بازدید 4414

خرید آنلاین یکی از ارزان‌ترین بیمه‌های موتورسیکلت

کد خبر: ۱۱۷۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴ 13 June 2023

با توجه به اینکه موتور سیکلت دارای سرعت بالا است و بیشتر افراد قوانین مرتبط برای استفاده از موتور سیکلت را رعایت نمی‌کنند، همیشه خطر در کمین انواع موتور سیکلت است. از این رو دو نوع بیمه موتور برای این وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است. بیمه بدنه و بیمه ثالث همان دو نوع بیمه نامه‌ای هستند که توصیه می‌کنیم به طور همزمان تهیه شوند. برای اینکه با پوشش‌ها و مزیت‌های هر دو بیمه بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید. شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز به نحوه خرید قسطی و نقدی بیمه موتورسیکلت بصورت آنلاین پرداخته است که مطالعه این مقاله خالی از لطف نیست. در این مقاله در مورد انواع بیمه موتور سیکلت و حوادث تحت پوشش آن و همچنین سقق تعهدات و خسارات بیمه موتور صحبت شده است.

بیمه موتور سیکلت

بیمه موتور چیست؟

بیمه موتور همان نام بیمه ثالث موتور سیکلت است که بیشتر در ذهن افراد جای گرفته است. بیمه موتور را باید به عنوان یک بیمه اجباری به موقع تمدید و تهیه کرد. خسارت‌های جانی و مالی که در حادثه رانندگی برای اشخاص ثالث رخ می‌دهد در این بیمه نامه تحت پوشش بوده و تا سقف تعهدات بیمه‌گر جبران خسارت خواهد شد. همچنین خسارت‌های جانی وارد شده به راننده موتورسیکلت هم در موارد هزینه‌های درمان، نقص عضو و فوت تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

پوشش‌های بیمه موتور

بیمه موتور، ماهیت پشتوانه و حمایتگر دارد و برای جبران خسارت‌های رخ داده در حادثه‌های رانندگی طراحی شده است. در حقیقت این بیمه نامه جبران کننده خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث حادثه تصادف را بر عهده دارد. که به شرح زیر هستند:

  • خسارت‌های مالی به شخص ثالث: اگر حادثه رانندگی منجر به ایجاد خسارت برای اشخاص ثالث شود و به اموال منقول یا غیر منقول آسیب وارد کند، بیمه موتور خسارت را تا سقف تعهدات جبران خواهد کرد.
  • خسارت بدنی و جانی به شخص ثالث: در صورتی که شخص ثالث در حادثه دچار زیان جانی و بدنی شود، بیمه‌گر با توجه به دیه اعلام شده جبران خسارت خواهد کرد.

همچنین در بیمه موتور، اگر راننده مقصر دچار خسارت جانی شود، بیمه مطابق با قوانین این بیمه نامه به جبران خسارت راکب مقصر حادثه رانندگی می‌پردازد.

به طور کلی می‌توان خسارت‌های جانی و مالی که در بیمه موتور جبران می‌شوند را دسته بندی کرد که این موارد عبارتند از:

  • غرامت فوت و نقص عضو
  • خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه یا محمولات آن
  • برخورد و تصادف با هر گونه جسم ثابت و یا متحرک
  • هزینه درمان شخص ثالث در صورت بروز مصدومیت به علت تصادف با موتور سیکلت
  • هر گونه خسارت مالی وارد شده به شخص ثالث

توجه کنید که پوشش‌ها و خطرات را می‌توان به دو صورت آنلاین و حضوری تهیه کرد تا مشمول جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه نشد. همچنین از طریق خرید آنلاین بیمه موتور از وب سایت‌های معتبر، شرایط مقایسه و استعلام را دارید تا ارزان‌ترین بیمه نامه موتور را تهیه کنید. تنها دقت داشته باشید که این بیمه هزینه‌های مالی رخ داده در حادثه رانندگی برای راکب مقصر را پرداخت نمی‌کند و باید از بیمه بدنه بهره‌مند شد.

پوشش های بیمه موتور سیکلت

مبلغ جریمه دیرکرد تمدید بیمه موتور در سال 1402 چقدر است؟

همانطور که می‌دانید بیمه موتور جزو بیمه‌های الزامی‌ است، اما در صورت عدم تمدید باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کنید. به این معنا که در صورت هر روز تاخیر در تمدید بیمه نامه مبلغی به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود. در سال 1402 برای انواع موتور سیکلت این مبلغ به شرح زیر است:

  • موتور گازی: 2.073 تومان
  • موتور دنده‌ای یک سیلندر: 2.533 تومان
  • موتور دنده‌ای دو سیلندر به بالا: 2.782 تومان
  • موتور دنده‌ای سه چرخ و سایدکار: 2.992 تومان

در نتیجه اگر می‌خواهید که ارزان‌ترین بیمه موتور را تهیه کنید، نیاز است که به موقع برای تمدید بیمه اقدام کرده تا مبلغ جریمه به حق بیمه شما اضافه نشود.

سقف هزینه‌های بیمه انواع موتور سیکلت

همانطور که می‌دانید میزان نرخ پوشش مالی از سوی بیمه‌گزار انجام می‌شود و نرخ دیه از سوی قوه قضاییه اعلام خواهد شد. در نتیجه بیمه‌گر با توجه به میزان دیه و حق بیمه پرداختی بیمه‌گزار، سقف تعهدات را در دو پوشش جانی و مالی برای بیمه نامه مشخص خواهد کرد.

نرخ دیه در سال 1402 برای پوشش مالی بین 30 تا 600 میلیون تومان است که با پرداخت حق بیمه پایه کمترین و با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان سقف تعهدات را انتخاب کرد. همچنین مبلغ حق بیمه برای پوشش جانی با توجه به دیه در سال 1402 مشخص می‌شود، مطابق دیه اعلام شده معادل مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان در ماه‌های حرام است و در ماه‌های عادی مبلغ معادل 900 میلیون تومان است.

نکته: ماه‌های حرام: محرم، رجب، ذی القعده و ذی الحجه است.

بیمه بدنه موتور سیکلت چیست؟

بیمه بدنه موتور سیکلت یکی دیگر از بیمه‌های موتور است که با قیمت ارزان می‌توان آن را تهیه کرد. این بیمه نامه دارای پوشش‌هایی است که به جبران خسارت‌های مالی وارد شده به موتور سیکلت می‌پردازد. در حقیقت بیمه بدنه به چند صورت هزینه‌های ایجاد شده را جبران خسارت می‌کند که عبارتند از:

  • آتش ‌سوزی، صاعقه یا انفجار
  • تصادف یا تصادم با هر جسم متحرک یا ثابت
  • برخورد دو موتور با هم دیگر یا برخورد با خودرو
  • واژگون شدن موتور سیکلت یا سقوط موتور
  • برخورد اشیا به موتورسیکلت (موتورسیکلت در حال حرکت یا سکون)

بیمه بدنه موتور سیکلت

با توجه به اینکه بیمه بدنه نسبت به بیمه اجباری ثالث کمتر مورد استقبال قرار گرفته بهتر است که درباره ماهیت این بیمه نامه بیشتر فرهنگسازی شود. زیرا با تحت پوشش بودن در بیمه بدنه می‌توان خسارت‌های مالی که در حادثه رانندگی برای راکب مقصر رخ می‌دهد را جبران خسارت کرد.

بیمه بدنه چه خطراتی را تحت پوشش ندارد؟

هر بیمه نامه‌ای میزان ریسک مشخصی دارد که بیمه مرکزی به تمام شرکت‌های بیمه اعلام می‌کند. از این رو نمی‌توان تمام خطرات و حادثه‌های وارد شده به موتور سیکلت را در بیمه بدنه موتور سیکلت جبران کرد که این موارد با نام استثنائات شناخته خواهند شد. خطراتی که در این بیمه نامه تحت پوشش نیست عبارتند از:

  • جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب
  • خسارت‌های مستقیم یا غیر مستقیم از انفجارهای هسته‌ای
  • خسارت‌های عمدی ایجاد شده توسط بیمه‌گزار
  • تعقیب و گریز از پلیس
  • رانندگی بدون گواهینامه یا گواهینامه باطل شده
  • استفاده از مشروبات الکلی، مواد روان گردان و مواد مخدر
  • بکسل کردن خودروی دیگر
  • حمل بار بیشتر از حد مجاز

به طور کلی مهم است که برای موتور سیکلت خود بیمه موتور را تهیه کنید تا زمان بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران هزینه‌های تعمیرات و تعویض قطعات موتور نداشته باشید.

قیمت بیمه ثالث موتورسیکلت چندان بالا نیست؛ لذا شرکت‌های بیمه محدودی تمایل به ارائه بیمه موتورسیکلت اقساطی دارند. بیمه موتورسیکلت اقساطی پاسارگاد یکی از آنها است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد