بازدید 6583
۱

پرمصرف‌ترین دارو‌ها در ایران را بشناسید

مدیرکل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: متفورمین، A.S.A و لوزارتان پرمصرف‌ترین دارو‌ها در سال جاری هستند.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 15 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از مهر، امیرحسین حبیبیان، با اشاره به اینکه در سال جاری همانند سال گذشته، متفورمین، A.S.A و لوزارتان پرمصرف‌ترین دارو‌ها هستند، افزود: متفورمین حدود ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار، A.S.A حدود ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار و لوزارتان نزدیک به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مصرف شده است.

مدیر کل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه متفورمین توسط ۴۴ هزار پزشک در سال جاری تجویز شده است، افزود: بیشترین تجویز توسط ۶ هزار و ۸۰۰ پزشک در استان تهران و به دنبال آن در خراسان رضوی و اصفهان صورت گرفته است، البته در شهر تهران ۵ هزار و ۵۷۶ پزشک اقدام به تجویز متفورمین کردند.

وی با بیان اینکه در استان تهران یک پزشک غدد حدود ۸ هزار و ۶۸۰ قرص متفورمین برای ۴۶ نسخه تجویز داشته است تصریح کرد: در سال جاری همانند سال گذشته پرهزینه‌ترین دارو‌ها مربوط به انواع انسولین قلمی است.

حبیبیان با تاکید بر اینکه با سامانه نسخه نویسی تمام خدمات الکترونیک رصد می‌شود اظهار داشت: ضمن اینکه می‌توان با این سامانه پرهزینه‌ترین و پرمصرف‌ترین خدمات را به تفکیک استان، شهرستان، پزشکان و رشته‌های پزشکی تشخیص داد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
حدود ۸ هزار و ۶۸۰ قرص متفورمین برای ۴۶ نسخه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار