اردوگاه پناهجویان جنین را محکوم می کنیم.

بیانیه خاطرنشان کرده است: ما وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به شدیدترین وجه تخطی نفرت انگیز اخیر علیه ساحت مقدس قرآن کریم در پادشاهی سوئد در اولین روز عید قربان ۱۴۴۴ در مقابل مسجد مرکزی استکهلم را محکوم کرده و نسبت به تکرار اعمال توهین آمیز به قرآن مجید ابراز انزجار کرده و عمیقا تاسف خود را از صدور مجوز توسط مقامات سوئدی برای انجام چنین اقدامی اعلام می کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست