بازدید 4842

تصویر کمتر دیده شده از بقعه امامزاده قاسم در دهه ۴۰

قدمت بقعه امامزاده قاسم (ع) در محله امامزاده قاسم (ع)، شمیران به دوره صفویان می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 21 June 2023

 

به گزارش  تابناک به نق از همشهری آنلاین، باورش سخت است، اما آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) در شمال تهران که اکنون با برج‌ها و آپارتمان‌ها محاصره شده است، روزگاری در میان انبوه درختان قرار داشت و کوچه‌باغ‌های باصفای یک آبادی خوش آب و هوا به مرقد مقدس این امامزاده منتهی می‌شد.

 قدمت بقعه امامزاده قاسم (ع) در محله امامزاده قاسم (ع)، شمیران به دوره صفویان می‌رسد. محله‌ای که در گذشته روستایی بود بسیار باصفا و اهالی شمیران به آن «دزج علیا» یا همان «دژ علیا» می‌گفتند، چون در شمالی‌ترین و مرتفع‌ترین بخش این محدوده و در نقطه مقابل محله دزاشیب دزج سفلی قرار داشت.

پس از ورود امامزاده قاسم (ع) از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) به این آبادی و و خاکسپاری پیکر مطهر ایشان در دل روستا بود که این محله میان اهالی به محله امامزاده قاسم (ع) معروف شد. این تصویر تاریخی و بسیار کمیاب، نمایی از آستان مقدس این امامزاده را نشان می‌دهد که در میان انبوهی از درختان، خانه‌ها و کوچه‌هایی با دیوار‌های خشت و گلی آرام گرفته است. آستان مقدس این امامزاده اکنون در میان برج‌ها و آپارتمان‌ها قرار دارد و تماشای این تصویر زیبا موسفیدان محله را با خود به ۶۰ سال پیش یعنی زمان ثبت این تصویر می‌برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست