بازدید 4358

رئیس جمهوری چین، بیل گیتس را دوست خود خواند

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین، بیل گیتس را «یک دوست قدیمی» خواند و گفت امیدوار است که آنها بتوانند با هم فعالیت‌هایی را انجام دهند که هم برای چین و هم برای ایالات متحده مفید باشد.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 16 June 2023

به گزارش تابناک و به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین دیدار رئیس جمهوری چین با یک کارآفرین خارجی پس از سال‌ها محسوب می‌شود.

شی در نشستی در مهمانخانه دولتی دیائیوتای پکن، جایی که رهبران چین به‌طور تاریخی مهمانان ارشد خارجی را پذیرفته‌اند، به یکی از بنیانگذاران مایکروسافت گفت که از دیدن او پس از ۳ سال بسیار خوشحال است و گیتس را اولین دوست آمریکایی خود توصیف کرد که امسال با او ملاقات کرده است.

در ویدئویی که توسط تلویزیون دولتی CCTV منتشر شد، شی گفت: «من اغلب می‌گویم که اساس روابط آمریکا و چین با مردم آن است. من امیدم به مردم آمریکا است.»

او ادامه داد: «با شرایط کنونی جهانی، می‌توانیم فعالیت‌های مفیدی برای دو کشور و مردم خود انجام دهیم، فعالیت‌هایی که به نفع کل بشریت است.»

گیتس که روز چهارشنبه وارد پکن شده، به شی گفت که «مفتخر» است که فرصت ملاقات با او را دارد.

او در این باره گفت: «ما همیشه گفت‌وگوهای عالی داشته‌ایم و امروز موضوعات مهم زیادی برای گفت‌وگو خواهیم داشت. من بسیار ناامید بودم که در طول ۴ سال گذشته نتوانستم بیایم؛ بنابراین بازگشت بسیار هیجان‌انگیز است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست