بازدید 3775
۱

لوکاشنکو: غرب بیش از همه ازفاجعه هسته‌ای می‌ترسد

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس با بیان اینکه اگر دشمن به خاک روسیه حمله و با اقدام تجاوزکارانه خود موجودیت این کشور را تهدید کند، مسکو ممکن است ناچار به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شود، تاکید کرد: اما ما واقعیت این است که غرب بیش از همه از یک فاجعه هسته‌ای می‌ترسد.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 15 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با برنامه گفت‌ وگوی ۶۰ دقیقه تلویزیون دولتی روسیه گفت: غرب علیرغم آخرین اقدامات خود، از احتمال وقوع یک جنگ جدید در مقیاس بزرگ یا یک فاجعه هسته‌ای بسیار می‌ترسد.

لوکاشنکو با اشاره به اینکه تاکنون با افرادی که نقش مهمی در این رابطه ایفا می‌کنند ملاقات کرده که ادعا می‌کنند «اگر» چنین شود، «چنان» می‌کنیم، افزود: مقامات غربی تهدید به اتخاذ تصمیمات رادیکال و شدید می‌کنند اما واقعیت این است که آنها بیش از همه از یک فاجعه هسته‌ای می‌ترسند.

وی تاکید کرد: آنها در این مورد صادق بوده‌اند که بیش از هر چیز از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین می‌ترسند و این یک امر کاملا طبیعی است.

لوکاشنکو با یادآوری اینکه مینسک نیز نمی‌خواهد اوضاع به این شکل پیش برود، افزود: ما نیز به دنبال آن نیستیم و ما هم می‌ترسیم زیرا به گفته کارشناسان، این مساله می‌تواند یک فاجعه جهانی ایجاد کند و اگر همه سلاح‌های هسته‌ای منفجر شوند، ممکن است باعث خروج سیاره زمین از مدار خودش شود.

رئیس جمهور بلاروس گفت: با این حال، اگر دشمن به خاک روسیه حمله و با اقدام تجاوزکارانه خود موجودیت این کشور را تهدید کند، مسکو ممکن است ناچار به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شود.

لوکاشنکو در ادامه با اشاره به این نکته که همیشه خواستار این بوده است که تا زمانیکه فرصت وجود دارد، اوکراین مساله را از طریق گفت وگو با روسیه حل کند، تاکید کرد: اما غرب، کی‌یف را از دخالت در هر چیزی منع کرده است.

وی همچنین با یادآوری این موضوع که بر اساس اطلاعات دقیقی که دارد، مطمئن است که اکثریت قاطع مردم اوکراین از جمله نظامیانی که در آنجا جنگیده و بعضا کشته می‌شوند، مایل هستند این جنگ بلافاصله متوقف شود، افزود: اما مقامات عالی‌رتبه کی‌یف به رهبری ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با توقف جنگ و مذاکره مخالف هستند.

رئیس جمهور بلاروس خاطرنشان کرد: زلنسکی تصور می‌کند که قهرمان محبوبی است که در حال گردش در سراسر جهان، او را در آغوش می‌گیرند و می‌بوسند اما فکر می‌کردم او باهوش‌تر از این باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
خودتو کشتید با این هسته ای هسته ای تون از لفاظی و حرف زدنشون معلومه خیلی ترسیدن اگه هم جنگ هسته ای بخاد راه بیفته همون دقیقه اول کشورهای غربی روسیه و بلاروس و شخم میزن مطمئن باشید شما و ارباب کمونیستتون پوتین خان از این جنگ شکست می‌خورید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم