بازدید 3054

ورود بیش از ۵۲ هزار زائر ایرانی به مکه و مدینه

رئیس ستاد مدینه گفت: روزانه حدود ۲ هزار زائر راهی مدینه شدند که تا روز یکشنبه ۳۷ هزار ۴۹۷ زائر با ۱۶۹ پرواز در قالب ۲۴۰ کاروان وارد شهر پیامبر شدند.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳ 12 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، جواد دانشیار رئیس ستاد مدینه با اعلام این خبر گفت: از تاریخ سوم خرداد عملیات حج با اعزام زائران ایرانی به مدینه آغاز شد و بر همین اساس روزانه حدود ۲ هزار زائر وارد این شهر شدند.

وی افزود: تا روز یکشنبه (۲۱ خرداد)، ۳۷ هزار ۴۹۷ زائر با ۱۶۹ پرواز در قالب ۲۴۰ کاروان وارد مدینه شده‌اند.

رئیس ستاد مدینه با اشاره به اینکه اعزام زائران از ایران به مقصد مدینه تا ۲۸ خرداد ادامه خواهد داشت، اعلام کرد: در مجموع ۴۹۶۸۱ زائر در قالب مدینه قبل، وارد شهر پیامبر خواهند شد.

وی به تعداد زائرانی که از مدینه عازم مکه شده اند نیز اشاره کرد و گفت: تا شنبه شب، ۲۷۸۶۰ زائر پس از اقامت ۵ شب در مدینه منوره، به سمت مکه رفتند.

دانشیار افزود: تعداد زائرانی که درحال حاضر در مدینه هستند، ۹۷۶۵ نفر هستند.

وی ادامه داد: ۲ تیرماه که مصادف است با پنجم ذی الحجه آخرین کاروان زائران ایرانی از مدینه عازم مکه می‌شود.

رئیس ستاد مدینه در ادامه به آمار کل زائران اعزامی تا روز ۲۱ خرداد به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: ۵۲۸۳۱ زائر با ۲۴۲ پرواز وارد عربستان شده‌اند که از این تعداد ۱۵۳۳۴ زائر با ۷۳ پرواز از طریق فرودگاه جده وارد این کشور شده اند.

وی با اشاره زائران اعزامی از جده به مکه و همچنین اعزام زائران از مدینه به مکه گفت: در مکه شاهد حضور ۳۴۰ کاروان با جمعیت ۴۱ هزار ۳۲۶ نفر هستیم که پس از انجام اعمال عمره تمتع، آماده حضور در مشاعر مقدسه می‌شوند تا مناسک حج را انجام دهند.

دانشیار توضیحاتی در خصوص زائران مدینه بعد داد و گفت: پس از انجام مناسک حج اعزام زائران از مکه به مدینه از روز یازدهم تیرماه آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، تعداد زائران مدینه بعد حدود ۳۷ هزار زائر است.

رئیس ستاد مدینه در انتها به وضعیت سلامت زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: متأسفانه از بین ۴ زائر ایرانی که تاکنون فوت کردند، یک زائر به نام آقای محمد شیخی فرزند غفور ۵۷ ساله از کاروان شماره ۱۷۲۸۶ از تهران به علت سکته قلبی در مدینه از دنیا رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست