بازدید 6402

اولین اظهارات نخست‌وزیر سوئد بعد از اهانت به قرآن

نخست وزیر سوئد در اولین اظهارات پس از هتک حرمت به قرآن کریم در پایتخت این کشور، هجوم به سفارتخانه‌های این کشور در نقاط مختلف جهان را غیرقابل قبول خواند.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲ 30 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «اولف کریسترسن» در اولین اظهار نظر بعد از هتک حرمت به قرآن کریم از سوی شهروندان سوئدی، بدون محکوم کردن این اقدام و هرگونه توضیح اضافه، خواستار حفظ آرامش شد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، نخست وزیر سوئد در نشست خبری خود در روز جمعه و یک روز بعد از حمله به سفارت این کشور در بغداد از همه خواست آرامش خود را حفظ کنند

براساس گزارش TT نیوز، وی در واکنش به خشم عراقی‌ها از آتش زدن قرآن و حمله به سفارت این کشور در بغداد گفت: واضح است که ورود غیرقانونی افراد به سفارتخانه‌های سوئد در کشورهای دیگر کاملا غیرقابل قبول است. من همچنین فکر می کنم که ما باید در اینجا در سوئد آرام تر باشیم. وضعیت امنیتی جدی است و دلیلی برای توهین به افراد دیگر وجود ندارد.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)،  یک سوئدی عراق الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

وی پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد. اقدامی که با محکومیت شدید کشورهای عربی و اسلامی همراه شد و همگی خواستار جلوگیری از این مظاهر اسلام‌هراسی شدند.

اردن و امارات سفرای سوئد را احضار کردند، ایران کاردار این کشور را احضار کرد و دبیر خانه سازمان همکاری اسلامی خواستار برگزاری نشست اضطراری در پی این اهانت به قرآن کریم شده است. همچنین تجمعات اعتراضی گسترده مردمی در برخی کشورها برگزار شده و در برخی کشورها نیز امروز قرار است برگزار شود.

در عراق، صدها نفر از شهروندان این کشور روز پنج شنبه ضمن محکومیت آتش زدن قرآن کریم در سوئد، در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع اعتراضی گسترده‌ای برگزار کردند و خشم خود را نسبت به این جنایت ابراز کردند.

پایگاه خبری العهد خبر داد که کارکنان سفارت سوئد از ترس معترضان، سفارت را ترک کردند. این در حالی است که خبرگزاری رسمی عراق و سایر منابع رسمی، فرار کارکنان سفارت سوئد را تأیید نکرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
سلام تف تمام مسلمانان برسوئد باد
آقا شما درست میگی دم شما گرم ولی سوال ما چیز دیگه ایه ! چرا دقیقا در یک روز همزمان مجوز قرآن سوزی صادر میشه و همزمان پوشیدن پیراهن شماره 88 برای بازیکنان فوتبال ممنوع میشه به بهانه مبارزه با یهود ستیزی!!!
آخه چطور آزادی بیان فقط برای توهین به ادیان هست ولی برای توهین به همجنسبازان یا یهودیان نیست !!!

خب این عجیبه !! شما بگید توهین به همجنسبازها و یهودی ها آزاده ماهم میگیم دم شما گرم توهین به ادیان هم آزاده پس !
پاسخ ها
هدایت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
خدا شفات بده با این استدلال‌های شیطانی
چرا در ایران به سفارت سوئد حمله نشد؟! !!آتش به اختیارها خوابند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
خواب نیستند، داشتند تصاویر جارو شدن شما رو در اردوگاه بیشرف ۳ در آلبانی از تلویزیون تماشا می‌کردند، وقت نداشتند
جالب این هست که در خیلی از کشورهای اروپایی به چالش کشیدن وقوع هولوکاست به خودی خود جرم محسوب میشود.
لعن و نفرین انس و جن، از ازل تا ابد بر تو و همپالگی هایت!
مرگ بر دشمنان اسلام . انان که فرعون و نمرود و ابوسفیان و ابوجهل و ابولهب بودند با ان همه قدرت و مکنت و ثروتی که داشتند نتوانستند در برابر خدا و پیامبران گرامیش قد علم کنند و هیچ غلطی نتوانستند بکنند و سر انجام خود و حامیانشان به زباله دانی تاریخ پیوستند پیامبران الهی و دین مبین اسلام که مکمل همه ادیان بود به همراه اخرین کتاب الهی قران مجید روز به روز در عرصه جهان گسترش و پیشرفت و پایدار و جاوید خواهند ماند. یک کشور کوچک به نام سوئد در حاشیه مدار قطبی هم هیچ گونه ضربه ای به اسلام و قران هم نمی تواند وارد کند و سرانجام این کارهای شنیع فقط ذلت و بدبختی و نکبت برای دشمنان قران خواهد بود
مشخصه که این آقای اولف کریسترسن با مسلمانها خصومت شخصی داره.
کشورهای اسلامی اگر واقعا مسلمان و دلسوز اسلامند از منافعشان بگذرند همه شان سفارت خانه های سوئد را تعطیل نمایند که این چندمین بار است که دارند توهین می کنند
عراقی الاصل اگه از این طرف دستور نگرفتی چرا تو عراق این کار رو نکردی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی