بازدید 13289
با چهارصد و هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

استقرار گسترده نیروهای چچنی در مرز روسیه و اوکراین/ ارسال صدها موشک به اوکراین توسط چهار کشور اروپایی/واکنش ناتو به استقرار سلاح اتمی روسیه در بلاروس

چهارصد و هفتاد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ 16 June 2023

استقرار گسترده نیروهای چچنی در مرز روسیه و اوکراین/ ارسال صدها موشک به اوکراین توسط چهار کشور اروپایی

بین الملل تابناک: چهارصد و هفتاد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واکنش ناتو به استقرار سلاح اتمی روسیه در بلاروس
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ - ۲۲:۰۰

دبیر کل ناتو در واکنش به استقرار سلاح اتمی روسیه در بلاروس، این اقدام را خطرناک اعلام کرد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز جمعه در واکنش به اظهارت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره استقرار سلاح اتمی در بلاروس، این اقدام را خطرناک ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: ما هنوز تغییر خاصی در نحوه استقرار سلاح های هسته ای روسیه نداده ایم که بخواهیم در وضعیت استقرار سلاح های اتمی خودمان تغییری ایجاد کنیم.

این مقام ناتو در عین حال تاکید کرد که اظهارات مقامات روس درباره استقرار سلاح اتمی در بلاروس را جدی می گیرد.

استولتنبرگ از رصد وضعیت استقرار سلاح های اتمی روسیه خبر داد و افزود: پیشتر هم چنین پیام هایی شنیده بودیم اما ما با هوشیاری کامل به پایش اوضاع ادامه می دهیم.

خبرگزاری تاس از استقرار ۱۵۰ تا ۲۰۰ بمب اتمی آمریکا در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه خبر داد و نوشت: از زمان پایان جنگ سرد تاکنون، آمریکا درخواست ها برای حذف سلاح های اتمی خود در اروپا را رد کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز در همایش بین المللی سنت پترزبورگ تایید کرد که اولین محموله کلاهک های اتمی تاکتیکی این کشور به بلاروس منتقل شده است.

پیشتر، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس از آغاز تحویل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه به کشورش خبر داده و گفته بود: قدرت برخی از آن‌ها سه برابر قوی‌تر از بمب‌های اتمی استفاده شده در هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ توسط ایالات متحده است.

استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، اولین اقدام مسکو در ارسال این کلاهک‌ها به خارج از خاک روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است. تسلیحاتی با بردی کوتاه‌تر و کم‌قدرت‌تر نسبت به دیگر سلاح‌های هسته‌ای که می‌تواند در میدان جنگ مورد استفاده قرار گیرد.

پوتین: زلنسکی مایه ننگ یهودی‌ها است
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ - ۲۰:۲۶

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه با اشاره به بی‌توجهی کی‌یف به ایدئولوژی نئونازی‌ها گفت که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین مایه شرم کل مردم یهودی است. 

پوتین که در مجمع بین المللی اقتصادی «سن پترزبورگ» صحبت می‌کرد این اظهارات را در واکنش به فردی بیان کرد که از او درباره هدف روسیه برای «نازی‌زدائی» از اوکراین سوال کرد. این فرد گفت کارشناسان غربی می‌گویند این هدف روسیه با توجه به اینکه زلنسکی خودش یهودی است نادرست است. پوتین گفت دوستان یهودی‌ او چنین دیدگاهی را تأیید نمی‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «آنها می‌گویند که زلنسکی یهودی نیست و او مایه شرم مردم یهود است. شوخی نمی‌کنم، این حرف طعنه نیست.»

ولادیمیر پوتین در توضیح درباره دلیل این موضعش گفت که مقام‌های اوکراینی به صراحت چهره‌های نازی را بزک می‌کنند.

آلمان: فوراً ۶۴ پاتریوت به اوکراین می‌فرستیم
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ - ۱۸:۵۹

وزیر دفاع آلمان امروز (جمعه) متعهد شد که به صورت فوری ۶۴ موشک زمین به هوای «پاتریوت» را به اوکراین بفرستد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس پیستوریس، وزیر دفاع آلمان که برای دیدار با همتایان خود در ناتو به بروکسل رفته، پیش‌ از این دیدار گفت: آلمان ۶۴ موشک مضاعف پاتریوت را به اوکراین می‌فرستد.

او همچنین گفت که این کمک نظامی برای تضمین حمایت پایدار از کی‌یف ضروری است.

سامانه دفاع هوایی موشکی پاتریوت ساخت آمریکا بوده و مأموریت اصلی آن دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک است.

این وعده کمک تسلیحاتی آلمان پس از آن مطرح شد که ایالات متحده، دانمارک، هلند و انگلیس متعهد شدند که صدها موشک پاتریوت به اوکراین ارسال کنند. ارسال این تسلیحات آغاز شده و در هفته‌های آتی تکمیل خواهد شد.

اوکراین مدعی دفع حمله موشکی روسیه به کی‌یف شد
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ - ۱۸:۵۹

نیروهای مسلح اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: ۶ موشک کینژال، ۶ موشک کالیبر و ۲ پهپاد تجسس روسیه توسط سیستم دفاع موشکی این کشور منهدم شده اند.

«سرگئی پاپکو» فرماندار نظامی کی‌یف از انهدام همه موشک های روسیه توسط دفاع موشکی اوکراین خبر داده است.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین با اشاره به این حمله موشکی، روسیه را متهم به جنگ طلبی کرد.

ریاست جمهوری آفریقای جنوبی هم در واکنش به اخبار حمله موشکی به اوکراین اعلام کرد: مذاکرات کشورهای آفریقایی با مقامات اوکراینی در چارچوب برنامه ریزی شده انجام خواهد شد و مقامات ارشد قاره سیاه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیدار خواهند کرد.

رئیس جمهوری های آفریقای جنوبی، سنگال، زامبیا و کومور و همچنین نمایندگان اوگاندا، مصر و جمهوری کنگو برای دیدار با مقامات اوکراینی در این کشور به سر می برند و امروز صبح از منطقه جنگ زده بوچا در حومه کی‌یف دیدار کردند.

۴۰۰ نظامی دیگر ارتش اوکراین کشته شدند
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ - ۱۸:۵۸

 وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از تحولات جنگ مدعی شد ارتش اوکراین در شبانه‌روز گذشته در نتیجه تلاش‌های ناموفق ضدحملات، بیش از ۴۰۰ نظامی را در محورهای جنوبی منطقه دونتسک از دست داد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته ده‌ها تانک و خودرو زرهی و دیگر تجهیزات نظامی ارتش اوکراین هم نابود شد.

زلنسکی: ترامپ نمی‌تواند جنگ اوکراین را یک‌روزه تمام کند
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ - ۱۸:۵۷

ولودیمیر زلنسکی وعده دونالد ترامپ را مبنی بر پایان بخشیدن به جنگ اوکراین به محض رسیدن به قدرت رد کرد و گفت ترامپ از پس این کار بر نخواهد آمد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در گفتگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مبنی بر ایجاد صلح میان کی‌یف و مسکو در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا گفت: چرا پیش از این او این کار را نکرد؟ وقتی جنگ اینجا در جریان بود، او رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

اشاره زلنسکی به درگیری است که در سال ۲۰۱۴ در منطقه دونباس در گرفت.

زلنسکی ادامه داد: فکر نمی‌کنم ترامپ بتواند این کار را بکند. باور دارم امروز هیچ کس در جهان نیست که بتواند با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حرف زده و جنگ را تمام کند.

ترامپ ماه گذشته در شبکه سی‌ان‌ان ادعا کرد که اگر برای دومین بار در سال ۲۰۲۴ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شود، می‌تواند «جنگ را در یک روز، یعنی ۲۴ ساعت حل کند». وی افزود که به محض تصدی مسئولیت، با زلنسکی و پوتین گفتگو خواهد کرد. ترامپ خود را «تنها نامزدی» توصیف کرده است که می‌تواند آمریکا را از درگیری مستقیم با روسیه دور نگه دارد؛ جنگی که ترامپ آن را آغازگر جنگ جهانی دیگری می‌داند.

حمایت واشنگتن از کی‌یف در حال حاضر به موضوعی بحث‌برانگیز در مبارزات انتخاباتی تبدیل شده است. ترامپ و رقیب اصلی جمهوری‌خواه وی، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، هر دو میلیاردها کمک نظامی آمریکا به اوکراین در یک سال گذشته را زیر سوال بردند. در همین حال، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و اکثر دموکرات‌ها قول داده‌اند «تا زمانی که نیاز باشد» به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد.

مذاکرات صلح بین کی‌یف و مسکو در آوریل ۲۰۲۲ پس از اینکه اوکراین ارتش روسیه را به ارتکاب جنایات در حومه کی‌یف متهم کرد، شکست خورد. روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.

اکتبر گذشته، پس از اینکه مسکو چهار منطقه اوکراین را پس از همه‌پرسی به خاک خود الحاق کرد، زلنسکی فرمانی را امضا کرد که در آن مذاکره با پوتین «ناممکن» اعلام شده بود.

کرملین تاکید کرده است که اصولاً پذیرای مذاکرات صلح است، تا زمانی که کی‌یف از ادعای خود در مورد سرزمین‌های تازه الحاق شده روسیه صرف نظر کند و با شرایط آن، از جمله تعهد به خارج ماندن از ناتو به عنوان یک کشور بی‌طرف، موافقت کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا حمله قبلی در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد. کرملین اما می‌گوید صلح زمانی ممکن خواهد بود که اوکراین به کشوری بی‌طرف بدل شده، قید عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را زده و حاکمیت روسیه بر مناطق تصرف‌شده را به رسمیت بشناسد.

استقرار گسترده نیروهای چچنی در مرز روسیه و اوکراین

رهبر جمهوری چچن اعلام کرد، نیروهای نظامی این جمهوری در منطقه بلگورود روسیه که هم مرز با اوکراین است مستقر شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن گفت، نیروهای این جمهوری با هدف جلوگیری از حملات "گروه‌های خرابکار اوکراینی" در منطقه بلگورود روسیه واقع در مرز با اوکراین استقرار پیدا کردند.

منطقه بلگورود روسیه چندی پیش هدف حملات فرامرزی شبه نظامیان طرفدار اوکراین که خود را "گروه‌های پارتیزان روسیه مخالف با ولادیمیر پوتین" خواندند، قرار گرفت.

رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن گفت، نیروهای نظامی گردان "زاپاد-احمد" چچن در نزدیکی روستای "نخوتیفکا" و همچنین یک ایست بازرسی در منطقه "گرایفورون" واقع در مرز منطقه بلگورود با اوکراین استقرار یافتند. این منطقه در ماه مه صحنه چندین حمله فرا مرزی نیروهای شبه نظامی طرفدار اوکراین بود.

قدیروف در پستی در پیامرسان تلگرام نوشت: ساکنان مناطق مجاور مرز با اوکراین می‌توانند آسوده خاطر باشند. هر کسی که به مرزهای ما دست اندازی کند پاسخی برق آسا دریافت خواهد کرد.

اوکراین دست داشتنش در حملات فرا مرزی به داخل خاک روسیه را رد کرده است.

 شرط و شروط آمریکایی‌ها برای ادامه حمایت از اوکراین

گزارش یک رسانه آمریکایی حاکی است دولت آمریکا علی‌رغم لفاظی‌ها در محافل علنی، ادامه حمایت تسلیحاتی از اوکراین را به کسب موفقیت‌های جنگی در میدان نبرد علیه روسیه منوط کرده است. 

وبگاه پولیتیکو گزارش داده علی‌رغم ادعاهای علنی مقام‌های آمریکا مبنی بر اینکه «تا هر زمان که لازم باشد» از اوکراین حمایت خواهند کرد مقام‌های آمریکایی چند وقت پیش به همتایان خود در کی‌یف هشدار دادند لازم است به زودی دستاوردهای میدانی عمده‌ای در میدان نبرد به دست بیاورند. 

پولیتیکو نوشته مقام‌های آمریکایی به کی‌یف هشدار داده‌اند با وارد شدن آمریکا به فصل انتخاباتی ممکن است حفظ کردن این سطح از کمک‌های امنیتی و اقتصادی کار دشواری باشد. 

مطابق با این گزارش، قانونگذاران اوکراین هم می‌گویند در گفت‌وگوهای اخیری که با مقام‌های وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا داشته‌اند آنها از پاسخ دادن به سوالات اوکراینی‌ها درباره نحوه ادامه حمایت‌ها از کی‌یف طفره رفته و گفته‌اند: «بگذارید ببینیم ضد حمله [علیه روسیه] چطور پیش می‌رود.»

قبل از آغاز ضد حمله اوکراین - که گفته می‌شود شروع آن از هفته گذشته بود- وزیر دفاع اوکراین «اولکسی رزنیکوف» تلاش کرد انتظارات کشورهای غربی از نتایج این عملیات را پایین بیاورد. 

او گفته بود که انتظارات در غرب از این عملیات «بسیار بالاست» و همه منتظرند که اوکراین «پیروزی دیگری» ثبت کند. رزنیکوف از متحدان غربی خواست انتظاراتشان را پایین بیاورند تا بعداً مأیوس نشوند. 

پولیتیکو نوشته نگرانی اوکراین این است که داشتن عملکرد پایین‌تر از حد انتظار ممکن است کاهش حمایت‌های نظامی بین‌المللی از اوکراین را پی داشته باشد، ضمن آنکه فشارها بر این کشور برای ورود به مذاکرات با روسیه را افزایش خواهد داد. 

تصمیم چهار متحد غربی برای ارسال صدها موشک ضدهوایی به اوکراین

چهار کشور حامی غربی اوکراین در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند، مشترکا برای حمایت از این کشور "صدها" موشک ضدهوایی به همراه سامانه‌های مخصوص پرتاب آنها را در اختیار کی‌یف می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انگیس، دانمارک، هلند و آمریکا این برنامه خود را در بیانیه‌ مشترکی در جریان نشست به اصطلاح "گروه تماس دفاعی اوکراین" متشکل از حدود ۵۰ کشور حامی نظامی کی‌یف در شهر بروکسل اعلام کردند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت: " ما با همکاری با شرکای بین المللی خود می‌توانیم تجهیزات ضدهوایی حیاتی را به اوکراین ارائه دهیم که به این کشور در پشتیبانی از عملیات‌های تهاجمی خود و محافظت از زیرساخت‌های ملی حیاتی کمک خواهد کرد."

در بیانیه مشترکی که این چهار کشور منتشر کردند نوشته شد، این تسلیحات جدید به کی‌یف در دفع "حملات موشکی و پهپادی بی پروای روسیه علیه شهرهای اوکراین" کمک خواهد کرد.

آنها مدعی شدند: "به موجب این ابتکار عمل صدها موشک کوتاه‌برد و میان‌برد ضد هوایی و سامانه‌های مربوط به آنها که برای محافظت از زیرساخت ملی حیاتی اوکراین لازمند تحویل کی‌یف خواهند شد و نسبت به موفقیت عملیات‌های ضد حمله آن در ماه‌های آینده هر چه بیشتر اطمینان حاصل خواهد شد."

طبق این بیانیه، تحویل این تسلیحات جدید به اوکراین در دست اجراست و در عرض چند هفته تکمیل خواهد شد.

همچنین این چهار کشور اظهار کردند، این بسته عمدتا متشکل از "موشکهای متعلق به دوران شوروی سابق" است اما جزئیات بیشتری از جمله منشا آنها را مشخص نکردند.

اوکراین طی هفته‌های گذشته بسته‌هایی از موشکها را از سمت کشورهای عضو ناتو دریافت کرده که شامل موشکهای دوربرد "سایه طوفان" (Storm Shadow) از بریتانیا می‌شوند.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۶
همه دنیا جمع شد و از صدام حمایت کرد هیچ غلطی نتونست بکنه حالا جمع شید و از زلنسکی مفنگی حمایت کنید! 20 درصد از خاک اوکراین ضمیمه روسیه شد خلاص !
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
بله 50 درصد آذربایجان ایران هم ضمیمه همین روسیه شد که انقدر دوسش داری.....وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
تو چرا خوشحالی پس صدام هم کار درستی کرد اینطوری باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
اگر حمایت نمی کردند که 100درصد خاکش ضمیمه روسیه شده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
واقعا درک نمیکنید که اون موقع صدام متجاوز بود و الان روسیه متجاوز هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
قرار بود کل اوکراینو بگیره و زلنسکی رو سرنگون کنه که ظاهرا به همین بیست درصد در مقبل صدزار کشته روسی می نازه
پوتین یک هیتلر کوتوله
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
قد زلنسکی نصف پوتینه
موشک کیژال مافق صوت چطوری میزنید شیطون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
سامانه پاتریوت با محاسبه مسیر پروازی خودش رو جلوی موشک قرار میده و منفجر میکنه !
یه جورایی سامانه 20 سال پیش آمریکا داره موشک به روز روسیه رو سرنگون میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
چون مثل بقیه چیزهای روسی دروغه
آی این فرانسه کفری میشد یه ۲۰ تا بمب هسته ای به روسیه میزد و ۲۰ تا هم به چین همه نیرو ها و توپ و تانکها و قمه قداره ها شونو میسوزوند و پودر و ذوب میکرد میفرستاد هوا تا دیگه کسی در عصر فضا و کیهان نوردی و حقوق بشر زورگویی و قدرتنمایی نکنه و و رسما به خودش مدال افتخار نده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
اونوقت تکلیف مردم بیگناه چی میشه این وسط؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
نیاز به یاد آوری که روسیه اولین قدرت اتمی جهان هستش
با بیش از 8 هزار سلاح هسته‌ای
چه حالی می ده چند تا ارین موشکهای ساخت اروپا رو روسبه بزنه تو خود اروپا اونوقت می فهمن یه من ماست چقدر کره داره
قدیما می گفتن : میان دو کس جنگ چون اتش است، سخن چین بدبخت هیزم کش است
شده حکایت امریکا و غرب که هی هیزم می ریزن در اتش جنگ دو کشور همسایه.
اگه خدایی وجود داشت باید انتقام ادمهایی که در هیروشیما و ناکازاکی پودر شدند و سرخپوست هایی که بابت زندگی در خانه و کاشانه قتل عام شدند رو از امریکا می گرفت ولی دیدیم که زورگو روز به روز قوی تر و قلدرتر شد و تایوان و افغانستان و عراق و ... رو هم شخم زد
به همین دلیل خدای غربگداها شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
خدا وجود داره و قطعا منتقم خون تمام مظلومان خواهد بود

حتی هزاران زن و بچه ای که با بمب های بشکه ای در سوریه کشته شدن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
جنایات روسیه تزار و در به توپ بستن حرم امام رضا و کشتن و زخمی کردن مردم را نمیدونی؟ یا به توپ بستن مجلس ملی
یک مسلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
سلام کافر
اگر قرار بود هرکسی جرم یا گناهی مرتکب شود و همان لحظه عذابش را ببیند که دیگر فرصتی باقی نمی ماند که افراد ذات و حقیقت وجودی خودشان را به نمایش بگذارند
بهشت و جهنم زندگی حقیقی است
نه این دنیای پست آلوده بی ارزش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
این بمباران اوکراین هم شاید لطف و رحمت خدا باشه
و شروع جنگ اتمی و پایان دنیای کفار
زلنسکی تا نابودی اخرین اکراینی با روسیه می جنگد چون پست و مقام فعلی را از غرب دارد زن و بچه اش هم دارند در ویلای میلیون دلاریش عشق و حال می کنند.
یه مشت به اصطلاح مسلمان.همیشه آلت دست و ابزار بودن در طول تاریخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
غربگداها ابزار دست مافیا صنعت پورن هستن
می دونید هفته پیش در توییتر در کشور اکراین چی ترند بوده؟ ال جی بی تی کیو پلاس!!!
ما در جنگ هشت ساله دغدغه مان چه بود... اینها در چه عالمی هستند. کاملا حل در آمریکا و گلوبالیسم... جنگ ساختگی برای کشتن روسها به دست روسها. جنگی برای نسل کشی روسها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
ما با شیطان واقعی طرفیم
در جنگ عراق و ایران هم همین اتفاق افتاد غرب مسلمانان را به جان هم انداخت تا شیعه شیعه را بکشد. نسل کشی شیعه به دست شیعه.
منتها اکثر جوانان ما هنوز دهانشان بوی شیر می دهد و به این قبله تزویر و کثافت یعنی غرب اعتماد کورکورانه می کنند.
شیخ شامل و جوهر ددیف و اصلان مشهداف در اوج قدرت روس ها با آنها جهاد کردن و رفتن الان یک خودفروخته بخاطر مال و قدرت دنیوی رفته برای قاتلین آبا و اجدادش خود را قربانی می کند انشاالله خداوند ذلیل شدن او در دنیا را هم نشان میردم بدهد
امیدوارم کشورهای آزاد و دموکراتیک به جای صدها موشک، هزاران هزار موشک به اوکراین بفرستند تا هر چه زودتر اوکراین را به گورستان اشغلاگران روس تبدیل کنند و این جنگ خانمانسوز که عالیجناب پوتین برای کشورگشایی آغاز کرد با شکست کامل متجاوز پایان داده شود. و هر آن کس که روسیه متجاوز را تسلیح کرد سرش را از شرم دیگر بلند نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
جنگ نه!عملیات ویژه!
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
متاسفانه ارزو به دل از دنیا می ری چون ناتو بزدل تر ازین حرفاست
اینجور امریکا برنامه دارد اروپا ذلیل خواهدشد . قدرت دنیا درآینده چین وآمریکا هستند. چون اروپایی نخواهد بود.
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
منظورتون رفیق پوتینه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
مسیحی باشه یا کافر کمونیست لعنت و نفرین به پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
مسیحیت تحریف شده و کفر آلود هستش
زنده باد ولادیمیر پوتین نماینده خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
کاملا نشون میده یک روس یا یک توده ای از خدا بیخبر بتر از غضب خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
استغفرالله ربی و اتوب الیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
13:19
تو هم یه انگلیسی خالصی
پیش به سوی امپراتوری روسیه
دم پوتین گرم که به مردم روسیه خدمت کرد
بعضی ها یاد بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
خیلی خدمت کرد فقط یه صد هزار جوون بیچاره روسی رو به کشتن داد واسه هیچی
زنده باد مسیحیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
مسیحیت امروز تحریف شده است
ان نقاشی های مستهجن که روی دیوار کلیساها کشیده اند و صدایش می‌زنند معبود هایمان!! گویای همه چی هستش
آنچه امروز می‌بینید مسیحیت نیست. بلکه عیسی مسیح فقط پیامبر و بنده خدا بود.
خداوند سبحان شریک ندارد. و یکتاست و هیچ معبودی جز او نیست
با اعتراف گناه هم گناه کسی بخشیده نخواهد شد فقط توبه پنهان بخشش گناه است
اکراینی پیروز است پوتینی نابود است
تاب جون دوستت دارم ولی فقط usa بزرگ.قابل توجه تابی و شرقگداها.میدونم خودتونم قبول دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
از بس بزرگه از دست طالبان فرار کرد
چطور این یانکی های کثیف میتونن موشک بدن اوکراین ما نمیتونیم موشک به روسیه بفروشیم؟ چطور آمریکا تونست به عربستان سلاح بفروشه تو کشتار یمن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
نگو الان احساسات حقوق بشری غربگداها گل می کنه
البته که جنگ وحشتناک است و اما چه کسانی مقصر هستند مهم است و بنظر خیلی از کارشناسان دولت غربگرا و فاسد اکراین عامل اصلی این درگیری هستند و آنها میتوانستند با بی طرفی هم از اینطرف و هم از انطرف کمک بگیرند و کشور خود را در این جنگ درگیر نکند و آنها با بی خردی و توهم پاشون را در یک کفش کردند و گفتند ناتو و اتحادیه اروپا و حالا که هیچکدام محقق نشد یک کشور ویران و مردمی آواره و ناراضی روبرو هستند و یک ریس جمهور وامانده و بدبخت که از تمام دنیا گدایی می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
ناتو هم که ردشون کرد اکراین تحقیر شد
همچنان مردم ایران احساساتی و حماسی!!! آست.
روسیه قبلا" هم آذرباییجان و درکل 17شهر قفقاز را از ایران جدا کرد. بزرگترین خیانت تاریخ را روس ها نسبت به ایران رقم زده اند.
زنده باد ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ
زنده باد آمریکا و روسیه
مرگ بر چین و انگلیس
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری