بازدید 12718

کشف بزرگترین انبار داروهای احتکارشده درآمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از شناسایی وکشف یکی از بزرگترین انبارهای داروهای احتکارشده به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال دراین شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 09 June 2023

به گزارش «تابناک»، سرهنگ علی داداش تبار درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: انبار داروهای احتکار شده با رصد اطلاعاتی واحد پلیس اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان آمل و برابر دستورالعمل‌های صادرشده در برخورد با احتکارکنندگان و قاچاقچیان دارو، شناسایی و بلافاصله دستور توقیف داده شد.

وی افزود: با تحقیقات انجام شده سه نفر از عوامل اصلی انبار داروهای احتکارشده با حکم قضایی شناسایی، دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل شد.

فرمانده انتظامی آمل با اشاره به اینکه افراد دیگری هم درپشت پرده ارتباط با این باند احتکار دارو هستند، تصریح کرد: شهروندان هم با مشاهده افراد سودجو و فرصت طلب که برای سلامت غذا و داروی شهروندان معامله و اختلال ایجاد می کنند، حتما به مرکزاطلاع رسانی پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به پیگیری های قانونی آن اقدام شود.

سرهنگ داداش تبار اضافه کرد: در بررسی انبارنگهداری داروهای اعضای این باند متخلف، داروهای کمیاب که نیازهای جامعه بیماران را برطرف می‌کرد، کشف و ضبط شد که عمده این داروها مجاز بوده و در شرایط نامطلوب و غیراستاندارد نگهداری می‌شدند که در صورت استفاده توسط شهروندان می‌توانست فرد مصرف‌کننده را با مخاطرات جدی روبه‌رو کند.

کشف بزرگترین انبار داروهای احتکارشده درآمل

وی با بیان اینکه در شرایط حساس وسخت اقتصادی فعلی درکشور که تهیه دارو بعضا به سختی در اختیار شهروندان ومراجعه کنندگان به داروخانه ها قرار می گیرد، برخی افراد سودجو با فعالیت درفضای خارج از چرخه غیرقانونی اقدام به توزیع خودسرانه دارو در خارج از شبکه های قانونی و رسمی می کنند، جرم محسوب می شود و حفظ جان مردم خط قرمز پلیس است.

فرمانده انتظامی آمل به سودجویانی که سلامت شهروندان را بازیچه اهداف شوم خود قرار دهند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد، تصریح کرد: داروهای کشف شده که عمدتا استاندارد و قابل استفاده درچرخه مصرف بیماران نیز است پس از تعیین تکلیف از سوی مقام قضایی، دراختیار شبکه بهداشت ودرمان برای توزیع درچرخه دارویی شهرستان قرار می‌گیرد.

داداش تبار درعین حال با بیان این که خرید و فروش محصولات دارویی در فضای‌ مجازی وحتی خارج از شبکه داروخانه ها ممنوع است، به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، و لازم است شهروندان به هشدارهای پلیس توجه کنند و داروهای موردنیاز خود را با راهنمایی پزشک مربوطه از طریق مراکز درمانی مورد تایید و داروخانه‌های معتبر تهیه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار