افزایش سرمایه چند نماد بورسی و فرابورسی

طی روزهای گذشته شرکت‌های متعددی طی انتشار اطلاعیه‌های مختلف سهامداران را نسبت هریک از مراحل فرآیند افزایش سرمایه خود مطلع کردند که در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ 25 June 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، افزایش سرمایه یکی از راه‌های تامین مالی به منظور توسعه و گسترش و بهبود عملکرد مالی یک شرکت است. این فرآیند برای سهامداران نیز بسیار حائز اهمیت است. طی روز‌های گذشته نیز اطلاعیه‌های متعددی در خصوص هر یک از مراحل افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر شده است که در این گزارش به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته ایم.

ثبت افزایش سرمایه  قنیشا

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴  و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ افزایش سرمایۀ شرکت قند نیشابور از مبلغ ۳,۸۵۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۱۵۰۰۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شپلی

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت پلی اکریل ایران  از مبلغ ۳,۵۷۰,۹۷۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۷,۹۴۷,۷۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی‌ها در طبقه زمین که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

تصمیمات هیئت‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه کصدف

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۰۲A-۰۲۳ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۳ و باستناد مصوبة مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ و اطلاعیه زمان تشکیل جلسه هیئت‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه، مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
موضوع افزایش سرمایه شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده  به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت:

افزایش سرمایه چند نماد بورسی و فرابورسی | ثبت افزایش سرمایه ۳ نماد  


پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه وشمال

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال از مبلغ ۱۲۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی، خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت، بهینه سازی سرمایه گذاری‌های شرکت که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه  بکابل

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت سیم و کابل ابهر از مبلغ ۱,۰۲۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۶۶۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور منظور بهبود واصلاح ساختار حقوق مالکانه شرکت، حفظ نقدینگی شرکت از طریق جلوگیری از خروج وجه نقد ناشی از تقسیم سود سهام بین سهامداران، کاهش هزینه‌های مالی و افزایش سودآوری شرکت، استفاده از مشوق مالیاتی موضوع بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه دسبحان

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت سبحان دارو  از مبلغ ۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۵,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی و پشتیبانی جهت الزامات GMP سازمان غذا و دارو که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه افق

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از مبلغ ۱۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور  اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد به منظور تامین سرمایه در گردش که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام گکیش

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران- کیشاز مبلغ ۲۰۴,۸۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۴۰۹,۶۰۰ میلیون ریال  (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۲۰۴,۸۰۰ میلیون ریال)  مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ لغایت تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ تعیین شده  ست.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ریشمک

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت تولید و صادرات ریشمک از مبلغ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

ثبت افزایش سرمایه ساربیل

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱  افزایش سرمایۀ شرکت سیمان آرتا اردبیل از مبلغ ۴۸۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۴۴۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۹۶۰۰۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

صدور مجوز افزایش سرمایه کماسه

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت تامین ماسه ریخته گری  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۱,۸۴۶,۸۷۴,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۱,۱۵۳,۱۲۶,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۱,۱۵۳,۱۲۶,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۱,۱۵۳,۱۲۶,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و استفاده از مزایای تخفیف مالیاتی موضوع بند «ه» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور


صدور مجوز افزایش سرمایه سمگا

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سایر اندوخته‌ها.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی

صدور مجوز افزایش سرمایه ستران

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سیمان تهران  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۱۵,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۱۵,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۱,۱۳۹,۵۷۳,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته، ۱۴,۱۱۰,۴۲۷,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج انجام شده

ثبت افزایش سرمایه ولقمان

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶  افزایش سرمایۀ شرکت سرمایه گذاری لقمان  از مبلغ ۹۰۵,۱۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۳۵۷,۶۵۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۴۵۲۵۵۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۹ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده دسانکو

پیرو افزایش سرمایه شرکت داروسازی سبحان انکولوژی  از مبلغ ۱,۳۱۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۶۱۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده به شرح جدول ذیل ارائه می‌گردد.  

افزایش سرمایه چند نماد بورسی و فرابورسی | ثبت افزایش سرمایه ۳ نماد  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم