بازدید 2302

بهانه جدید نتانیاهو برای ادامه تجاوز به کرانه باختری

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو در بهانه ای جدید برای ادامه تجاوزهای خود به مناطق مختلف کرانه باختری، علاوه بر مقابله با رزمندگان مقاومت، این بار ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین را مطرح کردند.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 24 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فلسطینی شهاب، «رونین بار» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» نسبت به فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری «محمود عباس» هشدار داد و از عدم توانایی آن برای کنترل اوضاع در کرانه باختری سخن گفت.

کانال ۷ رژیم صهیونیستی روز جمعه به نقل از رونین بار مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین و خطر فروپاشی این تشکیلات، ملزم به مداخله در مناطق و شهرهای کرانه باختری است.

این رسانه صهیونیستی نوشت که رییس شاباک در دیدار اخیر خود با مقامات سازمان ملل، نسبت به فروپاشی تشکیلات خودگردان هشدار داده و به این وسیله، تشدید تعرض نظامی کابینه نتانیاهو به مناطق شمال کرانه باختری رود اردن را توجیه کرده است.

به زعم رونین، تشکیلات خودگران فلسطین کنترل اوضاع در مناطق کرانه باختری را از دست داده و ارتش اسرائیل باید در این مناطق دست به اقدامات لازم بزند.

به گزارش این کانال صهیونیستی، رییس شاباک دو هفته پیش در مقر سازمان ملل در نیویورک با «رزماری دی کارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح دیدار و گفت وگو کرده بود.

این منبع افزود که رونین بار چندین پرونده را با دی کارلو در میان گذاشته که مهمترین آنها، موضوع هسته ای ایران، وضعیت نوار غزه و همچنین پرونده اسرای صهیونیستی در دست جنبش حماس بود.

یک گزارش از گروه بحران های بین المللی در بروکسل، اول فوریه گذشته نشان داد که نام پنج نفر برای جانشینی محمود عباس، رئیس ۸۷ ساله تشکیلات خودگردان مطرح شده است.

خبرگزاری شهاب به نام این افراد اشاره نکرد اما نوشت که در همین گزارش نیز نسبت به خطر فروپاشی تشکیلات متاثر از اختلاف بر سر جانشینی عباس هشدار داده شده بود.

در این گزارش آمده که نبرد بر سر جانشینی عباس ممکن است به اعتراضات مردمی، سرکوب و خشونت و شاید فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین منجر شود.

عباس وعده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۱ را داده بود اما این امر اتفاق نیفتاد و مقامات تشکیلات خودگردان، امتناع از برگزاری انتخابات در قدس اشغالی را به عنوان توجیه این رخداد مطرح کردند.

در گزارش گروه بحران های بین المللی، همچنین سه سناریو برای جانشینی عباس مطرح شده است: سناریو اول، برگزاری «انتخابات بر اساس مبانی قانونی» است که بهترین سناریو تلقی می‌شود، اما «کم‌ترین احتمال» تحقق را دارد.

سناریوی دوم و سوم، انتخاب یک جانشین از سوی خود عباس یا واگذاری این امر به جنبش فتح است.

این گروه، گزینه دوم و سوم را یکی از راه های نسبتا قابل تحقق برای دوره انتقالی ارزیابی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار