بازدید 2641

شکست، سرنوشت محتوم همه مخالفان ایران است

خطیب نماز عید قربان گفت: به آمریکا و اروپا می‌گویم، همه مخالفینی که شما درست می‌کنید، سرنوشت محتوم همه آن‌ها شکست است. ما خبرهای پشت صحنه داریم که مخالفین دیگری هم به‌جای منافقین توسط آمریکا و اروپا در حال ایجاد شدن هستند. به آن‌ها می‌گویم پیشاپیش بدانید که بدون هیچ تردیدی این‌ها نیز شکست خورده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 29 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز (پنجشنبه 8 تیرماه) در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: خودم و شما خوبان را به  نگهداشتن حریم برای خداوند توصیه می‌کنم، کلامی که زینت بخش سخن برجا دارنده نعمت‌هاست. تقوا در مضامین اخلاقی دین مثل خون جاری در پیکره دین است.

وی افزود: در همه عرصه‌ها تقوا مطرح است و در حقیقت درس اخلاق دائم است. لذا؛ خطبه‌های عید و نماز جمعه پیوسته بر رعایت تقواست.

دل بر دو قسم است؛ دلی که خانه تقوای الهی و دلی که خانه شیطان است

خطیب نماز عید قربان گفت: دل بر دو قسم است؛ اول، دلی که خانه تقواست برای ذات مقدس خداوند حریم دارد و دوم دلی که خانه و مأوای شیطان است.
دلی که خانه تقواست، امام صادق از آن اینگونه تفسیر می‌کنند که این دل تصمیم بر بندگی دارد و می‌خواهد مطیع خداوند باشد و نافرمانی نکند.

وی ادامه داد: این دل مدام به یاد خداوند بوده و در این دل شکر خداست. سپاس نعمت‌های اوست که انسان را غرق خود کرده است و انسان توان شمارش نعمت‌های ذات مقدس ربوبی را ندارد. این دل خانه تقواست.

دلی که خانه شیطان است، دین را بازیچه حساب می‌کند

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دلی که خانه شیطان است نیز بر دو قسم است، عنوان کرد: نوع اول دلی است که آخرت خود را به دنیا می‌فروشد. صبح که از خواب بیدار می‌شود فقط به دنبال دنیاست، البته دنیا فقط پول نیست بلکه ریاست، شهوت و سایر جلوه‌های آن به اسم دنیاست. این دل با دنیا به آرامش می‌رسد. اما، قضاشدن نماز صبح یا گناه‌کردن چشم اصلاً برای این دل اهمیتی ندارد.

وی افزود: دلی که خانه شیطان است، دین را بازیچه حساب می‌کند در حالی که برای همه‌چیز حساب دارد. نسبت به درس فرزندشان حساسیت دارند اما دین او برای آن‌ها اهمیتی ندارند چراکه دین را بازیچه می‌پندارند. آن‌ها برای رسیدن به دنیا همه ارزش ها را زیر پا می‌گذارند. می‌خواهد به ریاست برسد دروغ می‌گویند، وعده دروغ و خلاف می‌دهد، با نااهل‌ها رفیق می‌شود و خوراک به بیگانگان می‌دهد؛ این کسی است که آخرت خود را به دنیا می‌فروشد.

هدف از حضور در نماز جمعه یا نماز عید، نفروختن آخرت به دنیاست

خطیب نماز عید قربان تأکید کرد: هدف از حضور در نماز جمعه یا نماز عید این است که آخرت را به دنیا نفروشیم چون دنیا برای همه از بین رفتنی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه نوع دوم دلی که خانه شیطان است، آخرت خود را به دنیای دیگران می‌فروشد، تصریح کرد: این دل نسبت به نوع اول بدبخت‌تر است. از امام علی(ع) پرسیدند که بدبخت‌ترین آدم‌ها چه کسی است ایشان گفتند که کسی که دینش را به دنیای دیگران بفروشد.

وی ادامه داد: سال پیش رو سال انتخابات است خودم و شما خوبان را سفارش می‌کنم که دل را کانون شیطان قرار ندهید نه به فکر دنیای خودمان و نه به فکر دنیای دیگران باشیم. دنیا به تعبیر امام هادی(ع) همچون بازار است که برخی سود می‌کنند و برخی زیان.

آیت‌الله خاتمی در خطبه دوم نماز عید قربان ضمن دعوت مجدد به تقوای الهی عنوان کرد: هفته‌ای که گذشت هفته بسیار پر مناسبتی بود؛ شهادت امام باقر(ع)، شهادت حضرت مسلم(ع)، روز عرفه به‌عنوان روز نیایش که همچون همیشه امت حزب الله سنگ تمام گذاشتند، روز ۶ تیر داغ جانگداز ترور مقام معظم رهبری را داشتیم که خداوند این ذخیره الهی را برای شیعه حفظ کرد و ۷ تیر شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش.

وی افزود: همچنین، هفته قوه قضاییه را داشتیم و عالم قرآنی حدیث خدوم انقلابی جناب حجت الاسلام آشتیانی که نمایندگی سه دوره قم بود را از دست دادیم.

خطیب نماز عید قربان گفت: از امروز به عنوان عید غدیر به عنوان هفته امامت و ولایت اعلام شده که حسن سلیقه و نامگذاری با حساب و کتابی است، از عید قربان تا غدیر که هر دو عید امامت هستند. حضرت ابراهیم(ع) امتحان‌های سخت داد، او را آوردند تا در آتش بسوزانند و فرشتگان برای کمک به او آمدند؛ اما، گفت خداوند هرچه صلاح بداند من به آن راضی هستم.

حضرت ابراهیم(ع) و مولایمان علی(ع) امتحان دادند

وی ادامه داد: چشم حضرت ابراهیم(ع) به پسر نوجوانش افتاد و محبت او در دلش بود. خداوند به او دستور داد که پسرش را به مسلخ ببرد. آماده شد و او را به مسلخ برد در همین محلی که حجاج ایرانی هم به آنجا عزیمت می‌کنند با نام مسجد خیف. این موضوع، امتحان و امر امتحانی بود. مولای ما حضرت علی(ع) هم از این امتحانات سربلند بیرون آمد رزمنده همه جنگ‌های پیامبر، جانباز بی‌بدیل. هنگامی که بدن مولا علی(ع) را غسل می‌دادند راوی می‌گوید هزار ضربت نیزه و شمشیر بر بدن مولایمان علی (ع) بود. مولایمان علی (ع) نیز مانند حضرت ابراهیم (ع) امتحان داد.

اکثریت قوه قضاییه خدوم هستند

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه هفته گذشته رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به قوه قضاییه را داشتیم که خطابه و وعظ نیست بلکه در حقیقت دستورالعمل‌هایی است که ایشان در مقاطع مختلف می‌فرمایند، خاطرنشان کرد: اکثریت قوه قضاییه خدوم هستند. البته در هر تشکیلاتی گاهاً اقلیت ناچیز وجود دارد اما بدنه این نهاد خدمتگزار است به ویژه رئیس محترم قوه قضاییه که رهبر انقلاب به خصوص اسم بردند از ورود ایشان در مسائل قضایی.

وی افزود: ایشان چند نکته سفارش فرمودند؛ اولین نکته، فسادزدایی از بیرون و درون قوه قضاییه که مورد تاکید رهبر انقلاب بود تا دستگاه قضایی نسبت به آن عنایت داشته باشد. نکته دوم برخورد مهربانانه با مردم چه آن‌ها که کارشان درست می‌شود و چه آن‌ها که کارشان درست نمی‌شود و نباید با اخم با مردم برخورد کنند.

رهبر انقلاب فرمودند که معیار ارزیابی عملکردها آمار نیست بلکه معیار کار انجام شده برای مردم است

خطیب نماز عید قربان با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب خطاب به قوه قضاییه عنوان کرد: سومین نکته، حفاظت از امنیت روانی جامعه بود. این معنا ندارد که عده‌ای در فضای مجازی و غیر آن، مدام با اخبار دروغ بر روی اعصاب مردم راه بروند. ورود مقتدرانه قوه قضاییه به‌عنوان یکی از نهادهای امنیت ساز در این عرصه است. نکته چهارم که رهبر انقلاب تصریح کردند تاکید بر آزادی‌های مشروع مصرّح در قانون اساسی است.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: یک مطلبی را هم در ابتدای سخنان خود بیان کردند که معیار ارزیابی عملکردها آمار نیست بلکه معیار خروجی‌ها و کار انجام شده برای مردم است. آمار در حقیقت معیار ارزیابی عملکردهاست.

وی با اشاره به صدور پیام رهبر انقلاب خطاب به کنگره عظیم حج افزود: رهبر انقلاب پیامی هم به کنگره جهانی حج داشتند که دو نکته در آن فرمودند؛ معنویت و وحدت. حج ابراهیمی ظرفیت آنکه معنویت و وحدت را پاس بدارد در خود دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مطلب سوم در خصوص ذلت مضاعف منافقین است، تصریح کرد: آنچه این یکی دو هفته اخیر انجام شد اوج ذلت منافقین بود. ذلتی که این‌ها فراوان دست و پا کردند تا به دست بیاورند. اما، در یک شب با یک هجمه هزار نفر از پلیس آلبانی این جنایتکاران را به سزای خود رسیدند.

وی ادامه داد: منافقینی که در پرونده آن‌ها ترور ۱۷ هزار نفر بی‌گناه وجود دارد. یکی از آن‌ها که در این ماجرا به دَرَک و افصل نار واصل شد در پرونده خود به شهادت رساندن ۶۰ نفر از بچه‌های شما با لبان تشنه را دارد. او در عملیات مرصاد ۶۰ نفر از فرزندان شما را لب تشنه به شهادت رساند. کسی که فرزندان پاسدار شما را در اول انقلاب شکنجه کرد و با شکنجه به شهادت رساند و فردی که در ترور شهید آیت دست داشت به سزای اعمال ننگینش رسید، این سرنوشت مخالفین نظام است.

شکست، سرنوشت محتوم همه مخالفان جمهوری اسلامی ایران است

آیت‌الله خاتمی خطاب به آمریکا و اروپا که حامیان مخالفین نظام هستند، اظهار کرد: به آمریکا و اروپا می‌گویم، همه مخالفینی که شما درست می‌کنید، سرنوشت محتوم همه آن‌ها شکست است. ما خبرهای پشت صحنه داریم که مخالفین دیگری هم به‌جای منافقین توسط آمریکا و اروپا در حال ایجاد شدن هستند. به آن‌ها می‌گویم پیشاپیش بدانید که بدون هیچ تردیدی این‌ها نیز شکست خورده‌اند.

وی افزود: اغتشاشات پاییز سال گذشته را همین افراد به وجود آوردند. ایادی منافق بودند که اغتشاشات سال گذشته را ایجاد کردند و این یکی از پیامدهای شکست آن‌ها در اغتشاشات سال گذشته است. دیگر پیامدهای شکست آن‌ها در اغتشاشات سال گذشته حذف منافقین از سیاست‌های خود(آمریکا و اروپا) است.

منافقین همیشه منفور ملت ایران هستند

خطیب نماز عید قربان تأکید کرد: حامیان منافقین بدانند اگر منافقین را حذف کنند یا آن‌ها را نگه دارند، آن‌ها منفور این ملت هستند و مردم ما مرگ بر منافق را در کنار مرگ بر آمریکا می‌گویند.

هیچ‌گاه بی‌حجابی در جامعه ما به هنجار تبدیل نخواهد شد

آیت‌الله خاتمی درخصوص حجاب گفت: ما در رابطه با بی‌حجابی هیچ حرفی بهتر از فرمایش مقام معظم رهبری نداریم که فرمودند؛ بی‌حجابی هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی. پشت صحنه‌ها هم روشن است، بی‌حجابی برای فرو ریختن بنیان خانواده و فروپاشی بنیان آرامش روانی جامعه است.

وی ادامه داد: بانوان ایران اسلامی از سالیان قبل پیشینه حجاب داشتند و با افتخار باحجاب بودند. به بی‌حجاب‌ها می‌گویم هیچ‌گاه بی‌حجابی آنها هنجار نخواهد شد چراکه ناهنجاری بوده، ناهنجاری هست و ناهنجاری خواهد بود. دوستانه به آن‌ها توصیه می‌کنم اگر دنیا و آخرت خود را می‌خواهند به سمت حجاب بروند.

قابل تحمل نیست که افراد باحجاب توسط بی‌حجاب‌ها کتک زده شوند

خطیب نماز عید قربان بیان کرد: این روزها در فضای مجازی مشاهده کردم که برخی از بی‌حجاب‌ها به افراد با حجاب‌ها متعرض می‌شوند و بی‌حجاب‌ها افراد با حجاب را کتک می‌زنند. به مسئولان محترم با صراحت می‌گویم، این موضوع قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی افراد باحجاب به همراه فرزندانشان کتک بخورند.

آیت‌الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: تقاضا می‌کنم به صورت قانونی وارد این موضوع شوید. من با حرکات غیر قانونی مخالف بوده، مخالف هستم و مخالف خواهم بود. ما یک نظام هستیم و بایستی در نظام همه کارها قانونی صورت بگیرد.

وی افزود: سروران مسئول، کتک زدن خانم باحجاب منکر آشکار است. منتظر که و چه هستید، اینکه جنایت کنند و بعد بگویند ببخشید ما تند شدیم. بی‌خود تند شدید چرا در جاهای دیگر تند نمی‌شوید. بنابراین؛ از مسئولان محترم تقاضا می‌کنم پیش از این اجازه هتک حرمت حجاب را ندهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی