بنزین سه نرخی می‌شود؟ / حقوق و دستمزد متناسب با قیمت بنزین واقعی شود / خودروسازان یا مردم؛ چه کسی مقصر افزایش مصرف بنزین است؟

ماجرای افزایش قیمت بنزین یا سه نرخی شدن آن از جمله خبرهایی است که این روزها جنجال زیادی به پا کرده است. در همین زمینه تابناک موضوع را از نمایندگان مجلس پیگیری کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱ 11 June 2023
بنزین سه نرخی می‌شود؟/حقوق و دستمزد متناسب با قیمت بنزین واقعی شود/ خودروسازان یا مردم، چه کسی مقصر افزایش مصرف بنزین است؟
 
تابناک _ این روزها خبر تغییر قیمت بنزین حسابی بازارگرمی می‌کند و البته منجر به بروز نگرانی‌هایی در میان مردم شده است. هر چند متولیان امر بارها این موضوع را تکذیب کرده‌ و اطمینان‌خاطر داده‌اند که چنین اتفاقی نمی‌افتد، اما برخی شواهد نظیر جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها و افزایش میزان مصرف همچنان این شائبه را تقویت می‌کند. 
 
فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره به تابناک گفت: مجلس در اعمال تغییر قیمت بنزین دخالتی ندارد و اگر قرار باشد، چنین تصمیمی گرفته شود دولت عهده‌دار آن است.
 
وی همچنین در پاسخ به این که نظر شما درباره واقعی شدن قیمت بنزین چیست پاسخ داد: بارها موضوع واقعی شدن قیمت بنزین مطرح شده است و من به شخصه با این موضوع موافقم؛ به شرط آنکه میزان حقوق دستمزد نیز افزایش پیدا کند و واقعی شود.
 

چه مانعی بر سر راه واقعی شدن مبلغ حقوق و دستمزد است؟

 
عباسی درباره اینکه چه مانعی بر سر راه واقعی شدن حقوق و دستمزد وجود دارد، تصریح کرد: پاسخ این سوال را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کمیسون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس باید بدهند. 
 
خبرنگار تابناک موضوع را از جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات پیگیری کرد. این نماینده در پاسخ گفت: انتظار واقعی شدن حقوق و دستمزد بر مبنای ارز وجود ندارد. 
 
وی ادامه داد: تنها راه پیشنهادی در این زمینه، تنظیم سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی است. در این صورت می‌توان نسبت به افزایش حقوق و دستمزد و به‌تبع واقعی شدن قیمت فرآورده‌های نفتی اقدام کرد.
 
این نماینده مجلس توضیح داد: با تنظیم سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی وضعیت کشور بهبود و درآمد سرانه افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب، قدرت خرید مردم بالا می‌رود و واقعی کردن قیمت فرآورده‌های نفتی نظیر بنزین برایشان مساله‌ساز نمی‌شود.
 
او توضیح داد: در شرایط کنونی که درآمد سرانه و قدرت خرید مردم پایین است، اصلا نمی‌توان درباره واقعی شدن قیمت برخی کالاها نظیر بنزین اقدام کرد؛ بنابراین، مطرح کردن این موضوع نه‌ تنها پایه کارشناسی ندارد، بلکه منجر به ایجاد تنش و حساسیت در جامعه می‌شود. 
 

بنزین سه‌نرخی می‌شود؟

 
جعفر قادری درباره چگونگی تعدیل قیمت بنزین به تابناک گفت: اگر قرار باشد قیمت بنزین تعدیل شود، باید تدریجی انجام شود تا مردم یکباره دچار استرس نشوند. همچنین با توسعه خطوط حمل و نقل عمومی می‌توان فشار همین افزایش قیمت تدریجی را هم کاهش داد. 
 
قادری توضیح داد: تا زمانی‌که خطوط حمل و نقل عمومی توسعه پیدا نکند و قدرت خرید مردم به همین منوال کنونی باشد، اصلا نمی‌توان درباره افزایش قیمت بنزین صحبتی کرد. 
 
او در پایان درباره این که آیا خبر سه نرخی شدن بنزین صحت دارد، گفت: چنین چیزی اصلا مطرح نیست و من چیزی نشنیده‌ام.
 

افزایش قیمت بنزین در کار نیست!

 
رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره تغییر قیمت بنزین و امکان سه نرخی شدن آن به تابناک گفت: افزایش قیمتی در کار نیست و اگر قرار باشد، تصمیمی در این زمینه گرفته شود، دولت عهده‌دار آن است؛ ضمن آنکه اگر دولت چنین تصمیمی داشت، حتما آن را وارد قانون بودجه می‌کرد.
 
وی ادامه داد: در قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت مجوز افزایش سالانه قیمت بنزین را دارد. با این حال تاکنون جواد اوجی، وزیر نفت، و معاون‌هایش بارها اطمینان دادند که برنامه‌ای در این زمینه ندارند. 
 
سنگدوینی در پاسخ به اینکه نظر شما درباره واقعی شدن قیمت بنزین چیست، توضیح داد: در حال حاضر حدود ۴۷ درصد جمعیت ایران خودرو ندارند. این در حالی است که تعداد خودرو‌های قشر مرفه تا ۱۰ عدد می‌رسد؛ بنابراین می‌توان گفت این قشر بیشترین استفاده را از یارانه بنزین می‌برند و بحث عدالت در مصرف همه قشرهای جامعه به حاشیه می‌رود؛ بنابراین، تا زمانی که راهکار اساسی در این زمینه ارائه نشود، نمی‌توان درباره واقعی شدن قیمت بنزین صحبت کرد، چون در پس اجرای این تصمیم، بروز تورم و گرانی اجتناب‌ناپذیر است و در نهایت باز هم قشر ضعیف متحمل آسیب می‌شود؛ اما از طرفی شاهد افزایش مصرف بنزین در کشور هستیم. مخصوصا در ایام عید که ارقام بالایی در این زمینه به ثبت رسید. این موضوع برای دیگر سوخت‌های نظیر گازوئیل نیز صادق است. 
 
وی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش مصرف سوخت در ایران استاندارد نبودن خودروهای داخلی است. در حالی که بهینه‌سازی سوخت، یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود. به این ترتیب نه‌ تنها در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود، بلکه سرمایه عظیمی برای کشور به ارمغان می‌‌آورد.
 
سنگدوینی در توضیح بهینه سازی گفت: در حال حاضر مصرف سوخت خودرو‌های داخلی در هر صد کیلومتر ۱۱ تا ۱۴ است. در حالی که با بهینه کردن خودرو‌ها در مصرف سوخت، می‌توان این رقم را کاهش داد.
 
وی درباره سه نرخی شدن قیمت بنزین توضیح داد که سه نرخی شدن قیمت بنزین به معنای همان افزایش قیمت است؛ بنابراین، چنین موضوعی تاکنون مطرح نشده است. 
 

بر اساس این گزارش، گویا قرار نیست قیمت بنزین تغییر کند و اخباری مبنی بر افزایش یا سه  نرخی شدن قیمت بنزین فاقد اعتبار است. ذکر این مهم لازم است که مساله افزایش مصرف بنزین پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی کاملا قابل پیش‌بینی بود. اما اینکه چرا اقدامی در این زمینه انجام نگرفت و امروز ایران مجبور است هر تن بنزین را ۱۵۰ دلار بالاتر از نرخ جهانی وارد کند سوال‌برانگیز است! خبر گرانفروشی بنزین به ایران را احمد معروف‌خانی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ به خبرنگار تابناک داد.


از طرفی محمد مشهدی‌شریف، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، به تابناک گفت که تعداد خودرو‌های فرسوده سواری در سال ۱۴۰۱ حدود شش میلیون برآورد می‌شود. حال آنکه دو میلیون از این خودرو‌ها اسقاط شده‌اند.


وی ادامه داد: با این حساب، حدود چهار میلیون خودرو فرسوده هنوز روی کار است. از پارسال تا امسال (۱۴۰۲) نیز بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون خودرو فرسوده به این میزان (چهار میلیون) اضافه شده است؛ بنابراین نزدیک به پنج میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد.


مشهدی‌شریف میزان مصرف بنزین خودرو‌های فرسوده را دو برابر خودرو‌های داخلی و چهار برابر خودرو‌ها خارجی اعلام کرد و گفت: اگر خودرو‌های فرسوده از مدار خارج شوند، دست کم۳۳ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌شود.


با این حال به جای اصلاح روند کنونی، باز هم مردم هستند که به صرفه‌جویی دعوت می‌شوند نه خودروسازها!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۶۸
باشه ما به همه می گیم قیمت بنزین تغییر نمی کنه شما هم بگید نمی کنه! (با لحن بهروز خان در اون فیلم معروف بخونید)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
قیمت یک لیتر آب معدنی از بنزین گران تر است
این یعنی مشکل ... مشکل به خاطر این هست که حقوق ها در سطح منطقه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اونی که میبینی قیمت هر لیتر آب بیشتر به نظر میرسه، در واقع قیمت ظرف آب معدنی هست نه آب محتوی بطری. والا آب قیمتی نداره تو ایران. در مورد هر مسئله ای اینجوری سطحی نظر ندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
وقتی قیمت بنزین را فقط می بینی بله قیمت ان کم است ولی واقیت چیز دیگریست وقتی خودرو 200 میلیونی به قیمت یک میلیارد در داخل عرضه می شود یعنی 800 میلیون پرداختی بیشتر که طبق سود بانکی 24 درص سالی 192 میلیون و ماهی 16 میلیون از شما پیش پرداخت بنزین گرفته اند از طرفی ماشین های تولیدی داخل 2 تا 3 برابر بیشتر از نمونه خارجی مصرف بنزین دارد که هزینه ان بر دوش مصرف کننده است از طرفی هر خودرو طی 20 سال از رده خارج می شود یعنی سرمایه شما صفر می شود که اگر همه این موارد را حساب کنید متوجه می شوید که قیمت بنزین خیلی خیلی بیشتر از آب موز و آناناس به پای شما می افتد
پیشنهاد می شود اگر می خواهید قیمت بنزین را واقعی کنید واردات با عوارض صفر خودرو را تصویب و اجرا کنید تا مصرف کننده خودرو با مصرف کم و با یک پنجم قیمت فعلی خریداری کند ولی بنزین به قیمت واقعی و فوب خلیج فارس عرضه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اون شخصی که میگه قیمت بنزین از قیمت منطقه کتره و فقط مثل طوطی تکرار میکنه حرف دیگران رو باید بدونه در منطقه دستمزد به دلار و متناسب با شرایط اقتصادی میگیرن نه درامد به ریال قیمت بنزین به دلار.قبل از حرف زدن یکم فکر کنیمو فقط طوطی نباشیم
حران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
همه این بدبختیها به خاطر نظام پولی اعتباری است. اگر مبنای قیمت گذاری کالا، خدمات و دستمزد را به جای ریال، طلا قرار می‌دادیم علاوه بر مهار تورم، یارانه پنهان هم حذف می‌شد و بدون نارضایتی همه قیمتها سر جای واقعی خود می‌نشست!
به عنوان مثال کف دستمزد معادل 5000 سوت طلا، قیمت بنزین 10 سوت، قیمت پفک 5 سوت، قیمت خودرو پراید 100000 سوت، قیمت خودرو لوکس 1000000 سوت، قیمت مسکن مهر پردیس 1000000 سوت و ...
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بورس بازهای عزیز
باتوجه به روند کاهشی نرخ دلار هرچه سریعتر سهامتان را بفروشید تا بیشتر از این ضرر نکنید !
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
ناشناس۱۳:۲۳ تحلیل کاملا منطقی و درست فرمودید احسنت
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
من موندم این آمار مصرف سوخت هر خودرو را از كجا در می آورید و چرا به آن دامن میزنید. 11 تا 14 ؟؟؟؟؟
با اطمینان اعلام میكنم كه مصرف سوخت خودروهای ایرانی تماما زیر 9 لیتر حداكثر است. با رژیم رانندگی درست و غیر هیجانی حدود 7 تا 8 لیتر میشود... گویا بدون مستندات حرف زدن بخشی از آداب مردم است
انگار هوس يه دور ديگه اغتشاش كرديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
غربگدا
والا
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اعتراض
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
مصرف هر کالای ارزانی افزایش پیدا می‌کند مقصر افزایش مصرف بنزین نه مردم هستند و نه خودروساز بلکه دولت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
نزدیک انتخابات مجلس هست و مجلس نشینان بی درد راهشان را ازدولت و تصمیماتش جدا میکنند . اینها همه شو پیش انتخابات هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بعد از شکست مفتضحانه در جنبش فواحش قبلی جراتش‌رو دارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اعتراض تکرار کن دهنت عادت کنه
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
۱۱:۲ معلومه از اعتراضات اعصابت به هم ریخته که اینجو حرف میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
شما مثل اینکه هوس یک گوشمالی دیگه کردی؟ اگر جرات داری اغتشاش کن تا ببین چه اتفاقی میافته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
آتش زدن پمپ بنزین خیلی حال میده
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اگه به زعم شما شکست مفتضحانه بود که الان اینهمه دست و پا نمیردید واسه قانون حجاب و عفاف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
تازه اگرم ناراحت باشید از این همه فشار اقتصادی،
فوری چهارتا طوطی میان زیر پستت غربگدا غربگدا میکنن، یا بهت میگن فاحشه و بی غیرت.
بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بگو اعتراض دهنت عادت کنه بچه جان
اینکه 47 درصد مردم بدون خودرو هستند و به نان شب محتاجند چه کسی باید جواب دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بفرمایید چند درصد از خانوارهای ایرانی ماشین ندارند؟

همه ایرانی های قشر متوسط به نان شب محتاج شدند

این حرفها هم برای انتخابات آتی است
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
قرار بود به بدون خودروها یارانه بنزین داده شود که هیچوقت اجرایی نشد
والی
| Japan |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
افزایش قیمت سوخت در مرحله آخر یک پروسه اصلاح مصرف باید صورت گیرد
ابتدا باید تولید اتومبیلهای برقی و هیبریدی را با تعداد انبوه وبا نرخ ارزان در اختیار مردم قرار داد
سپس حمل و نقل عمومی را تا حد امکان گسترش داد
تولید بنزین با استاندارد جهانی را آغاز کنید
و آخرین مرحله برداشتن سوبسید و جهانی کردن قیمت بنزین باشیم
مسیولین از آخر همیشه شروع و همانجا تمامش میکنند
سفسطه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
این اعداد و ارقام سفسطه بازی است. بالای نود درصد خانوارها ماشین دارند و مثلا اگر تعداد خودرو به تعداد مردم ملاک باشد آن وقت این عدد درست است. بازی با ارقام تخصص دولت رییسی است تا همه را گمراه و دشمن هم بکند. ایشان شفاف نمیگوید به ازای هشتاد میلیون نفر مثلا چهل و دو میلیون خودرو هست که میشود 47 درصد جمعیت خودرو ندارد. وقتی شمار خانواده های دو و بیشتر خودرو کم شود حداقل نود درصد خانوارهای سه و چهار نفری یک خودرو خواهند داشت و واقعیت هم همین استو امروز آمار بگیرید اطراف خودتان و در فامیل و آشنا، اگر حرف دولت درست است باید نصف خانواده های یک فامیل بدون ماشین باشند که اصلا درست نیست.
نتیجه انتخاب احساسی و بدون‌توجه به توانمندی علمی و... همین میشود که میبینیم.یکبار با انتخاب احمدی نژاد به خطا رفتیم و اکنون هم همان خطا را کردیم.پس نتیجه انتخاب خود را میبینیم؟!!!! کسی اصلا به وضعیت درامدی مردم توجه نمیکند فقط به فکر افزایش قیمتها هستند بدون توجه به حقوق و درامد مردم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
ما نکردیم
خودشان کردند
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
ما نه ا ن رو انتخاب کردیم نه ا ر
لطفا ما رو قاطی اشتباهات خودتون نکنید
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
انرژی باید به قیمت واقعی در اختیار مردم قرار گیرد مشکل پایین بودن دستمزدها باید حل شود که نیازمند مدیران توانمند است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
انتخاب روحانی صحیح بود؟
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
والا روحانی غلط بود
والا رییسی غلط هست
والا احمدی نژاد غلط بود

مهم این هست که ما نکردم، ولی ضربه را ما خوردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
انتخابات خیلی خوبی بود و نتیجه خوبی هم داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
وقتی دکترای اقتصاد دولت خبر از جراحی اقتصادی داد باید می فهمیدید که کاری جز این بلد نیستند
قطعا دولت چاره ای جز افزایش قیمت بنزین نخواهد داشت و این اتفاق دیر یا زود در سال جاری خواهد افتاد ولی با توجه به وضعیت معیشتی بد حاکم بر جامعه فشار زیادی به قشر متوسط و پایین جامعه خواهد آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بایین بودن قیمت بنزین بیشترین زیان را به اقشار کم درآمد وارد کرد چون دولت برای کسری بودجه به خلق ریال دست زد و تورم ایجاد کرد و مردم کم درآمد جامعه چیزی نداشتن که با تورم رشد کند و زیان آنها را کم کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
آبان 98
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
فدای تو
نمیخواد به بهونه کمک به قشر کم درامد بینزین رو گرون کنی
من جزو قشر کم درامد هستم و راضی هستم از همه چی
لطفا به چیزی دست نزن
هنوز درامد کسب شده از افزایش بودجه های قبلی که به ما رشید تموم نشده هنوز اونا رو خرج نکردیم
دستت درد نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
به لطف خدای متعال در عرصه اقتصاد اقدامات خوبی در دست اقدام است. باید مجموعه اقدامات را مشاهده کرد. بخشی نگر نباشیم
صغری کبری کردنهای مسئولان شروع شد غافل از اینکه اگر اشتغال پایدار ایجاد شود و اگر جلوی اختلاسها و ناکارآمدی مدیران در بستر سازی تورم افسار گسیخته گرفته شود دیگر شاهد هزاران خودروهای شخصی نخواهیم بود که با مسافر کشی باعث ایجاد ترافیک و آلودگی هوا و مصرف سوخت در پشت ترافیک شرایط را روز بروز بدتر ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بنزین بسیار ارزان است و هرچه بیشتر مصرف کنی سود بیشتری بردی ، علت مصرف بالای بنزین همین است
واقعا شرم آوره، مردم دارند زیر بار تورم له می شن آقایان قیمت‌ها رو با دریافتی های گوناگون خودشون می سنجند
تیترهای خبر طوری زده می شود که مردم رو کاملا آماده کنند برای افزایش نرخ بنزین.
بابا ما مردم دیگه جانی برای افزایش تورم نداریم. رحم کنید به این ملت بینوا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
متاسفانه هرکی میاد فقط میخواد دوره خودشو
بگذرونه
و بفکر آینده کشور نیست. بنزین باید از چند سال قبل ( دوره دوم روحانی) بتدریج گرون میشد. هم به مردم یکدفعه فشار نمیومد هم اینقدر ارزون نبود که روزانه ملیونها لیتر به کشورهای مفت خور اطراف ایران قاچاق بشه
امریکا مقصر مصرف بنزین در ایران ست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
مقصر مصرف بالای بنزین مثل بسیاری از مشکلات دیگر سومدیریت هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
مرگ بر امریکا:))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بهم ریختن ساعت رسمی کشور هم تقصیر ترامپ است
هدف اقزایش مرحله به مرحله قیمت بنزین است.
فعلاً کاری با سهمیه 60 ماهانه لیتری ندارند. اما به تدریج سهمیه بنزین 3000 تومانی را کم کرده و مردم را وادار به خرید بنزین آزاد با نرخ فوب خلیج فارس می کنند.
همین امر حتی اگر مرحله ای و زمان بر صورت گیرد، باز هم اثرات روانی مخرب خود را بر روی جامعه و قیمتها خواهد گذاشت.
در کدام مکتب این همه ریا و فریبکاری رو یاد گرفته اید
اگر دولت قاچاق های چتد صدکامیونی بنزین را از گذرگاههای اصلی مسدود کند و خودرسازان را ملزم به بهینه سازی مصرف خودرو از 12 لیتر به 4 لیتر کند مشکل حل می شود
یک روز صبح رییسی مثل روحانی از خواب بیدار میشه میبینه سه برابر شده
چه مانعی بر سر راه واقعی شدن حقوق و دستمزد است؟!!!!

یعنی خدایی شما نمیدونی؟ الان برادر زاده 5 ساله من میدونه جریان چیه اون وقت شما تیتر سوالی زدید؟!!!

به نام خدا : اختلاس، ناکارامدی! اگه ناراحت نمیشید دزدی!!!!! و در آخر هم حفظ منافع آقا زاده هایی که در کشور های غربی به عنوان سفیران ایران زندگی میکنند و خب میدونید که زندگی به دلار خرج داره و باید از یه جایی در بیاد دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
تازه اگرم ناراحت باشید از این همه فشار اقتصادی،
فوری چهارتا طوطی میان زیر پستت غربگدا غربگدا میکنن، یا بهت میگن فاحشه و بی غیرت.
بنزین سه نرخی می‌شود؟

عامل بعدی تورم هم رونمایی می شود .
مسئولین ،کمر مردم در حال شکستن است ، متوجه هستید !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جای تعجب است که چرا نمایندگان یا دولتی ها صحبت از واقعی شدن قیمت بنزین می کنند!
اگر منظور متناسب با دلار است که هست مگر پایانی برای افزایش دلار نسبت به ریال وجود دارد؟ چون متاسفانه دولت و مجلس بودجه را با مبنای قیمت دلار می بندند و افزایش نرخ دلار نسبت به ریال همیشه در حال افزایش است پس پایانی برای این افزایش وجود ندارد. پس بهتر است برای کاهش مصرف بنزین یک تصمیم انقلابی گرفته شود و خودروسازان برای همیشه تعطیل و یا با تویوتا جایگزین شوند. زمانی که بنزین را سه هزار تومان اعلام کردند دلار هم حدود سه هزار تومان بود. آیا دولت حقوق را با دلار محاسبه و پرداخت می کند؟ اگر قرار است بنزین متناسب با دیگر کشورها محاسبه شود البته با کشورهاییکه نفت دارند نه کشورهای بدون نفت پس باید حقوق را هم مثل آن کشورها بدهد مثل عربستان یا امارات یا کویت.
ضمنا" آنهاییکه صحبت از عدالت می کنند آیا برای کسی که به قول شما 10 خودرو دارد- فرقی می کند که بنزین 3 هزار تومان یا 30 هزار تومان باشد؟ یا همزمان با 10 خودرو سواری می کند؟
افزایش قیمت بنزین بیشترین آسیب را به قشر متوسط به پایین می زند. قشر مرفع اصلا" برایشان فرقی ندارد.
اگر از خود نیازمندان سوال کنید که آیا میخواهند قیمت بنزین افزایش پیدا کند تا عدالت برقرار شود پاسخ می دهند خیر! چون میدانند در این صورت قیمت همه چیز بالا میرود و آنها بیچاره تر می شوند.نیاز نیست که شما به فکر طبقه نیازمند باشید.
حقوق و دستمزد متناسب با قیمت بنزین واقعی شود

مسئولین هروقت در مورد قیمت بنزین صحبت می کنند ، با کشورهای همسایه و غربی و به دلار مقایسه می کنند .
حقوق و دستمزد را هم با کشورهای همسایه و غربی و به دلار به روز رسانی کنید !
وگرنه بار تورم کمر مردم را می شکند .
با بسته های حمایتی از دهک های پایین جامعه هم مشکل حل نخواهد شد !؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
نمیشه دوست من.اصلا این اقتصاد فشل کشش پرداخت حقوق دلاری نداره
حکومت اول دلار را گران میکند بعدا می گویند همه اجناس گران شود تا با دلار هماهنگ شود .
این روش کهنه شده و صبر ملت لبریز شده ، قیمت پول ملی با طلا تعیین و ثابت شود و حکومت از این بازی کثیف دست بردارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بله.تعیین ارزش پول ملی با طلا تنها راه باقیمانده برای نجات تومان و ریال است.قانون اساسی باید اصلاح شود و در قانون جدید مثلا یک سکه تمام بهار آزادی مثلا روی مبلغ 10 میلیون تومان ثابت شود و نیم سکه 5 میلیون و ربع سکه 2.5 میلیون (حباب اصلا نباید وجود داشته باشه).از اونجا که قیمت طلا و دلار هم با هم رابطه دارند پس ارزش پول ملی تثبیت میشه و عملا تورم مهار میشه و به حدود یکی دو درصد محدود میشه.این تنها راه نجات نظام مالی کشور هست
وقتی که این آقایان می‌گویند افزایش بنزین در کار نیست باید بعد از سالها تجربه که حتما افزایش بنزین رخ می‌دهد چون صداقت در گفتار ورفتار آین آقایان وجود ندارد
برای عدالت در بهره مندی از یارانه ها، هر کسی که بیش از 10 خودرو داشت بنزین را به نرخ جهانی برایش حساب کنید. برای این کار نیازی نیست قیمت بنزین را تغییر دهید بلکه متوسط مصرف بنزین یک خودرو را حساب کنید و هر 6 ماه یکبار پول آن را به نرخ جهانی از صاحب خودرو بگیرید و اگر پرداخت نکرد، خودرو را توقیف کنید. باز هم میگویم عدالت با سلام و صلوات و توصیه و خواهش و التماس و حرف به دست نمی آید باید آماده رزم باشید.
مگر همه هشتاد میلیون حقوق بگیر هستند که مبنا کار را همیشه با سطح حقوق ودستمزد میسنجید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
نه بیچاره ترین کارمند و کارگر هستن بقیه که هر جور باشه در میارن . اوستا بنا مکانیک و مشاغل آزاد میبرن روی درصد قیت . این قشره که بدبخت شده و میشه . دقت کنید چقدر تقاضای کارگر کارخانه و کارمندی از 20 سال پیش کمتر شده
این قیاس کردن قیمت بنزین داخلی با بازار جهانی چیست که هر چند بار مطرح می کنید..اگر واقعا قصد و نیت درست دارید اول حقوق ها را با مقیاس نرمال جهانی بدهید بعد حرف از قیاس بزنید..
پس اگه مطرح نیست شما چرا بهش می پردازید؟
درباره خودرو
اینکه از دست مصرف کننده کاری بر نمی آید و مجبور است به مصرف تولید نامقبول ما تن بدهد مهم نیست (مهم که هست اما نه آنقدر که اعتماد و اعتقادش از دست می رود و بنای همه چیز همان اعتماد و اعتقاد است) و برای ما که همه چیز را صاحب هستیم آن سود ناشی از تولید خودرو خودرو (که در مقابل همه آن چیزی که ششدانگ در اختیار ماست ناچیز است) آنقدر شیرین است که نمی توانیم به هیچ قیمتی حتی مرگ مصرف کننده بینوا از آن چشم پوشی کنیم ...و حتی به همین بسنده نمی کنیم و همان جنس نامرغوب هزار بار گران را بصورت رانتی و گزینشی و زد و بند به او می فروشیم...
و انتظار داریم باور کند که ما صادقانه نگران عاقبت و آخرت اوییم!
و بنای همه چیز ما همان اعتماد و اعتقاد است (بود)!
یکی روش ها:
بنزین 1500 تومانی برای تاکسی ها و آژانس و باربری ها البته با کنترل پیمایش و اخذ مالیات بر درامد بر اساس مصرف بنزین
بنزین 3000 تومانی برای خودروهای شخصی زیر 500 ملیون تومان تا 200 لیتر در ماه
بنزین 5000 تومانی برای خودروهای 500 تا ا میلیارد تومانی تا 250 لیتر در ماه
بنزین 9000 تومانی برای خودروهای 1 تا دو میلیاردی تا 250 لیتر در ماه
بنزین 15000 تومانی برای خودروهای دو تا 4 میلیارد تا 250 لیتر در ماه
بنزین 20000 تومانی برای خودروهای بالای 4 میلیارد تا 250 لیتر در ماه
مصرف بیش از سهمیه هر خودرو لیتری 25000 تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
سواد راننده هم در نظر بگیر هر چی بی سواد تر سهمیه بیشتر بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
به نظرت اونی که پولدار هستش راهی نداره این هزینه ای اضافه رو از جیب کم درآمد ها در بیاری؟ بازاری رو میشناسم کل مالیات و کارمزدشو از جیب مردم درمیاره میگه من راهشو بلدم هرچقدر مالیات بگیرند من از مشتری اوتو میگیرم
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
یه ستاد هم تشکیل بدیم یه 100 نفر هم استخدام کنیم تا قیمت خودرو و میزان سهمیه متناسب رو سالیانه در گزارش بچه بودجه اعلام کنن
هم مشکل حل شده هم کارآفرینی کردیم
کلا فقط بلدیم همه چی رو بپیچونیم
اول شایعه می کنن بعد عملی می شه
مقصر که قطعا مردم هستند مگر می شود خودروساز بینوای بیچاره بدبخت فلک زده معصوم مغموم مقصر باشد؟!
سلام معلوم می شود این مسئولین هیچ وقت خودروی داخلی متداول جامعه یعنی پراید و سمند سوار نشدند که بدانند مصرف بنزین آن چگونه است و بیشتر ارقام را ازمخالفین خودروهای داخلی دریافت کرده اند اینجانب الان سمند دارم و مصرف ان زیر ۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر(6.5) است که با توجه به وزن خودرو با استاندارهای جهانی فاصله زیادی ندارد قبلا هم پراید داشتم که مصرفش زیر ۶ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر بود. تنها خودروهای دنده اتوماتیک در ایران مصرف نامعقولی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
شاید شما در یک شهر بی ترافیک خلوت زندگی میکنی یا اینکه در جاده تردد میکنی که مصرف ماشینت اینقدر پایینه .. سمند و پراید در ترافیک های تهران براحتی تا دو برابر ادعای شما مصرف میکنند
قرار گران بشود همیشه قبلش تکذیب میکنند بعد همان را میکنند ولی تو را به هر چه اعتقاد دارید اقلا به فکر خودتان باشید مملکت و مردم توان یک آبان ۹۸ دیگر را ندارند گران کردید بعد جمع نشد همه چیز به باد می‌رود
آقای نماینده مجلس علت افزایش مصرف بنزین اولا" خودروهای بی کیفیت که به بازار عرضه میکنید . ثانیا" بنزین بی کیفیت. ثالثا" افزایش بی رویه تولید خودرو و عرضه به بازار و مصرف کننده . الآن شما ملاحظه کنید اکثرا"هر خانواده بیش از دوخودرو دارند که این خودش باعث افزایش هنگفت مصرف بنزین میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
سیستم فشل حمل و نقل عمومی را هم اضافه کنید
الان بنزین از آب هم ارزانتر است
اما افزایش قیمت نیز کشور را دچار التهاب می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
خوب اب را ارزان کن اب باید لیتری ۲۰۰ تومان باشد چرا بنزین میخواهد گران کنید
بازي با روح و روان مردم درست بر عكس دستورات اسلام
سایبری های کارگزارانی! یادتان هست حتی آب خوردن را به برجام و fatf گره زده بودید.
اگر از همان زمان قدرت خود دنبال راه حل بودید الان این همه مشکل نداشتیم.
چرا اینقدر ف ف ف میکنید یکدفعه بگویید فرحزاد تمام..خخخ... مثل زمان روحانی خودتان هم وقتی بیدار شدید متوجه گران شدن بنزین میشوید بعدشم میخندید ومردم هم تا زمانیکه فیل دیگری هوانکرده ایدکمی غر غر یا قرقر میکنند وطبق معمول همه چیز منجمله قیمت جدید بنزین عادی میشود...روز از نو روزی از نو......یاااااااااااااهههههههو
وقتی داره تکذیب میشه یعنی منتظر باشین که ما داریم انجامش میدیم
یک ماه قبل همینجا ،درحالی که مسئولین صادق وراستگوی ما همه تکذیب افزایش قیمت بنزین رامیکردن ،به صراحت گفتم تمام حرفهای عدم افزایش کذب ودروغ هستش ودراینده نزدیک قیمت بنزین سر به فلک میزند ،الان زمزمه هایش شروع شده وتازه ابتدای تورم وحشتناک هستش
40 سال به این دروغ ها عادت کردیم ببینید سهمیه سوخت ازاد را از 250 به 150لیتر کاهش دادن یواش یواش کارت های سوخت جایگاه ها را جمع کردن خب حالا تو جاده هستی سوخت 150 لیتر تمام شده کارت سوخت جایگاه دار هم جمع شده چه اتفاقی میفته معلومه نرخ سوم این که حاشا نداره مردم را چی فرض کردید
خودروهای نو هم با فناوری از رده خارج تولید می شوند و بنابراین مصرف بالایی دارند. با معیارهای جهانی تقریبا تمام خودروهای در حال استفاده در کشور فرسوده هستند.
سهمیه بنزین کسانیکه خودرو ندارن چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا اینهمه حق خوری و بی عدالتی مسئولین بی کفایت رو خفه نمیکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
باد برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
وقتی بنزین گران بشه اولین کسانی که ضربه میخورن همان کسانی هستند که خودرو ندارند یعنی اقشار فقیر جامعه چون کرایه تاکسی گران میشه و هزینه حمل و نقل کالا بالا میره که باعث گران شدن قیمت کالاها میشه ... شما احیانا که با الاغ اینطرف اونطرف نمیری و فوتوسنتز هم نمیکنی ؟؟؟؟
یکی از مکانهایی که باعث هدر رفت بنزین بمیزان بسیار زیاد میشود و مسئولین کمت به آن توجه میکنند پشت چراغ قرمزها در شهرهای کلان و نیمه کلان است / مورد دیگر میتواند مسیر جاده های بین شهری باشد که با کوتاه سازی مسیر و حذف پیچ و خمهای اضافه و بهینه سازی سطح جاده ها به کمتر شدن مصرف بنزین کمک نمود / افزایش ناوگان حمل ونقل عمومی نیز بخوبی میتواند در کاهش مصرف بنزین موثر باشد اما مسئولین فقط وفقط بدنبال افزایش قیمت بنزین هستند وبس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
داداش اون حذف پیچ و خم ها که میگی مهندسان راه که دیوانه نبودن الکی پیچ بذارن تو راه!! همه اینها مهندسی شده. ضمن اینکه اکثر راه های کشور مربوط به 50 سال پیش هست که اون زمان مهندسی شده و الان فقط تعریض شده
لطفا دقت بفرمایید در کشورهایی مصرف سوخت پایین هست دلیل عدم مسافرت یا مصرف پایین خودروهای آنها نیست بلکه برنامه ریزی است. اولا نصف بیشتر خودروهاشون برقی است در ثانی مثل ایران نیست هر روز صبح و عصر یک مهاجرت دست جمعی از محل شغل تا محل خانه اتفاق بیافته مخصوصا که الان همه ما حاشینه نشین هستیم.
الان متوسط مصرف هر خودرو شخصی در کشور ۱۰ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر است

اگر دولت خودروهای روز دنیا که ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است را وارد و یا بسارد

اتوماتیک مصرف ۱۰۰ میلیون لیتر روزانه نصف و ۵۰ میلیون لیتر میگردد

و دولت میتواند این مازاد مصرف را صادر و روزی ۵۰ میلیون دلار درامد کسب کند

حالا بفرمایید : مقصر مردم هستند ؟ یا دولت ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
خودروهای تولید شده ۳۰ سال دیگه کف خیابانها هستن
بهتر بنزین سوپر و ماشین های ثروتمندان گران کنند چون سایر مردم ندارند و ارزونترین بنزینم بشه لیتری 2000 هزار تومن ازاد 4000 هزار تومن مدیریت یعنی به صورت ارام قیمت زیاد کنید نه که یهو بکنید ده تومن پدر همه در بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
داداش ما یک 405 مدل 82 داریم!! درب باکش رو باز کنی یه برچست زده بنزین اکتان 95 ! فقط سوپره که این اکتان رو داره. ضمن اینکه به خدا ما پولدار نیستیم با این ماشینمون!
آقایان محترم نماینده .فرا فکنی چاره کار نیست .اگر واقعا نمی دانید مشکلات ازکجا ناشی می شود و راه حل آن چیست بناحق صندلی مجلس را اشغال کرده اید .جواب را به این وآن حواله دادن چاره کار نیست .به خضرت عباس
اقای روحانی صبح بیدار شد گفت منم بی خبر از افزایش قیمت بنزین. حالا ریسی چی میخواد بگه بماند . ولی انچه این وسط عیان است کمر مردم است که زیر چکمه های مجلسیان و دولتمردان له میشود. یادی کنیم از برق و اب و نفت مجانی
تنها کاری که سیاست مداران(
بنزین سه‌نرخی می‌شود؟

تا به امروز به خاطر خون برادر شهیدم خونه نشستم و این همه ظلم و ستم رو تحمل کردم بنزین گرون بشه وسط وسط خیابانم
بی لیاقتی و کفیت اشغال خودرو ساز رو همه جوره باید مردم بدن
حتی با از دست دادن جونشون
اگه این خیانت به مرم نیست پس اسمش چیه
در خصوص اینکه چه مانعی باعث واقعی شدن حقوق ودستمزد میشود به استحضار میرساندکه ارزش دستمزد کارگران نسبت به سال 1390 به حدود یک سوم رسیده است به ازاء ان ثروت افراد در کانونهای قدرت به چند هزار میلیارد تومن رسیده وظاهرا باعث افزایش اشتهای ایشان شده لذا تصمیم گرفته اند تا در برنامه توسعه هفتم منبع درآمدهایشان (کارگران )چند سال بیشتر بردگی کنند (افزایش سن بازنشستگی)ودر عین حال حقوق کمتری دریافت کنند.
برید ببینید امسال چه مالیات هایی برای مردم بریدند بنزین پیشکش، دارند گوش می‌برند. من جوانی که با هزار زحمت دارم میجنگم برای روی پا نگه داشتن کسب و کارم باید همه درآمدم رو بدم به آقایون مالیات گیر
من دارای یک خودرو 30 سال پیش هستم توان نوسازی هم ندارم ماشینم را تعمیر کردم از نو بهتر کار میکند ولی کارت سوخت نمیدهند اینقدر امثال ما راتحت فشار قرار ندهید
پس چرا مسئولین دروغ می گویند بنزین گران نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بنزین گرون کنن فرغون هاشون رو دستشون باد میکنه چون برا مردم دیگه نمیصرفه ماشین سواری و مسافرت و دور دور اینها همش مافیا مافیا مافیا مافیا همه دستشون تو یک کاسه هست
اصرار دارن که کشور رو دوباره به آشوب بکشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
کشور در آشوب هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
شما نگران نباش. به هر حال چاره ای به غیر از گران کردن بنزین نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
جرا نیست؟؟ عموی ۱۶۱۰ ... امثال تو اگه حذف بشید... حتما راه چاره ای پیدا میشه...
مردم که بنزین رو نمی خورن می ریزن توی خودروهای مونتاژی که خودروسازی مقدس نظام تحویل مردم می ده
ابتدا آقایان مجلسی و دولتی ببینند در این موضوع کاره‌ای هستند بعد نظر بدهند. واقعیتش تا قدرت خرید مردم واقعی نشه دست بردن در قیمت بنزین آتش زدن خرمن ایران است.
اگر بخواهیم واقعی نگاه کنیم مردم مظلوم ما بنزین را بسیار گران تر از سایر کشورها خریداری می کنند ایکاش یک آمار واقعی از میزان مصرف بنزین های خودروهای بی کیفیت ایرانی جمع آوری شود تا مشخص شود علت مصرف بالای بنزین مردم نیستند بلکه دلایل آن بشرح ساده ذیل می باشد

۱) کیفیت پایین خودورهای داخلی و مصرف بالای بنزین که مسپولیت آن بر دوش دولت و خودرو ساز هست نه مردم عادی
۲) کیفیت پایین بنزین تولیدی پتروشیمی ها و پلایشگاه ها که موجب احتراق زیاد و مصرف بالا در خودرو می شود
۳) بی کفایتی دولت و شهرداری در عدم افزایش حمل و نقل عمومی در شهر های بزرگ که مردم مجبور به استفاده از خودرو شخصی می شوند
۴) عدم افزایش بزرگراه ها و جاده های اصلی که موجب ترافیک سنگین و نتیجه مصرف بالای بنزین در ترافیک سنگین که این هم ناشی از بی کفایتی دولت و نظام هست .

و خیلی موارد دیگر که مقصرش مردم و مصرف کننده نیست
از نظر من مقصر اصلی مردم هستند که نزدیک 4 دهه دارن با جان و مالشون تحمل این اشغال ساز های وطنی رو میکنن
و کسایی که منابع مملکت رو برای تولیدات از رده خارج اینها هدر دادن خودروهایی که جز مرگ بیماری نقص عضو و هدر دادن منابع انرژی و مالی مملکت چیز دیگه ای برای مملکت نداشتن.
جانا ببین ، جانا ببین ، بنزین سه نرخی می شود
هی پشت سر، از پشت او ، آری ! گرانی می شود
البت گرانی دائما روزی کام ملت است
این بار اما جور دیگر جان جان ، گرانی می شود
به به ... به به
دولت یه موضوع را بررسی کند . از یکی از شرکتهای تولید خودرو که در سطح جهانی معتبر هست تاکسیهای تهران را تامین کند . شرط می بندم که آن شرکت پول خودروها را نمی خواهد ولی تفاوت مصرف بنزین خوروهایش با تاکسی های موجود را به نرخ جهانی دریافت کند . هم به نفع آلودگی تهران هست وهم آرامش روانی برای مردم به لحاظ استفاده از تاکسی های مدرن و زیبا .
آمریکا و اسرائیل همه اش مقصر هستند .
بنزین بالاخره گران خواهد منتها چیزی که هست رئیسی از زمان گرانی آن مطلع نیست و جمعه روزی وقتی از خواب بیدار شود از گرانی آن مطلع خواهد شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احتمالا در ادامه فرستادن پهپاد و مهمات و دارو و آب معدنی به روسیه حتما ارتش کشورشون بنزین و گازوییل کمبود داره می خوان بفرستن و می خوان گرونش کنند تا مردم ایران کمتر مصرف کنند.
سال ۹۸ جرقش با گرونی بنزین بود الان که داغ نیمه دوم ۱۴۰۱ هم روی قلب مردمه گرون کنید تا نتیجشو ببینید!!!!!!!
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
این سالهای اخر نشان داده است که مردم بابت گرانی کاری نمی کنند شاید ان دو روز اول کمی سر و صدا کنند ولی بعدش تمام می شود،مردم شدن مثل گرگهایی که چیزی برای خوردن ندارند به جان ضعیف ها می افتند و می درند این مردم ما هستند؟البته اگر بهتان بر نخورد.؟
از دیروز شروع به گیر دادن به موتوسوارها کردید این نشون میده تو ماه‌های دیگه بنزین گرون میشه
هر وقت به موتوسوارها گیر دادید بنزین گرون شده!
یک موقع گفتند پالایشگاه ستاره خلیج فارس که به بهره برداری رسید برای سالها خودکفا می شویم حتا می توانیم صادر کنیم حالا می گویند باید وارد کنیم چرا اینقدر به مردم دروغ می گویید .
ای کاش مسئولین کشور صدا مردم می شنیدند.هرسال واحتمالا هر 6ماه یکبار اب. برق گاز نسبت به ماههای قبل گران می کنند بدون اینکه کسی خبر داشته باشد یا اینکه رسانه ای شود. تعرفه بنزین وگازوییل هم هرسال10 الی 20 درصد گران کنند مبلغش ناچیز هست و فشار کمی روی مردم میاد. اما اگر یکدفعه 100 الی 500 درصد افزایشدهند این مشکل هست.
آب معدنی بخاطر بطری گرون هست نه خود آب....
مصرف مازاد ماشین های داخلی غیراستاندارد رو برای 6ماه حساب کنید
به هر ایرانی میشه یه خودرو خارجی کم مصرف رایگان داد
جالبه همه میگن حقوق و دستمزد واقعی بشه!!!مگر افراد جامعه همه خقوق بگیر و کارگر هستند؟کاسب خورده پا و روستایی کشاورز و دامدار و صنعتگر و بسیاری مشاغل دیگر چطور باید این هزینه ها را پرداخت کنند ؟اگر قرار باشد یک رانده اسنب ینزین فلان قیمت را بزند خوب به همان نسبت باید کرایه را بالا ببرد اونی که از اسنب استفاده می کند باید چند برابر کرایه را از جایی دیگه بگیرد و در نهایت یک تورم چند صد درصدی و شاید چند هزار درصدی را موجب شود
مملکت را در بن بست اقتصادی قرار دادید واولویت منافع ملی نیست. برعلیه مردم ضعیف وسقوط ارزش پول حرکت کردید در مقابل شعار ووعده دادید.نتیجه اش این شده.
من کارمندم. با ماهی ۸ میلیون حقوق و افزایش نرخ بنزین بیشتر از همه به من آسیب خواهد زد ولی راضی هستم بنزین لیتری صد هزار تومان بشه تا خیابونا خلوت بشن. بشن عین خیابونای شصت سال پیش که تو فیلما دیدم
لطفا اجرا نشدن همسانسازی حقو.ق بازنشستگان ( حد اقل خواسته انها ) را هم جواب دهد
مردید گرون کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
مردید اغتشاش کنید
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
ناشناس 13:44
دوغتو بنوششششششش
بیشتر از این خودتو از چشم ننداز
مگه اقشار 99 درصدی حقوق بگیرن همه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام اگر از ابتدا سالیانه ده الی بیست درصد افزایش قیمت بنزین داشتیم الان دچار این مشکل نمی شدیم امان از بی تدبیری و سیاسی بازی دولت های قبل
اگر حقوق ودستمزد مثل کشورهای اطراف خلیج فارس شود واگر مافیای خودرو نابود شود که مردم بتونند خودرو بامصرف پایین وارد کنند اشکال نداره قیمت بنزین مثل کشورهای دیگر شود شما از یه طرف حقوق نمیدی انحصارخودرو هم داری ومردم باید خودرو مصرف بالا بخرند ازطرفی هم تورم 100درصدی داری بعد اومدی قیمت بنزین بالا ببری با این طرز تفکر
به به جهش تورمی رسید

پیشاپیش با صندلی های مدیریتی خودتان خداحافظی کنید
تبــــــــریک به چیـــــــــــن و هــــــــــند برای فروش بیشتر بنزنین به ایران!
مافیای میر سلیم عامل بالا بودن مصرف بنزین است چون ماشنهای عهد بوق 40 سال پیش را با مصرف دو برابر خودروهای فعلی خارجی است یعنی اگر روزانه 100 میلیون لیتر مصرفی را با مونتاژ یا واردات خودروهایی نظیر ای 20 ماتیز و... 50 درصد مصرف را کاهش داد واضافه تولید را به کشورهای دیگر صادر وارز وارد کرد اگر میر سلیم وامثال ان بگذارنداز نظر بروز بودن تولید در عصر پارینه سنگی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اگر امثال میرسلیم نبودند، تو تا حالا از گشنگی و بیکاری مرده بودی
خوشحالم که رییسی و روحانی رییس جمهور این مملکت شدند

از طرف یک آقازاده و اختلاسگر کلان!
هروقت دولت بدهی بازنشسته هارو داد بنزین رو هم گرون کنید هرکاری کهبه نفع خودتونه رو زود رسانه ایی کنید واجرا کنید اما طلب بازنشسته هارو برای همانند سازی قورت بدین وای بر کسی که به مردم طلم کنه
حالا فهمیدید دلیل کاهش هزار تومنی دلار در این هفته اخیر چه بود؟؟؟!


عقب نشینی برای پرش قیمت ها!
اخه بی انصافها وقتی فرغون سازها با حمایتهای شما مسئولین دارن ماشینهایی با مصرف سوخت بالا تولید میکنن و با قیمتهای آنچنانی به ملت بیچاره دست از همه جا کوتاه ،قالب میکنن همین ملت بینوا باید تاوانشو پس بدن
یا عرضه داشته باشید ماشین با کیفیت تولید کنید یا دست از مافیا بازی دربیارید واردات رو آزاد کنید تا مصرف بیاد پایین
واقعا که رجل سیاسی ما سوراخ دعا رو گم کردن و سرنا رو از سر گشادش میزنن
قیمت خودرو را واقعی کنید و ورود خودرو صفر و دست دوم با تعرفه جهانی یعنی 10 درصد را آزاد کنید و بنزین را به نرخ خلیج فارس بفروشید .. بنده با یک محاسبه ساده اثبات خواهم کرد که ملت اعتراضی نخواهند داشت

اول اینکه قیمت خودرو در ایران بدون توجه به کیفیت خودروهای داخلی حداقل 3 برابر جهانی است و اگر کیفیت و ایمنی را در نظر بگیریم براحتی قیمت خودروهای داخلی بین 5 تا 10 برابر جهانی می شود و این یعنی اینکه دولت هنگام فروش خودرو به ملت ، پول بنزین را پیشاپیش از مردم گرفته است !!!

دوم اینکه مصرف خودروهای داخلی بین 2 تا 3 برابر خودروهای روز دنیا است پس اگر خودرو خارجی و کم مصرف وارد شود مصرف بنزین کشور در بدترین حالت براحتی بین 30 تا 50 درصد کاهش پیدا می کند و همین باعث کاهش هزینه های مصرف کننده می شود

سوم اینکه کیفیت خودروهای داخلی اینقدر پایین است که به محض تحویل خودرو به خریدار ، خریدار باید برای تعمیر و نگهداری آن هزینه کند در صورتیکه اگر خریدار خودرو خارجی با کیفیت داشته باشد نیازی به هزینه های سرسام آور تعمیر و نگهداری را تا سالهای سال ندارد

چهارم اینکه ایمنی خودروهای داخلی اینقدر پایین است که سالانه صدها هزار میلیارد تومان هزینه بابت تصادفات و کشته و معلول و مجروح شدن روی دست مردم و بیمه ها می گذارند که اگر خودرو ایمن خارجی وارد شود ، این هزینه ها براحتی تا 80 درصد کاهش پیدا می کنند

البته با وجود مافیای آدمخوار خودروسازی ، چنین اتفاقی نخواهد افتاد و در صورت لزوم بنزین را گران خواهند کرد و چند صد نفر را هم خواهند کشت و به قول خودشان اوضاع را جمع !!! می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
آفرین
کاملا درست است
تابناک! در این هیری ویری اصلا خبر داری که لبنیات 40درصد گران شده؟!
البته کاملا مطابق گفته اون بنده خدایی هست که گفت دولت در میدان حرفش رو میزنه و نه در کلاب هاوس!!
جناب قادری افزایش قیمت بنزین مثل حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی با پس گردنی به شما توی جامعه بدون بهره وری تحمیل خواهد شد وقتی نتوانستی تامین کنی و از طرف دیگر هم توی تامین ارز خوراک مردم ماندی مجبور به این
کار میشوی هیچ جای دنیا هم دستمزد کار را بجای خروجی کار به شعار های پوپولیستی گره نمی‌زنند
حالا روحانی بدبخت بعد شش سال یه گرونی بنزین راه انداخت این رئیسی دوساله اومده همه رو بدبخت تر از بدبخت کرده
به نظر من دولت باید یکبار برای همیشه تکلیف بنزین را روشن کند.
باید اقدامات زیر در شرایط فعلی انجام شود
الف) تبدیل سوخت خودر ها به سوخت جایگیزین نظیر گاز مایع ال پی جی که منابع ان در کشور بسیار بیشتر از بنزین هست.
ب)اجبار خودرساز و خودرو داران به نصب آن در خودرو
د)افزایش قیمت بنزین به قیمت واقعی و شناور
تنها مسئولانی که باعث افت قهقرایی ارزش ریال هستند مقصر اصلی این وضع بنزین یا سوخت و یا کلاً قیمت کالاها هستند و نباید ملت تاوان این ندانم کاری مسئولان را پرداخت نمایند!
لعنت بر انرژی هسته ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بیشمار
عباسی جرات ندارد که بگوید مجلس افزایش قیمت بنزین را پذیرفته است به همین دلیل توپ را به زمین دولت می‌اندازد این همان کسی است که دوره روحانی همیشه دهاش به انتقاد با بود
یه زمانی (ده سال پیش) حقوق من با اضافه کار سه میلیون تومن بود، که به دلار اون روز میشد معادل سه هزار دلار ، البته کارگران هم حدود 1.5 میلیون حقوق میگیرفتن که میشد معادل 1500 دلار!

الان سه هزار دلار میشه 150 میلیون تومن! حتی وزیر هم در فیش حقوقی اش همچین حقوقی نمی گیره!
1- چطور اون موقع این حقوقها باعث تورم نمیشد ولی الان میشه!
2- بنزین از اب هم ارزونه؟ بکنیدش لیتری 50 هزار تومن ، حقوق 15 تومنی الان من رو هم مثل دوازده سال قبل بکنید (من و امثال من)
3- بنزین قاچاق میشه؟ گرونش کنید ولی حقوق ما رو هم مطابق ده سال پیش کنید.
4- خونه و مسکن و اجاره قیمتش همینه؟ مشکلی نداره، به شرطی که حقوق ما رو هم مثل حقوق دلاری ده سال پیش کنید.
5- قیمت اتومبیل باید حداقل ده هزار دلار باشه؟ اشکالی نداره حقوق ما رو هم به قیمت دلاری ده سال پیش بکنید.
6- قاچاق معکوس داریم؟ مشکلی نیست حقوقها رو زیاد کنید اینم خودش خود به خود درست میشه!





اگر هم نمیشه ، همینه که هست : فقط یک خواهش دارم: از مسئولین تمنا دارم ما رو به عنوان برده به کشورهای دیگه بفروشن! به خدا راحت تریم با این وضعیتی که درست کردین
به دلیل نگرانی از اعتراضات مردم مشابه سال 98 بنزین را گران نکردند اما در عوض برق و گاز و آب را چند صد درد گران کردند حالا هم مجددا میخوان بنزین را هم گران کنند عجب کلاه گشادی سر مردم رفته
علما یک کاری کنید بنزین میخاد حجابش را بردارد
مرگ یه بار شیون هم یه بار. دست از حمایت از مافیای خودرو بردارید واردات خودروی کم مصرف را ازاد کنید قیمت بنزین رو هم با توجه به قیمت های جهانی شناور کنید. حقوق های پایین رو هم ترمیم کنید که اقشار اسیب پذیر تحت فشار نباشند. بخدا اکر بد باشه . یک بار هم به جای فکر کردن به منافع جیب مبارک به منافع ملی قکر کنید .
در این چند ماه تمام اجناس چند برابر گرون شده تورم به قول خودشان 70 درصده و با گرونی بنزین دوباره اجناس چندین برابر گرون میشه و تورم سه رقمی میشه. سه نرخی کردن بنزین فریبی بیش نیست میگن هر نفر یه 60 لیتر 1500 تومانی و 120 لیتر 3000 تومانی داره. اولا کی میخواد ثابت کن 120 لیتر را دریافت کرده دوما کی میخواد ثابت کن تو ی ماه چقدر از 120 لیتر ا استفاده کرده سوما این نقشه دولت بعدا این 120 لیتر را هر موقع دلش خواست کم میکنه پس این حرفها را باور نکنید
اون سال که کارت های بنزین رو پخش کردن، مسئولین وقت متفق القول، سهمیه بندی و گرون شدن بنزین رو تکذیب میکردن. اگه اونموقع خبری نشد، الانم نمیشه
افرادی که بیش از یک دستگاه خودرو دارند به همین تعداد نیز کارت سوخت دارند در حالیکه در آن واحد نمیتواند از تمام ماشینها استفاده کند لذا پیشنهاد میگردد کارت سوخت از نظام داشتن هر تعداد خودرو خارج و فقط به یک دستگاه و یک کارت ملی داده شود و برای بیش از یک خودرو از سوخت آزاد استفاده گردد
در ارتباط با بحران مصرف سوخت مقصر اصلی دولتها و مجالس ادوار مختلف کشور هستند و هیچ کدام از این دو گروه نمی توانند تقصیر را به گردن دیگیری بیندازد.
طی 34سال بعد از اتمام جنگ 8ساله توسط دولتها و مجالس نالایق همه فرصتها را جهت اصلاح و افزایش کیفیت ماشین آلات تولید داخل و انواع خودروها را از دست دادیم و در سطح مصرف صنعتی نیز هیچ بهینه سازی ای انجام ندادیم و تمام منابع را بطور متوسط بیش از 3 برابر استاندارد جهانی مصرف کردیم و هیچ آورده ای هم نداشتیم. متاسفانه طی این 34سال پله ترقی همه هم شده بود شعار های توخالی و بدون پشتوانه و نتیجه اش امروز بحران سوخت کشور است.
تازه هنوز منبع انرژی پارس جنوبی را داریم که متاسفانه از سال 1404 به بعد بعلت افت فشار منابع هیدروکربوری باید سالی یک فاز عسلویه بسته شود . بسلامتی حضرات ریاست طلب و پست پرست.!!!!!
از ایذه چه خبر ؟
اقا من یک کارمند جز هستم حاضرم حقوقم به فوپ عربستان وکاندا وسویس برسه (170000000تومان)برسه قیمت بنزین بشه 10000تومان هیچ مشکلی نیست!!...
سلام.
قیمت بنزین باید بر اساس نوع خودرو تنظیم شود .
کارت بنزین وکارت خودرو باید به نام صاحب خودرو باشد .
صد رحمت به دولت روحانی، این دولت در همه زمینه باعث نابودی قشر ضعیف جامعه شده است از رای دادن به این دولت شرمنده ایم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار