بازدید 4051
۱

بذرپاش: ایران‌راه، مرکز بزرگ لجستیکی منطقه می‌شود

وزیر راه و شهرسازی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای تکمیل راهگذر بین قاره‌ای شمال- جنوب با عنوان ایران راه تاکید کرد و گفت: این راهگذر، مرکز بزرگ لجستیکی منطقه خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 16 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در دیدار با دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در سن پترزبورگ با اشاره به اصلاح و تکمیل زنجیره راهگذری شمال- جنوب گفت: حضور ما در این نشست علاوه بر استاندارد سازی این زنجیره کریدوری، نشان دهنده اراده جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل این شاهراه و کریدور اصلی است که با تبیین اهمیت این موضوع در نشست، مقرر شد همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود تا کریدور یاد شده تحت عنوان ایران راه نهایی شود.

بذرپاش خاطر نشان کرد: این کریدور باید اتصال دهنده شمال به جنوب باشد و به عنوان یک مرکز بزرگ لجستیکی در منطقه برقرار باشد.

لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه نیز به ایجاد مسیر‌های جدید در منطقه اشاره کرد و گفت: ایران نیز که در مسیر شبکه بین المللی حمل و نقل قرار دارد، به این مسیر ورود پیدا کرده و چشم انداز آن روشن است.

بیست و ششمین مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با حضور رئیس جمهور روسیه، رؤسای جمهور کشور‌های مشترک المنافع، نخست وزیران و وزرای اقتصادی بیش از ۱۲۰ کشور جهان در حال برگزاری است.

برگزاری ۲۰۰ نشست تخصصی با موضوع راه‌های تقویت همگرایی اقتصادی بین کشور‌های مستقل، بررسی راه‌های خنثی کردن تحریم‌ها علیه کشور‌های مستقل، همکاری‌های بانکی و مذاکرات چند جانبه به منظور استفاده از ارز‌های ملی به جای دلار در مبادلات اقتصادی، از محور‌های مهم بیست و ششمین مجمع اقتصادی سن پترزبورگ خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱
حداقل باید سالی دوسه میلیارد دلار خرج بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست