بازدید 7792
۲

مجازات افرادی که بدون مجوز به حج می‌روند اعلام شد

یک رسانه سعودی اعلام کرد یک میلیون ۶۲۶ هزار ۵۰۰ حاجی وارد این کشور شدند در حالی که برخی دیگر از رسانه‌ها مجازات افرادی که بدون مجوز به حج می‌آیند را اعلام کردند.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 25 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اداره کل گذرنامه عربستان اعلام کرد تا دیروز جمعه ۱۶۲۶۵۰۰ نفر برای شرکت در مراسم حج سال ۱۴۴۴ هجری از مبادی ورودی هوایی، زمینی و دریایی وارد عربستان سعودی شده‌اند.
 
براساس آمار رسمی اعلام شده، ۱ میلیون ۵۵۹ هزار و ۵۳ حاجی از طریق هوایی وارد عربستان سعودی شده، ۶۰ هزار ۶۱۷ نفر به شکل زمینی به عربستان آمده و ۵۶ هزار و ۸۳۰ حاجی نیز از راه دریا عزم دیار مقدس را کرده‌اند.
 
در این بین وزارت کشور عربستان هم اعلام کرد، تدابیر و مجازات‌های سختی را برای افرادی که بدون در اختیار داشتن مجوز حج وارد مکه و مشاعر مقدسه می‌شوند در نظر گرفته است.
 
براساس این بیانیه، هر شهروند سعودی یا شهروند یکی از کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس که بدون داشتن مجوز حج وارد مشاعر مقدسه (منی، مزدله و عرفات) شود ۱۵ هزار ریال سعودی جریمه شده و در سوابق وی به عنوان فردی که در سال حج به جای آورده، ثبت می‌شود.
 
همچنین شهروندان سعودی و عضو شورای همکاری خلیج فارس که بدون داشتن مجوز‌های لازم در حال احرام در ورودی شهر مکه و یا کمربند داخلی آن یا مشاعر مقدسه شناسایی شود ۱۰ هزار ریال سعودی جریمه و از این محل اخراج می‌شود که در صورت تکرار این جرایم چند برابر خواهد شد، هر کسی که خارج از مشاعر مقدسه بدون داشتن مجوز دستگیر شود، اجازه حج کردن را نخواهد داشت.
 
همچنین غیر سعودی‌ها و نیز اتباع کشور‌هایی به غیر از کشور‌های شورای همکاری که در چنین شرایطی دستگیر شوند، از کشور اخراج و برای مدت‌های مختلفی براساس دستور العمل وزیر کشور، ممنوع الورود خواهند شد.
 
همچنین افرادی که اقدام به نقل و انتقال حجاج غیر قانونی کنند، به جریمه مالی تا ۵۰ هزار ریال سعودی و زندان حداکثر تا ۶ ماه محکوم می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
خوب کاسبی از دین داره
خانه خدا رفتن و عبادت خدا طبق قانون خداست نه قانون بشر
روزنامه کیهان نظری ندارن؟؟؟
یعنی چی ؟ همینجوری میخوای درب های عربستان رو به روی مردم دنیا باز کنید ؟ شاید یکی دلش میخواد توریستی تفریحی بره و زیارت هم بکنه . مگه میشه همچین چیزی . پس ازین به بعد هر توریست عرب که بیاد ایران بخواد بره مشهد و قم باید جریمه بشه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی