بازدید 2496

نظر سعید جلیلی درباره زن زندگی آزادی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی گروهی سیاسی نتواند از اندیشه خود دفاع کند، کذب بودن ادعاهایش نمایان شده و مردم او را پس می زنند، اینگونه ترور اتفاق می‌افتد و ترور یعنی پایان منطق و اندیشه.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 28 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اولین همایش بین‌المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت شهید بهشتی و شهدای ۷۲ تن با عنوان «از بهشتی تا آرمان»، سه‌شنبه ۶ تیر، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، برگزار شد. این مراسم با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شعرخوانی حمیدرضا برقعی و احمد بابایی و حضور تعدادی از مقامات کشوری و لشکری و خانواده شهدای ترور منافقین، هسته‌ای، هفتم تیر و امنیت نظیر خانواده‌ شهیدان آرمان علی‌وردی، محسن فخری‌زاده، مصطفی احمدی‌روشن، محمدعلی فیاض‌بخش و ... از جمله حاضران این همایش بودند.

آغاز جنگ ترکیبی از فردای روز انقلاب

جلیلی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: یکی از موضوعات مهم تاریخ این است که هر گاه حرکت حقی آغاز شده، شیاطین در مقابل آن ساکت ننشستند. هر کس هدفی در این حرکت داشته، شیاطین تمام تلاش خود را کرده‌اند تا مانع رسیدن او به آن آرمانش شوند، چرا هدف حق یک آرمان قرآنی است. در این ۴۴ سالی که انقلاب در مسیر خود حرکت کرده نیز دشمنان هر جا هر کاری که می‌توانستند انجام داده و در مقابل انقلاب ایستادند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حرکت انقلاب در ۳ سال اول اهمیت بسیاری داشت. اگر امروز ما از جنگ ترکیبی علیه ایران و انقلاب سخن می‌گوییم، مصداق بارز آن همان ۳ سال اول انقلاب است. از فردای انقلاب ۵۷ جنگی ترکیبی، هم به صورت سخت‌افزاری و هم به صورت نرم‌افزاری، از حرکت‌های آشوبگرانه و سخت تا مباحث فکری و نظری، در عرصه‌های سیاسی و نرم آغاز شد.

او تأکید کرد: از گذشته در ایران حرکت‌هایی انقلابی، مانند انقلاب مشروطه آغاز شده اما به سرانجام نرسیده بود؛ چرا که شیاطین مانع آن شده بودند. اما در مورد انقلاب اسلامی ایران موفق نشدند مانع آن شوند. ما باید از حرکات شیاطین در این ۳ سال و عدم موفقیت آن‌ها با وجود تمام امکاناتی که علیه انقلابی که تازه شکل گرفته بود، بسیج کرده بودند، تعریفی دقیق و درست داشته باشیم تا متوجه شویم چرا شیاطین نتوانستند مانع این حرکت شوند.

انقلاب اسلامی بر خلاف مشروطه شکست نخورد

جلیلی با اشاره به جنگ نرم توضیح داد: درست است که آن زمان امکانات و فناوری اطلاعات مانند امروز نبود، ولی باز هم دشمن از تمام امکاناتش مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه و ... استفاده می‌کرد. همچنین صدها حزب و گروه چپ و راست شکل گرفت که حرکت‌هایی کاملاً تعریف شده داشتند. آن‌ها با تجربه‌هایی که از قبل داشتند امیدوار بودند بتوانند باری دیگر از روش‌های سابق خود استفاده کنند و با مسیر اصلی انقلاب همان کاری را بکنند که با انقلاب مشروطه کردند؛ یعنی در برخی از مفاهیم انحراف ایجاد کنند و به ازای برخی اندیشه‌‎ها، مفهومی بدلی ارائه دهند. آن‌ها برای هر یک از این پروژه‌ها وقت می‌گذاشتند و پژوهش می‌کردند.

این عضو شورای راهبردی روابط خارجی تأکید کرد: آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کردند که بتوانند مسیری را که همیشه در برابر حرکت حق‌خواهانه، آزادی‌خواهانه و مذهبی ملت ایران رفتند را تکرار کنند.

تشخیص درست از نادرست مشکل شد

او با اشاره به شعارهای ضد انقلاب در ۳ سال اول انقلاب افزود: نکته‌ای که در شعارها قابل توجه است این است که در کنار انحراف، ادعاهای فراوانی مانند آزادی، طرفداری از محرومین، مبارزه با امپریالیسم، مردمی بودن و ... نیز مطرح بود. در فضایی که این گونه حرکات شکل گرفت، بازاری به وجود آمد که تشخیص درست از نادرست مشکل شد؛ چرا که دشمن فقط با ابزار سخت جلو نیامد بلکه ابزار نرم را نیز به میدان آورد.

جلیلی بیان کرد: در آن دوران کسانی به میدان آمدند که شاید چندین دهه تجربه و سابقه جنگ نرم داشتند. آن‌ها سازمان‌دهی و تشکیلات خود را وارد میدان کرده و بقیه دشمنان نیز تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از آن‌ها می‌کردند. با این حال چرا آن‌ها با این همه هجمه و حرکت نتوانستند تجربه انقلاب مشروطه و ملی شدن نفت را تکرار کنند؟

جهاد تبیین در روزهای اول انقلاب

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به پرسش خود پاسخ داد: چون در این جنگ سه ساله ما سرداران و سربازانی داشتیم که با تمام قوا و متناسب با سبک حمله دشمن وارد میدان شده و با آن مقابله کردند. این جا بود که حرکتی بزرگ شکل گرفت. مسئله جهاد تبیین که مقام معظم رهبری امروز بر آن تأکید دارند، چیزی است که آن زمان به خوبی توسط سربازان انقلاب انجام شده و ساختارش شکل گرفت.

انقلاب اسلامی مبتنی بر فکر و اندیشه بود

او این مسئله را توضیح داد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی مبتنی بر فکر و اندیشه بود، پس تداوم آن نیز نیازمند آن بود که بتوانیم از نظر فکری به خوبی از آن دفاع کنیم. برای همین در جبهه انقلاب حرکت تبیینی بزرگی شکل گرفت. امثال شهید بهشتی نیز در این خط مقدم حضور پیدا می‌کردند. امثال ایشان به پشت جبهه نمی‌رفتند، بلکه در مباحثات و مناظرات بطور مستقیم حضور پیدا می‌کردند. برای مثال اگر تئوریسینی مثل احسان کرمی به صحنه می‌آمد، شخصی مثل آیت‌الله مصباح یزدی به میدان آمده و با او وارد مباحثه می‌شد.

ترور یعنی پایان منطق و اندیشه

جلیلی با اشاره به فعالیت‌ها و ترورهای منافقین در دهه ۶۰ تصریح کرد: وقتی گروهی سیاسی نتواند از اندیشه خود دفاع کند، کذب ادعاهایش نمایان شده و مردم او را پس زنند، ترور اتفاق می‌افتد. ترور یعنی پایان منطق و اندیشه.

این عضو شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: حدود یک ماه قبل از هفتم تیر سال ۶۰ با برنامه‌ریزی منافقین در رابطه با احکام قصاص شبهاتی در جامعه به وجود آمده بود. اما شهید بهشتی در دفاع از ارزش‌ها دچار لکنت نشده و پوچی منطق آنان را نمایان کرد. آن‌ها نیز بمب‌گذاری کرده و نمایان شدن سستی اندیشه خود را با ترور پاسخ دادند. چرا که تمام تلاش دشمن این است که نقاط قوت شما را چه در جنگ سخت و چه نرم تضعیف کند. شهدا چه در دفاع از انقلاب، چه در هشت سال دفاع مقدس، چه شهدای هسته‌ای و امنیت در دفاع از آرمان‌های خود دچار تردید نشده و تا آخر می‌ایستند؛ چرا که باور داشتند اگر ایمان و آرمان با هم جمع شوند، تولید قدرت می‌کنند.

زن، زندگی، آزادی در مقابله با تمدن‌سازی است

او بیان کرد: دشمن می‌داند نقطه قوت چیست و می‌خواهد آن را هدف قرار دهد. کسی که شعار زن زندگی آزادی سر می‌دهد می‌داند، قوت شما که می‌تواند تمدن غرب را به چالش بکشد، رویکرد شما در احترام به زن، دفاع از حقوق زن و جایگاه و کرامت واقعی او است. زنی که می‌تواند به الگویی تبدیل شود که از آن تمدنی ساخته شود، تمام تمدن را به چالش می‌کشد. پس بدترین چیز آن است که شما در دفاع از این نقطه قوت، دچار لکنت و تردید شوید.

جلیلی با اشاره به فعالیت‌های شهید بهشتی در مقابله به شبهات قصاص توضیح داد: شهید بهشتی با قوت به میدان آمده، از لایحه قصاص دفاع کرده و مخالفان را به مناظره دعوت می‌کند. در روزنامه‌ها از حقوقدان‌ها و کسانی که در این زمینه حرف دارند دعوت می‌کند تا با یکدیگر مناظره کنند. جالب است که آن‌ها از صحنه فرار کردند و هیچ کدام برای مناظره حاضر نشدند. این جا ترور یعنی پایان منطق.

ادعای آزادی زندگی با ریختن خون شهید

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کسانی که مدعی علم و مدرنیته هستند دانشمند فیزیک هسته‌ای شما را هدف قرار می‌دهند. کسانی که مدعی آزادی زندگی هستند، رفتارهای وحشیانه خود را با شهیدان عزیز ما، آرمان عزیز، شهید عجمیان و سایر شهدای امینت به همه نشان دادند. این‌ها یعنی پایان منطق و شکست ادعاهایی که داشتند. وقتی نخست وزیر استرالیا و کانادا، بایدن و مکرون می‌آیند و از این رفتارها حمایت می‌کنند در نهایت می‌بینند کارشان نتیجه نمی‌دهد.

ایران می‌تواند توازن قدرت را در جهان بهم بزند

او گفت: این که ۴۴ سال این انقلاب را پیش بردیم، در هر مقطعی مرهون سردارانی بودیم که سربازانی آن‌ها را همراهی کردند تا این موفقیت را رقم بزنند. آن‌ها فکر می‌کردند می‌توانند انقلاب را ظرف چند ماه مانند مشروطه و ملی شدن نفت از بین ببرند، ولی امثال شهید بهشتی اجازه ندادند این اتفاق رخ دهد. اگر آن‌ها هشت سال دفاع مقدس را تحمیل کردند، سرداران و سربازان بسیجی‌ بودند که از کشور دفاع کردند. اگر آن‌ها در هر عرصه‌ای تحریم‌ها را راه انداختند، شهدای هسته‌ای بودند که نشان دادند می‌توانند با تمام تحریم‌ها مقابله کنند. سرانجام نیز مقامات رسمی درباره تحریم‌ها اعلام کردند که راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است. این از قدرت ما حکایت می‌کند. کسی که دیروز به ما سیم خاردار نمی‌داد، امروز نگران صادرات اسلحه ما است. او می‌گوید این صادرات سلاح می‌تواند صحنه مبارزه و قدرت را نه تنها در افغانستان بلکه در اروپا عوض کند.

باید موفقیت‌ها و شکست‌ها را بشناسیم

جلیلی در پایان اعلام کرد: اگر ما امروز وارث چنین حرکتی هستیم باید بدانیم چه داریم و داشته‌های خود را قدر بدانیم. باید بدانیم چه تجربه‌های تلخی داریم و آن تجربه‌های تلخ را خوب بشناسیم تا هزینه‌ها مجدد پرداخت نشوند. ما باید دستاوردهای بزرگ خودمان را بشناسیم تا بتوانیم آن موفقیت‌ها را تکرار کنیم. امیدواریم با این حرکت آینده بزرگی را در اختیار داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی