بازدید 3164

هادی العامری: روابط میان عراق و ایران قوی است

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که در عراق به سر می برد با رئیس ائتلاف فتح و رئیس مجلس اعلای عراق دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 05 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق روز چهارشنبه در دفترش از علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هیئت همراه وی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری عراقی واع، العامری در این دیدار، به نقش حمایتی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه و عراق و به ویژه نقش فرمانده شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد.

وی گفت: پایداری مردم ایران در برابر تمامی توطئه‌های خارجی، یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی موفقیت جمهوری اسلامی است. روابط دوجانبه میان عراق و ایران قوی است و برای تعمیق این روابط از طریق مسیرهای دیپلماتیک تلاش می‌کنیم.

باقری کنی نیز به اهمیت روابط ایران و عراق و نقش آن در ثبات منطقه و اطمینان بخشی به کشورهای همسایه درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران، تقویت روابط با کشورهای منطقه است. جمهوی اسلامی همواره حامی عراق بوده و هست و با تمامی هم پیمانان و دوستانش نیز همین گونه خواهد بود.

همچنین باقری کنی دیداری با همام حمودی رئیس مجلس اعلای عراق داشت.

طرفین درباره روابط دو کشور و راههای توسعه آن مطابق با چشم انداز نوین و تحولات عرصه بین الملل تاکید و آنرا تقویت کننده منافع مشترک و بسط ثبات در منطقه قلمداد کردند.

رئیس مجلس اعلای عراق گفت: عراق شاهد ثبات ملموسی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم