بازدید 3176
۲

هشدار وزیر دفاع عراق به ترکیه

«ثابت العباسی» وزیر دفاع عراق شنبه شب در واکنش به حملات مکرر ترکیه به شمال کشورش گفت: حاکمیت خط قرمزماست، در زمینه حمله ترکیه باید گفت وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱ 18 June 2023

به گزارش ایرنا، العباسی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط عراق و عربستان به شبکه "الحدث" عربستان گفت که ما در عالی‌ترین سطح با سعودی هماهنگی امنیتی، اطلاعاتی و آموزشی داریم.

وزیر دفاع عراق درخصوص مسائل داخلی کشورش نیز گفت: هرگز اجازه وجود سلاح خارج از کنترل دولت را نخواهیم داد و بازگشت آوارگان به مناطق آزادشده نیز یکی از اولویت‌های دولت است.

العباسی در بخش دیگری از این گفت وگو به اردوگاه الهول در سوریه اشاره کرد و افزود که این اردوگاه به کانون گروهک تروریستی تبدیل شده و یکی از نگرانی‌های بغداد به شمار می رود.

وی افزود: هر کشوری باید اتباع خود را از این اردوگاه خارج کند تا اردوگاه الهول به طور کامل بسته شود.

بغداد اخیرا صدها تبعه خود را از اردوگاه الهول بازگرداند و هفته گذشته نیز میزبان یک کنفرانس امنیتی بود و در آن از کشورهای جهان خواست پذیرای اتباع خود از این اردوگاه باشند.

برخی کشورها به دلیل نگرانی های امنیتی از بازگشت عناصر درگیر با داعش هراس دارند.

سال گذشته نیز دولت عراق به رغم مخالفت مقامات محلی و ساکنان استان نینوا در چند نوبت، ده‌ها خانواده عراقی را که مردانشان از عناصر داعش هستند، از اردوگاه الهول در سوریه به اردوگاه الجدعه در نینوا منتقل کرده بود.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد.

اداره این اردوگاه را گروه مسلح موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (شبه نظامیان قسد) وابسته به ارتش آمریکا بر عهده دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
هشدار؟ مثلا می خواد چه کار کنه
صبح تا شب هم گفتگو کنی فایده نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار