بازدید 5272

بدهی عمومی آمریکا به رکورد ۳۲ تریلیون دلار رسید

۲ هفته پس از توافق دولت آمریکا با کنگره برای برداشتن سقف بدهی عمومی این کشور، رقم این بدهی یک رکورد تاریخی را به ثبت رساند.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 17 June 2023

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نیویورک تایمز، آمارهای وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد برای نخستین بار در تاریخ این کشور بدهی عمومی آمریکا از 32 تریلیون دلار عبور کرده است. در حالی بدهی عمومی آمریکا شب گذشته رکورد زد که همین دو هفته پیش کنگره و دولت این کشور توافق کردند تا پایان سال 2024 سقف بدهی این کشور را بردارند.

تا پیش از توافق دولت بایدن با کنگره حداکثر سقف بدهی آمریکا 31.4 تریلیون دلار بود. درواقع توافق شده که دولت می‌تواند تا نخستین روز سال 2025 هرقدر که بخواهد استقراض کند.

*بدهی آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا تا پیش از توافق با کنگره بارها اعلام کرد در صورتی که سقف بدهی برداشته نشود، این کشور در عمل به تعهدات مالی خود با مشکل جدی و نکول مواجه خواهد شد. تنها یک روز پس از توافق برای برداشتن سقف بدهی عمومی در امریکا، بدهی عمومی این کشور 400 میلیارد دلار افزایش یافت.

کارشناسان می‌گویند: بدهی عمومی آمریکا 9 سال زودتر از آن چیزی که قبل از شیوع کرونا انتظار می‌رفت، به رقم 32 تریلیون دلار رسیده است.

آنها می‌گویند برای آنکه بدهی عمومی این کشور به یک بحران بدل نشود، دولت باید عواملی را که باعث افزایش سطح بدهی می‌شود، حل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست