بازدید 11354
۳

درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت

هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل درخواست مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در ششم تیر ماه در ارتباط با خرابکاری در خط لوله نورد استریم را مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 27 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از خبرگزاری تاس، روسیه امروز دوشنبه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل به منظور بررسی خرابکاری در خط لوله نورد استریم شد.

بر اساس اعلام این رسانه، هیئت نمایندگی روسیه درخواست کرد که این نشست فردا سه شنبه ۲۷ ژوئن برگزار شود.

واشنگتن پُست پیشتر گزارش داده بود که دولت آمریکا از قبل در جریان انفجار خطوط لوله گازی نورداستریم روسیه از سوی اوکراین بوده است.

این روزنامه با استناد به اطلاعات افشا شده منتشر شده در فضای مجازی گزارش داد که آمریکا از ۳ ماه قبل، اطلاعاتی از طرح دقیق اوکراین برای حمله به خط لوله نورد استریم روسیه داشته است.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود نوشت که سازمان سیا در ژوئن گذشته از طریق یک آژانس جاسوسی اروپایی در جریان قرار گرفت که یک تیم ۶ نفره از نیروهای عملیات ویژه اوکراین قصد منفجر کردن خطوط لوله گازی نورد استریم روسیه را دارند، که گاز طبیعی را به آلمان منتقل می‌کنند.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

در افشاگری این روزنامه نگار آمده است که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
درود بر نیروهای ویژه اوکراین، دلاورمردان عرصه پیکار
روسیه باید خودش خودش را محاکمه کند که چرا خودم جنگ شروع کردم که حالا با این مشکلات روبرو شدم
اونام میگن باشه خخخخخخخخخخخخ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست