بازدید 2558

وزیر ارشاد: با همه توان از تئاتر بومی حمایت می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این دولت با همه توان از تئاتر‌های بومی کشور به ویژه تئاتر خیابانی مریوان حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 16 June 2023


 به گزارش  تابناک به نقل از دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال بحث حمایت از تئاتر‌های بومی از جمله تئاتر خیابانی چطور برنامه‌ریزی شده است؟ اظهار داشت: تئاتر خیابانی به عنوان یک پدیده فرهنگی در اکثر شهرستان‌های کردستان به ویژه مریوان فعالیت داشته و در کشور بسیار خوش درخشیده است.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی به اصلی‌ترین رویداد هنر‌های نمایشی در کشور تبدیل شده است، گفت: به همکارانم در معاونت هنری وزارت و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرده و دستور داده که با همه توان از تئاتر خیابانی مریوان حمایت می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه هدفمان حفظ و برگزاری تئاتر‌های بومی کشور است، افزود: امسال نیز اجرای هر برنامه‌ای در حوزه تئاتر خیابانی در هر یک از شهرستان‌های کردستان تصویب شود، قطعاً حمایت جدی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‎ المللی تئاتر خیابانی مریوان ظرفیت مطلوبی برای توسعه گردشگری، فرهنگی و اجتماعی کردستان است، افزود: با زبان هنر و از طریق همین تئاتر، می‌توان ضمن ایجاد شور و نشاط، واقعیت‌های جامعه را نیز منعکس کرد.

اسماعیلی بیان کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان مخاطبان خاص خود را داشته و مردم به جد از برگزاری آن حمایت می‌کنند، لذا سیاست وزارت ارشاد نیز حمایت قاطعانه از این مطالبه مردمی است، مسئولان استانی نیز از این فرصت فرهنگی و هنری استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست