بازدید 5574
۲

کاهش سهمیه تجربی و انسانی در دبیرستان‌ها

بنا بر اعلام معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، افزایش ورودی‌های رشته ریاضی فیزیک در شاخه نظری و افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مجموع رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش، در اولویت هدایت تحصیلی دانش آموزان برای سال آینده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹ 11 June 2023

به گزارش «تابناک»، محمد مهدی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نگاهمان این است که سهم رشته علوم انسانی و تجربی برای سال آینده کاهش و ما به ازای آن سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک افزایش یابد، اظهار کرد: سهم آموزش فنی و حرفه‌ای ما از ۳۷.۵ درصد در پایه دهم به ۳۹.۵ درصد افزایش پیدا کرده است و طبیعتا به همان نسبت مابقی دانش آموزان در شاخه نظری درس می‌خوانند.

به گفته وی، ورودی‌های رشته ریاضی فیزیک در سال گذشته ۱.۸ درصد افزایش داشته است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: امسال هدف‌گذاری کردیم تا در پایه دهم هنرستان‌ها بتوانیم ۴۱.۵ درصد دانش آموزان را هدایت کنیم و برنامه‌ریزی شده تا حدود ۱.۵ درصد در رشته ریاضی فیزیک افزایش داشته باشیم و حدود ۰.۲ درصد نیز در رشته‌های تجربی و انسانی کاهش سهمیه جمعیت دانش آموزان را شاهد باشیم. افزایش ورودی‌های رشته ریاضی فیزیک در شاخه نظری و افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مجموع رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش در اولویت هدایت تحصیلی دانش آموزان برای سال آینده است.

به گزارش ایسنا، ورودی دانش آموزان رشته ریاضی از سال تحصیلی ۱۳۹۲-۱۳۹۱ حدود ۲۷.۱۲ درصد بود که تا سال ۱۴۰۰ به ۱۴.۵۶ درصد و تقریباً به نصف کاهش پیدا کرد. در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بعد از ۹ سال روند کاهشی، شاهد روند افزایشی جمعیت دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک بودیم.

پیش تر کاظمی اعلام کرده بود که هدفگذاری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این است که تا پایان برنامه هفتم کشور، به سهم واقعی مدنظر رشته‌های علوم پایه در دانشگاه‌ها و توسعه رشته ریاضی فیزیک در آموزش و پرورش برسیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
آقای کاظمی عزیز لطفا بررسی کنید فرزند خود شما و سایر مسئولین در چه رشته هایی درس می خوانند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آمار دکترها را کم کنید چقدر پزشک مگر یک کشور نیاز دارد!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی