بازدید 38158

واکنش گروسی به توافق جایگزین

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که از هرگونه مذاکره منجر به تنش زدایی در موضوع برجام استقبال می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ 30 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از میزان، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که خواهان همکاری بیشتر ایران با این نهاد است.

گروسی در گفت‌وگو با خبرگزاری «فرانس ۲۴» ضمن رد ادعای مجری مبنی بر ناکارآمدی توافق ایران و آژانس گفت: من با قضاوت شما درباره این که توافق کار نمی‌کند، موافق نیستم، اما فکر نمی‌کنم که سطح و سرعت کارکرد توافق آن گونه که من دوست دارم شاهدش باشم، باشد.

وی در ادامه ادعا کرد: آن چه ما درباره اش توافق کردیم، این بود که ایران با آژانس در زمینه محدود کردن برخی از فعالیت‌های خود همکاری کند و به ما هم اجازه بدهد که تجهیزات نظارتی بیشتری داشته باشیم.

گروسی در ادامه اظهار کرد: ما توانستیم برخی از این کارها و نه همه آن‌ها را انجام بدهیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد که ایران همچنان به برنامه غنی سازی خود ادامه می‌دهد و البته این نگرانی آژانس را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه گفت: البته به همین دلیل، ما به همتایان ایرانی می‌گوییم که تنها راه کسب اعتماد بین المللی، کمک به ما و همکاری با ماست؛ این امر بدون همکاری با ما ناممکن است.

گروسی درباره مذاکرات برجامی نیز گفت که آژانس از هرگونه مذاکره و گفت‌وگو اعم از میان ایران و آمریکا یا دیگر کشورها که منجر به تنش زدایی می‌شود، استقبال می‌کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بخشی دیگر ضمن اشاره به امکان راستی آزمایی توافق احتمالی گفت که مشتاق است درباره جزئیات آن بیشتر بداند؛ شکل و نوع چنین توافق احتمالی وابسته به تصمیم‌های سیاسی کشورهاست.

وی همچنین ضمن طرح ادعای نبود فعالیت دیپلماتیکی درباره برجام اظهار کرد: امیدوارم در صورت وجود هرگونه توافق جایگزین از ما برای راستی آزمایی و بررسی تعهدات لحاظ شده دعوت شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست