بازدید 3800

ماجرای کشف مواد مخدر در کاخ سفید

کشف بسته حاوی ماده مخدر کوکایین در کاخ سفید و در نزدیکی اتاق بیضی شکل به عنوان دفتر اصلی رئیس جمهور آمریکا، بازتاب زیادی در رسانه‌های این کشور داشته است. سخنگوی کاخ سفید از اظهارنظر در مورد کشف پودری سفید رنگ در یکی از بخش‌های این ساختمان خودداری کرد.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ 06 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه از اظهارنظر درباره اخباری که سرویس مخفی آمریکا (USSS) درباره کشف کوکائین در قسمت غربی ساختمان کاخ سفید گفته بود، خودداری کرد.

ژان پیر تاکید کرد که سرویس مخفی آمریکا در حال انجام تحقیقات در مورد این موضوع است و به همین دلیل دولت در مورد آن اظهار نظر نخواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که کاخ سفید به تنهایی این رویداد را بررسی نمی‌کند. ژان پیر همچنین گفت که این ماده در منطقه‌ای پر رفت و آمد جایی که بازدیدکنندگان زیادی به آنجا می‌آیند پیدا شده است.

ژان پیر در ادامه تصریح کرد که کاخ سفید اطمینان دارد که سرویس مخفی آمریکا جزئیات بیشتری از این ماجرا را مورد بررسی قرار خواهد داد.

آنتونی گوپلیمی سخنگوی گارد پلیس مخفی در بیانیه‌ای به بی‌بی‌سی گفت این پودر، یکشنبه شب در ساعت ۸:۴۵ دقیقه محلی پیدا شده و پس حضور فوری آتش‌نشانی در محل مشخص شده که این پودر سرشت مرگبار یا سمی ندارد.

سخنگوی سرویس مخفی کاخ سفید نیز اعلام کرد: اداره آتش نشانی دی سی برای ارزیابی فراخوانده شد و به سرعت تشخیص داد که این ماده غیرخطرناک است.

بخش غربی به عمارت اجرایی که رئیس جمهور جو بایدن در آن زندگی می‌کند متصل است، اما جو بایدن و خانواده‌اش هنگام پیدا شدن این پودر در اقامتگاه تابستانی کمپ دیوید بودند.

 کوکائین کشف شده در کاخ سفید در قسمت عمومی نبوده است؛ هانتر بایدن در مظان اتهام رسانه‌های جمهوری‌خواه

در همین حال یورونیوز اعلام کرد، بنا بر گزارش سرویس مخفی آمریکا، کوکائین یافت شده در کاخ سفید که پیش‌تر گفته شده بود در کتابخانه پیدا شده، در بال غربی این عمارت کشف شده است. برخی از رسانه‌های جمهوری‌خواه با توجه به سابقه هانتر بایدن در مصرف مواد مخدر شبهاتی را درباره عاملیت او در این اتفاق مطرح کرده‌اند.

بال غربی کاخ سفید، ساختمانی چند طبقه است که شامل دفتر رئیس جمهوری، اتاق بیضی‌شکل و دیگر اتاق‌ها و سالن‌هایی است که کارکنان این عمارت و همچنین سیاستمداران و  کارمندان سیاسی ریاست جمهوری به طور روزانه در آن رفت و آمد می‌کنند. سالن کنفرانس مطبوعاتی سخنگویان ریاست جمهوری آمریکا نیز در همین قسمت قرار دارد و در نتیجه صدها روزنامه‌نگار و خبرنگار به طور معمول در این مکان در حال آمد و شد هستند. با توجه به این که این قسمت جزء مکان‌هایی که تور عمومی بازدید از کاخ سفید وارد آن می‌شود نیست، حلقه مظنونین در موضوع ورود کوکائین به این عمارت تنگ‌تر شده است. 

سرویس مخفی ایالات متحده پیشتر از کشف پودر سفیدرنگی در کتابخانه کاخ سفید خبر داده بود. درهای این کتابخانه که در طبقه همکف ساختمان این عمارت قرار دارد، برای بازدید عموم باز است. در آزمایش‌های اولیه مشخص شد که پودر سفیدرنگ کوکائین است. حال یکی از مقامات ارشد دولتی آمریکا در گفتگو با سی‌بی‌اس گفته است که این کوکائین در بال غربی و در کمدهایی که برای نگهداری از تلفن‌های همراه کارکنان و مهمانان کاخ سفید استفاده می‌شود، کشف شده است. 

برخی از رسانه‌های جمهوری‌خواه با توجه به سابقه هانتر، پس جو بایدن در مصرف مواد مخدر و همچنین انتشار عکس‌های از او که حین رانندگی در حال مصرف کراک بوده است، کوکائین کشف شده در کاخ سفید را به او نسبت داده‌ و این موضوع را دست‌آویزی برای رقابت‌های انتخاباتی قرار دادند.

در زمان کشف این کوکائین، هانتر بایدن پدرش را در مراسم روز استقلال آمریکا در کمپ دیوید همراهی می‌کرد.


جو، جیل و هانتر بایدن در مراسم روز استقلال ایالات متحده

سرویس مخفی ایالات متحده در حال بررسی تمام و کمال چگونگی ورود این کوکائین به کاخ سفید است. این سرویس قرار است برای حل این معما تمام دوربین‌ها و دروازه‌های ورودی به این عمارت را بررسی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم