بازدید 4965

دستگیری مدعی دسترسی به وزارت اطلاعات و دفتر رهبری

دادستان مرکز استان هرمزگان گفت: کلاهبرداری که با ادعای ارتباط با دفتر رهبر معظم انقلاب و مسئولان وزارت اطلاعات وعده شغل‌ به افراد می‌داد، با دستور قضایی دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 22 June 2023

دستگیری مدعی دسترسی به وزارت اطلاعات و دفتر رهبری
به گزارش تابناک به نقل از فارس، علیرضا احمدی‌منش دادستان مرکز استان هرمزگان از دستگیری فردی خبر داد که با ادعای اعمال نفوذ برای افراد شغل‌های خیالی پیدا می‌کرد. 

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام اداره کل اطلاعات هرمزگان، این کلاهبردار ۲۱ ساله با غصب عنوان جعلی دفتر رهبر معظم انقلاب و مسئولان وزارت اطلاعات، به ۲۰۰ نفر وعده استخدام در شغل‌های دولتی داده بود.

احمدی‌منش خاطرنشان کرد: این کلاهبردار همچنین ۲ و نیم میلیارد تومان به بهانه خرید ملک مرتبط با شغل‌های وعده داده‌شده از فردی کلاهبرداری کرده است.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام اداره کل اطلاعات هرمزگان، این کلاهبردار برای جلب اعتماد افراد، اطلاعات زیادی از فضای مجازی دریافت می‌کرد و از خبرهای مهم مطلع بود.

دادستان بندرعباس گفت: قانونگذار بر اساس ماده ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی، برای جعل اسناد تا ۲ سال، بر اساس ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامی برای غصب عنوان تا ۲ سال و با توجه به قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری تا ۱۰ سال مجازات حبس در نظر گرفته است.

 احمدی‌منش افزود: در این پرونده با توجه به تعدد جرم، قانونگذار دستگاه قضایی را به صدور حداکثر مجازات مکلف کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست