بازدید 4826

غیبت وزیر جدید آموزش‌و‌پرورش برای به‌جا آوردن حج

طبق اطلاعات منتشر شده در سایت وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی؛ وزیر جدید این وزارتخانه به سفر حج رفته است اما در غیاب او، ساماندهی امور این وزارتخانه که در ماه‌های اخیر با چالش‌های بسیاری همراه بود، بر عهده چه کسی قرار گرفته است؟
کد خبر: ۱۱۸۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 26 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، "رضا مراد صحرایی" وزیر جدید آموزش و پرورش، 9 خرداد امسال توانست با کسب رأی اعتماد از مجلس راهی وزارت آموزش و پرورش شود.

او در حالی سکان وزارت آموزش و پرورش را به دست گرفت که این وزارتخانه پس از اتفاقات اسفند 1401 و تأخیر در پرداخت حقوق معلمان در آستانه شب عید همچنین مسائل و چالش‌های رتبه‌بندی معلمان، روزهای پرتلاطمی را می‌گذراند.

در چنین فضایی، طبیعتاً وزیر تازه از راه رسیده آموزش و پرورش نیز با چالش‌هایی بسیاری مواجه است که نخستین مأموریت او برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی برای کاهش مشکلات و کاستن از التهاب فضاست.

مسائل و مشکلات رتبه‌بندی معلمان و نارضایتی برخی فرهنگیان، آغاز فصل ثبت‌نام مدارس و تکرار مشکلات هر سال و درگیری والدین، ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید و کمبود احتمالی معلم به ویژه در کلان شهرها، برگزاری دو آزمون استخدام آموزگار و دبیر و گزینش حجم زیادی از معلمان جدید‌الورود و دانشجو معلمان جدید، تغییر در ترکیب شورای معاونان و جابه‌جایی‌های احتمالی به ویژه در برخی معاونت‌های کلیدی، تعیین وضعیت برخی معاونت‌ها از جمله معاونت تربیت بدنی و سلامت که پس از رفتن صادق ستاری‌فرد از این معاونت به معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع همچنان بلاتکلیف مانده است  و.... از جمله مهمترین چالش‌های فوری وزارت آموزش و پرورش است که نیاز به ساماندهی فوری و پیگیری مستمر این مشکلات پیچیده از سوی شخص وزیر را دارد.

با وجود این مشکلات و در شرایط فضای ملتهبی که وزارت آموزش و پرورش به ویژه بعد از ماجرای اسفند سال گذشته سپری کرد، سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش در خبری از سفر وزیر جدید به حج خبر داده است!

در بخشی از این خبر آمده است: «صحرایی در پایان از حضور در سرزمین وحی و شرکت در فریضه واجب حج تمتع، خبر داد و ضمن طلب حلالیت از خانواده بزرگ آموزش و پرورش، تصریح کرد: این فریضه واجب الهی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ادا خواهم کرد و طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این سفر در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و با حضور مدیران شریف دستگاه نظام تعلیم و تربیت، کوچکترین خللی ایجاد نخواهد شد.»

حال این پرسش مطرح است که در نبود وزیر، ساماندهی و نظارت بر امور توسط چه فردی انجام می‌شود؟ آیا وزیر آموزش و پرورش از دور و در جریان این سفر بر امور نظارت می‌کند؟ نبود یک ماهه وزیر در شرایط فعلی آموزش و پرورش تا چه میزان منجر به خلل و آسیب به کارها می‌شود البته سعی کردیم تا پاسخ این پرسش را از آموزش و پرورش دریافت کنیم اما متاسفانه تا لحظه تنظیم این مطلب، پاسخی از سوی مسؤلان مربوطه در آموزش و پرورش دریافت نکردیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۹
هر کس به این سفره میرسد فکر تاراج و بهره برداری شخصی دارد در این وادی ما از این دست برنامه ها و مسئول زیاد دیده ایم و کاری هم نمیتوانیم انجام دهیم.
با هزینه چه کسی رفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
احتمالا هزینه از جیب خودشه تو باید بپرسی ، چرا الان؟
ایشون رفته از پول بیت المال صواب کنه چکار دانش آموز و آموزگارهای گرفتار داره فعلا داره رزومه جمع میکنه برای مشاغل یعدی
متاسفم، خدمت به خلق خدا بالاترین عبادت است. مطمئنن با اینها به جایی نخواهیم رسید.
قبول باشه
مملکت کلا روی اتومات تنظیم شده اونوقت شما از نبود این جوان در مسند وزارت تعجب می کنید؟
کل مراسم حج تمتع 5 الی 10 روز میباشد.
رفتن برای تدریس؟
وقتی جای مملکت داری با کوتوله پروری عوض میشه اون وزیر قبلیه هم همش یا توراهپیمایی اربعین بود یا توحج بود یا مشهد بود وکلا زیارت گردی میکرد تا وزارت گل آخری هم که زد این بود که اسفند پارسال ایشون دوباره رفته بود کربلا بجای رسیدگی به وضع پرداختی پایان سال فرهنگیان
با پول ملت.
مگر خودش در مجلس نگفت که در بیست و اندی کشور تدریس کرده ؟!!!! عاشق سفرهای خارجی و ریخت و پاش هست . تعجب نکنید اگر یک روزی به بهانه های مختلف برای سفر کاری و زیارتی از آمریکا و کانادا و اروپا هم سر در بیاورد .
کعبه یک سنگ نشان است که ره گم نشود
حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست

کجا داری دنبال خدا میگردی جناب وزیر؟
تابناک برات متاسفم سر هر چیزی میخوایی رو اعصاب مردم بری و التهاب آفرینی بکنی مگه وزارتخانه قایم به فردهست وزیر ارائه خط مشی میکنه کار یدی نمی کنه که حتما حضور فیزیکی داشته باشه.مثل اینکه یادت رفته الان قرن 21 است. شاید هم خط می گیری؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
ظاهرا از هیچ چیز خبر نداری . کارکنان وزارت خانه ای که متولی آن همیشه خارج از محیط کاری خودش باشد هم قایم به تکلیف نیستند . قرن 21 را می دانی ولی نمی دانی در کشوری زندگی میکنی که رابطه ارجح تر از ضابطه هست و کسانی که با رابطه در وزارت خانه ای مثل آموزش و پروش مشغول هستند هیچ وقت حسی درمورد کارشان ندارند و تمام بی تدبیری و بی مسئولیتی را گردن متولی آنجا می اندازند . کمی تفکر لطفا .
واقعاازاخبارمهم غافل وبه خبرهای کم اهمیت بها می دهید آرزوکنیدکه جناب وزیر باخدای خودعهدوپیمان ببنددکه برای خلق اودلسوزانه کارکند
اگه مملکت مدیریت داشت حال وروزش این نمی شد وزارت آموزش وپرورش جای خود دارد وقتی رزومه کاری وزیر پیاده روی اربعین میشه دیگه معلومه از این نوع وزیرا نباید انتظار زیادی داشت
مال مفت ودل بی رحم.....بعضی ها آرزوی حج رو با خودشان به جهانی دیگر بردند و بعضی ها نیز هنوز نیامده استفاده میکنند....پناه بر خدای مهربان
سایت محترمه هم که بسته است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم