بازدید 5653

حال و هوای حجاج ایرانی در سرزمین منا

حجاج ایرانی در دومین روز وقوف در سرزمین منا، از صبح امروز به شیطان سنگ زدند و خود را برای آخرین روز انجام مناسک حج تمتع آماده کردند.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲ 29 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، امروز در عربستان یازدهم ذی‌الحجه است. زائران حج از روز گذشته با انجام نیمی از اعمال حج، حاجی شدند. پس از رمی جمرات، قربانی و تقصیر یا حلق، آقایان حاجی که برای اولین بار یا بیش از دومین بار به این سفر معنوی مشرف شده‌اند، از یکدیگر قابل تشخیص است.

آنهایی که سر خود را ترسیدند، برای نخستین بار است که به حج تمتع مشرف می‌شوند و آنهایی که تقصیر کرده‌اند یعنی بخشی از موهای خود را کوتاه‌اند، بیش از یک بار حج تمتع را به جا آورده‌اند.

امروز حجاج باز هم به سنگ شیطان زدند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفت، زائران ایرانی از ساعت ۵ بامداد تا ۹ صبح به رمی جمرات رفتند و پس از آن برای زیارت به مسجدالحرام مشرف شدند. حجاج باید امروز را نیز در منا بیتوته کنند و پس از زیارت کعبه قبل از شهر به سرزمین منا بازگردند. البته زائران اهل سنت قرار است از ساعت ۱۳ تا ۱۴ به شیطان سنگ بزنند و ادامه مناسک حج تمتع را انجام دهند.

امسال با توجه به برنامه‌ریزی اعلام شده، زائران در مسیرهای مشخص به سوی رمی جمرات رفتند. البته افراد راهنما از سوی سازمان حج و زیارت نیز با لباس‌های زردرنگ زائران را در مسیر کمک می‌کردند تا مبادا اشتباهی حرکت کنند. نیروهای سعودی‌ها هم در مسیرها حضور داشتند.

امروز دومین روز وقوف حجاج در منا است که حجاج در حالی که در لباس احرام هستند، به شیطان سنگ زدند. در ادامه تصاویری از حال و هوای زائران ایرانی حج تمتع در سرزمین منا را مشاهده می‌کنید:

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار