بازدید 2772

با حکم امیر کویت، دولت جدید تشکیل می‌شود

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) شامگاه امروز یکشنبه خبر داد امیر کویت با صدور فرمانی خطاب به نخست وزیر این کشور، دستور تشکیل کابینه را صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 19 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، دستور تشکیل دولت در کویت به ریاست «احمد نواف الاحمد الصباح» نخست وزیر کویت صادر شد.

به نوشته وبگاه قطری «الخلیج آنلاین» کابینه دولت جدید شامل ۱۵ وزیر است.

پیش از این امیر کویت، احمد نواف الاحمد الصباح، فرزند خود را به عنوان نخست وزیر کشور تعیین کرده بود.

‌احمد نواف الصباح سال گذشته برای نخستین بار از سوی ولیعهد کویت به عنوان نخست وزیر انتخاب شد. ولیعهد در آن زمان با انحلال پارلمان، دستور داد انتخابات پارلمانی زود هنگام برگزار شود.

این فرمان در حالی صادر شده است که دولت پیشین کویت در تاریخ بیست و سوم ماه ژانویه سال جاری به دنبال اختلاف قوه مجریه و مقننه در سال ۲۰۲۲ استعفای خود را به ولی‌عهد این کشور تسلیم کرد.

دولت پیشین کویت پس از سه ماه از تشکیل خود، به علت اصرار نمایندگان پارلمان مبنی بر استیضاح تعدادی از وزرای کابینه استعفا کرد. امیر کویت در اوایل ماه مارس گذشته فرزند خود احمد نواف الاحمد الصباح را مأمور به برعهده گرفتن ریاست هیأت وزیران و تشکیل دولت جدید در این کشور کرد.

دولت سابق فرزند امیر کویت، ششمین دولتی بود که در عرض سه سال در این کشور تشکیل شد. از طرف دیگر، احمد نواف الاحمد الصباح که در سال ۲۰۲۲ به نخست‌وزیر کویت انتخاب شد، سه بار به عنوان نخست‌وزیر کویت انتخاب شده است.

احمد نواف الاحمد الصباح، پست نخست وزیری را برای نخستین بار در ژوئیه ۲۰۲۲ پذیرفت و در اثر وقوع اختلافات با پارلمان، چندین بار از سمت خود استعفا داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار