بازدید 17129
با چهارصد و شصت و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش رسانه آمریکایی از جزئیات ضد حمله گسترده اوکراین علیه روسیه / واکنش ایران به تخریب سد کاخوفکا در جنوب اوکراین/ نیروهای ناتو در راه اوکراین؟

چهارصد و شصت و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ 08 June 2023

گزارش رسانه آمریکایی از جزئیات ضد حمله گسترده اوکراین علیه روسیه/واکنش ایران به تخریب سد کاخوفکا در جنوب اوکراین

بین الملل تابناک: چهارصد و شصت و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کشته شدن ۳۵۰ نظامی و انهدام ۳۰ تانک اوکراین طی دو ساعت
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ۲۳:۴۲

 وزیر دفاع روسیه آماری از شکست طرح نیروهای اوکراینی برای انجام حمله شبانه در محور زاپروژیا اعلام کرد.

«سرگئی شویگو» در نشست خبری با اشاره به این حمله گفت: ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد پنج شنبه، ۱۵۰۰ نظامی اوکراین و ۱۵۰ خودرو زرهی آنها تلاش کردند تا از خط دفاع روسیه در محور «زاپروژیا» عبور کنند.

وی افزود: موقعیت دشمن در محور زاپروژیا به موقع شناسایی شد و روسیه برای مقابله با حمله نیروهای اوکراینی، علیه آنها حمله پیشگیرانه انجام داد.

شویگو تصریح کرد: اوکراین در این حمله ۳۵۰ نظامی و ۳۰ تانک و ۱۱ خودروی جنگی پیاده نظام خود را از دست داد.

وزیر دفاع روسیه تأکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه درگیری‌های جاری در مناطق مختلف اوکراین، ۹۴۵ نظامی، ۳۳ تانک، ۲۸ خودروی پیاده نظام، ۳۸ خودروی زرهی، ۳ سکوی توپخانه‌ای و سایر سلاح‌های نیروهای کی یف منهدم شد.

گفتگوی پوتین با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی درباره اوکراین
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ۱۹:۰۸

کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین با میزبانی از سران کشورهای آفریقایی در مسکو که قصد دارند ابتکار صلح خود را مبنی بر اتمام درگیری اوکراین ارائه کنند، موافقت کرد.

به گزارش راشا تودی، سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی یک تماس تلفنی به چنین توافقی دست پیدا کردند.

طبق گزارش کرملین، روسای جمهور دو کشور طی این تماس درباره "ابتکار معروف آفریقایی برای صلح اوکراین" و "جنبه‌های کلیدی توسعه بیشتر شراکت دوجانبه و استراتژیک" گفت‌وگو و رایزنی کردند.

شش رهبر آفریقایی به دنبال ابتکار و میانجیگری برای پایان دادن به جنگ اوکراین هستند. دفتر رامافوسا پیشتر اعلام کرد که وزرای خارجه جزایر کومور، مصر، سنگال، اوگاندا، زامبیا و آفریقای جنوبی قرار است عوامل مربوط به نقشه راه این صلح را نهایی‌سازی کنند.

کرملین همچنین عنوان داشت که پوتین و رامافوسا پیرامون آماده‌سازی دومین اجلاس روسیه-آفریقا که قرار است اواخر ژوئیه در سن پترزبورگ برگزار شود، بحث و گفت‌وگو کردند. هدف از این اجلاس ارتقاء همکاری میان روسیه و آفریقا در حوزه‌های متعددی نظیر تجارت، سرمایه‌گذاری و فناوری است.

سخنگوی کرملین: پوتین اوضاع در خرسون را تحت کنترل گرفته است
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ۱۹:۰۶

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وضعیت منطقه خرسون را پس از انفجار در نیروگاه برق آبی کاخوفکا (HPP) تحت کنترل گرفته است.

دیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: او (پوتین) اوضاع در منطقه خرسون را پس از خرابکاری و انفجار در سد کاخوفکا تحت کنترل گرفته است. همان طور که می‌دانید رییس جمهور روز گذشته به وزارت شرایط اضطراری دستور داد تا با تقویت حضور خود در آنجا، به طور فعالانه به مردم کمک کند.

دبیرکل سابق ناتو: کشورهای عضو ائتلاف شاید به اوکراین نیرو بفرستند
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ۱۹:۰۶

«آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل سابق ناتو می‌گوید در صورتی که کشورهای عضو ائتلاف ناتو از جمله ایالات متحده در نشست آتی این ائتلاف در «ویلینوس» پایتخت لیتوانی ضمانت‌های امنیتی ملموسی را به کی‌یف ارائه ندهند، گروهی از کشورهای ناتو احتمالاً تمایل داشته باشند که نیروی زمینی برای مبارزه با روسیه به اوکراین اعزام کنند.

روزنامه انگلیسی گاردین در این خصوص نوشت، راسموسن که بعنوان مشاور رسمی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در زمینه جایگاه کی‌یف در ساختار امنیتی آینده اروپا فعالیت می‌کند،  در حال سفر به اروپا و واشنگتن است تا قبل از نشست مهم ناتو که 11 ژوئیه (20 تیرماه) آغاز می‌شود، تا تغییر حالات کشورها در قبال اوکراین را مورد سنجش قرار دهد.

وی همچنین هشدار داد که حتی اگر گروهی از کشورها، ضمانت‌های امنیتی به اوکراین ارائه ندهند، کشورهای دیگر، اجازه نمی‌دهند که موضوع عضویت اوکراین در ناتو در آینده از دستورکار نشست ویلنیوس حذف شود.

اوکراین تمایل خود برای پیوستن به ناتو را از سال ۲۰۰۸ اعلام کرده است. این اقدام به شدت با مخالفت روسیه مواجه شد. دولت روسیه تأکید کرد که گسترش حوزه ناتو به سرزمین های شوروی سابق امنیت ملی و حوزه نفوذ آن را تهدید می‌کند. 

کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا، متعهد شده‌اند که از برنامه اوکراین برای پیوستن به ناتو حمایت کنند. 

اظهارات دبیرکل سابق ناتو در حالی مطرح شده است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل فعلی ناتو گفته است که موضوع تضمین امنیتی در دستورکار نشست ویلنیوس قرار دارد اما تأکید کرده است که ناتو، طبق ماده پنج پیمان واشنگتن، تنها برای اعضای ائتلاف ناتو، تضمین‌های امنیتی تمام عیار ارائه می‌دهد.

طبق گزارش گاردین، «جولیانی اسمیت» سفیر ایالات متحده آمریکا در ناتو در این خصوص گفته است: «ما به دنبال مجموعه‌ای از گزینه‌ها هستیم تا نشان دهیم که اوکراین در روابط خود با ناتو در حال پیشرفت است».

راسموسن در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «اگر ناتو نتواند در خصوص یک مسیر روشن پیش رو برای اوکراین توافق کند، این احتمال وجود دارد که برخی کشورها به صورت جداگانه اقدامی انجام دهند. ما می‌دانیم که لهستان بسیار در ارائه کمک‌های ملموس به اوکراین مشارکت دارد و این احتمال را رد نمی‌کنم که لهستان در این زمینه بر مبنای ملی با قدرت بیشتری مشارکت کند و دیگر کشورهای بالتیک نیز از آن پیروی کنند و احتمالاً شامل اعزام نیرو (به اوکراین) شود».

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم در صورتیکه اوکراین در نشست ویلنیوس چیزی به دست نیاورد، لهستانی‌ها به طور جدی رفتن به اوکراین و گردهم‌آوری یک ائتلاف از مشتاقان را بررسی کنند. ما نباید احساسات لهستان را دستکم بگیریم. لهستانی‌ها مدتهاست که احساس می‌کنند که اروپای غربی به هشدارهای آن‌ها علیه ذهنیت واقعی روسیه گوش نمی‌دهد».

اوکراین در حالی به دنبال عضویت در ناتو و دریافت کمک نظامی از غرب است که زلنسکی در دوران زمامداری خود قریب به 20 درصد از خاک کشورش را از دست داده و بسیاری از زیرساخت‌های اوکراین در درگیری با ارتش روسیه یا نابود شده‌اند و یا آسیب جدی دیده‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند. اوکراین اخیرا شهر باخموت را در مواجهه با نیروهای یک شرکت خصوصی نظامی با نام «واگنر» از دست داد و علاوه بر آن متحمل ده‌ها هزار نفر تلفات شد. نام باخموت اکنون به آرتموفسک تغییر کرده است.

زیر آب رفتن ۶۰۰ کیلومتر مربع از جنوب اوکراین بعد از انفجار سد کاخوفکا
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ۱۹:۰۵

فرماندار خرسون اوکراین گفت: بعد از انفجار در سد کاخوفکا، حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع از منطقه خرسون در جنوب اوکراین به زیر آب رفته است که ۶۸ درصد آن در ساحل چپ رود دنیپرو و تحت اشغال روسیه قرار دارد.

مرکز فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در ساعات اولیه روز سه‌شنبه شانزدهم خردادماه اعلام کرد که نیروهای روسیه سد نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» در شهر «نوا کاخوفکا» را منفجر کرده‌اند.

با این حال «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه مقصر جلوه‌دادن مسکو در فروریختن سد کاخوفکا از سوی غرب را اقدامی روس هراسانه خواند و خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد این حادثه شد.

گزارش رسانه آمریکایی از جزئیات ضد حمله گسترده اوکراین علیه روسیه

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی از قول مقام های نظامی اوکراین نوشت که این کشور، ضد حملات خود را برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده اوکراین علیه روسیه آغاز کرده است.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از مقامات نظامی اوکراینی که نامی از آنها نبرد، اعلام کرد که نیروهای اوکراینی ضد حملات خود را علیه نیروهای روسی به منظور بازپس‌گیری مناطق اشغال شده این کشور آغاز کرده‌اند.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین اعلام کرده بود که کی‌یف به زودی عملیات نظامی را برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده توسط روسیه آغاز خواهد کرد.

صبح امروز نیز چندین گزارش رسانه‌ای از حملات پهپادی اوکراین به مناطقی در داخل خاک روسیه منتشر شد.

همزمان شبکه خبری الجزیره نیز از قول سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نوشت: شب گذشته نیروهای اوکراینی تلاش کردند تا خط دفاع نیروهای این کشور را در محور زاپوروژیا بشکنند.

واشنگتن‌پست گزارش داد: به گفته چهار تن از نیروهای مسلح اوکراین که خواستند نامشان فاش نشود، سربازان اوکراینی حملات خود را در خط مقدم در جنوب شرق این کشور تشدید کرده‌اند.

نیروهای اوکراینی شامل واحدهای حمله تخصصی مجهز به سلاح‌های غربی و آموزش دیده در تاکتیک‌های ناتو هستند. حملات به جنوب شرق این کشور نشان دهنده فشار قابل توجهی به سمت سرزمین‌های تحت اشغال روسیه است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از وبلاگ نویسان روسی تاکید کرد که درگیری‌های شدید در منطقه زاپوروژیا بخشی از خط مقدم نیروهای اوکراینی است، زیرا آنها بدنبال قطع ارتباط زمینی روسیه با شبه جزیره کریمه هستند. این منطقه جزو خطوط تدارکاتی مهم روسیه است.

این گزارش افزود که هدف بعدی نیروهای اوکراینی، بازپس‌گیری شهر ملیتوپل است که روسیه آن را به عنوان پایتخت شهرهای اشغال شده در نظر گرفته و بعد از آن نیز شهر «انرودار» که نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا هم در آن قرار دارد از اهداف اصلی است.

مسکو: اوکراین آماده صلح بود اما تحت فشارهای آمریکا منصرف شد

 «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه پنجشنبه (هشتم ژوئن) گفت حاکمیت اوکراین آماده حل‌وفصل مناقشه با روسیه بود اما تحت فشار آمریکا کنار کشید. 

به گزارش خبرگزاری «تاس» او در اشاره به مذاکرات مارس سال گذشته بین هیأت‌های روسیه و اوکراین در ترکیه گفت: اگر به خاطر فشار آمریکا بر افرادی که در راس اوکراین منصوب کرده نبود، این وضعیت اتفاق نمی‌افتاد. حتی مقامات اوکراین خودشان آماده امضای معاهده صلح بودند و به روسیه پیشنهادهای مکتوب دادند که ما کلیت آن را تایید کردیم. 

پاتروشف در ادامه توضیح داد: با این حال، آن‌ها (اعضای هیأت اوکراینی) صبح، پیشنهادها را به ما در جریان مذاکرات دادند و عصر گفتند: نه، آن‌ها را کنار می‌گذاریم. 

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد: «این اتفاق افتاد؛ فقط به این خاطر که ایالات متحده به آن‌ها فشار می‌آورد و گفت نباید هیچ مذاکراتی برگزار شود.» به گفته وی، طرف‌های ذینفع در این درگیری وجود دارند، درجه اول ایالات متحده و بریتانیا. 

سابقه مذاکرت صلح بین روسیه و اوکراین

اولین دور از گفت‌وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین بعد از آغاز درگیری ‌ها در این کشور، اوایل مارس ۲۰۲۲ در بلاروس برگزار شد؛ اما گفت‌وگوها نتایج ملموس نداشت. 

دور بعدی مذاکرات ۲۹ مارس ۲۰۲۲ در استانبول برگزار شد که بعد از آن «ولادیمیر مدینسکی» دستیار رئیس‌جمهور و رئیس هیأت روس اعلام کرد، مسکو برای اولین بار اصول کی‌یف درباره یک توافق محتمل آتی را مکتوب دریافت کرده است. به گفته مسکو، در آن به ویژه تعهدات وضعیت بی‌طرف و امتناع از استقرار نیروها و تسلیحات خارجی از جمله تسلیحات هسته‌ای در خاک اوکراین تصریح شده بود. 

به نوشته خبرگزاری روسی تاس، روسیه نیروهایش را از مناطق کی‌یف و «چرنیگوف» خارج کرد؛ اما مذاکرات درباره راه‌حل صلح‌آمیز به کلی متوقف شد و همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت، کی‌یف از توافقات منعقد شده در استانبول صرف‌نظر کرد. 

اکتبر سال گذشته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مبنی بر ممنوعیت هر گونه مذاکره با پوتین را تصویب کرد. 

واکنش ایران به تخریب سد کاخوفکا در جنوب اوکراین

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، امروز (پنجشنبه) ۱۸ خرداد در واکنش به اقدام هولناک تخریب سد «کاخوفکا» در جنوب اوکراین، نسبت به اثرات بشردوستانه، زیست محیطی و اقتصادی آن عمیقا ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید دوباره بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ اوکراین، تخریب تاسیسات غیرنظامی و به خطر افتادن جان انسان‌ها و شهروندان غیرنظامی، پایبندی همه طرف‌های درگیر به اصول شناخته شده بین‌المللى از جمله حفاظت از جان افراد غیرنظامی و کاهش آلام آنان را خواستار شد.

کنعانی با توجه به پیچیده شدن وضعیت درگیری‌ها، خواستار روشن شدن ابعاد حادثه و شناسایی عامل اصلی این فاجعه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۶۱
دمپایی کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
بگردم شاید پیداش کنم
پوتین را در آغوش کشیدید...یادتونه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
پوتین عشق منه
آمریکا ظرف 20 روز ارتش صدام رو ساقط کرد و حکومتش رو عوض کرد حالا روسیه داره جلوی حملات اوکراین مقاومت می کنه افتخار می کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
صدام توسط کسی حمایت نمی شد. اوکراین توسط ناتو داره کاملا حمایت میشه... آمریکا فقط در جنگ با کشورهایی که قبلاً با تحریم نابود شده پیروز میشه و امیدش افرادی مثل شما هست که مرعوب رسانه میشید
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
عراق و با روسیه یکی می کنی
عراق حتی حریف ایرانم نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
میزان تجهیزات و تانک ها و هواپیما های صدام ۴ برابر اوکراین فعلی بود برو مطالعه کن ببین همون عراقی که ما باهاش ۸ سال جنگیدیم و کلی تلفات دادیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
برو اضهارات مقامات آمریکایی رو در مورد جنگ عراق وافغانستان ببین بعد بیا اظهار نظر کن خودشون گفتند آمریکا نزدیک دو تریلیون دلار در عراق وافغانستان خرج کرد و آخرش عراق به دست ایران و افغانستان به دست طالبان افتاد
خیر نبینی پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
آخرین حرفهای یک غربگدا قبل از ناامیدی کامل از کمک آمریکا و ناتو
نازی زدایی یا حذف ملی گرا ها ناموفق بود و برعکس منجر به افزایش ملی گرایی و افزایش زبان اوکراینی شد و در مورد غیر نظامی سازی هم که کلا برعکس شد و از کل جهان اسلحه به اوکراین وارد شده و رزنیکوف امروز خبر از تولید موشکهای اوکراینی با برد بیش از 1000 کیلومتر در آینده در داخل خاک اوکراین داره میده و اهدافی مثل عدم گسترش ناتو هم که با ورود فنلاند شکست خورد و خود اوکراین و سوئد هم احتمالا به این ائتلاف میپیوندن و حفاظت از مردم دانباس هم با اون وضعیت باخموت و ماریپول جایی برای بحث نداره پس الان میتونیم بگیم عملیات پوتین شکست خورده و اشغال غیر قانونی بخشی از اوکراین که در دنیا به رسمیت شناخته نمیشه چیزی رو عوض نمیکنه به جز به ارمغان اوردن تحریم و محدودیتهای اقتصادی برای روسیه و شلیک موشک و پهباد به شهرهای غربی اوکراین یا از این قبیل چیزا نتیجه رو تغییر نمیده روسیه در بهترین حالت یک درگیری منجمد با تحریمهای طولانی جلوش داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
اینقدر ملی گرایی در اکراین تقویت شده که مرداشون فرار کردن فعلا دارن سرباز خانم و ترنس می فرستن به جبهه
ناشناس
| Bulgaria |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
پاسخ 8:36 تا قبل از این جنگ همه روسها و اوکراینیها رو یک ملت میدونستن و وقعا هم درست بود ولی ملتی به اسم اوکراین متولد شد که الان تمام آنچه از روسها در فرهنگ و زبان در اوکراین بوده رو حذف کرده به شکل رادیکال و در دنیا شناخته شده این یعنی ریشه روسیه رو در اوکراین خشکوندن من فکر نمیکنم هدف پوتین از حمله این بوده باشه
شیر بچه های اوکراین دمتون گرم.....بترکونید روسیه رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
البته بگی بچه های ناتو بهتره...
مثال قدیمی زمستان تمام می شود و سیاهی به زغال می ماند سفت محکم ان را محکوم کنید چون تخریب سد کار جنایتی بوده حالا هرکس این کار را کرده باشد پوتین هم هرچه زودتر برود کشور خودش به فرض هم زلنسکی رفت و فرض روسیه اوکراین را گرفت چطور می خواهد با این مردم زندگی کند این همه جنایت و بزرگترین جنایت جنگی در قرن 2000 می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
قرن 2000!!!!!
خوب پهباد نفرستین که مخالفتتون معنی هم داشته باشه! نمیشه که هم پز پهباد صادر کردن رو بدین هم با جنگ مخالفت کنین!
جنبش فواحش سالها پیش در اوکراین پیروز شد و نتیحه بدبختی های امروز اوکراین دلیل پیروزی جنبش فواحش در اون روزهاست
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
بیمار جنسی کافور بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
حرفهای خانوادگی تو اینجا نیار
پاتروشوف درست میگه مارس سال پیش اوکراین و روسیه به توافق رسیدن ولی امریکا و انگلیس مانع شدن متاسفانه درسته. درسته پوتین مقصر اصلیه ولی نباید نقش این کشورها رو فراموش کرد امریکای ها با پنبه سر میبرن
بحای این حرفها پعباد به جنگ اکراین نفرستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
چرا؟ یک دلیل عقلی بیار؟ چون شماها دوست دارین اربابتون پیروز بشه؟ اتفاقا باید پهپادهای قدیمی رو بفرستم. همین کار رو اروپا و آمریکا دارن میکنن. سلاحهایی قدیمی رو دارن میدن به اوکراین که مصرف بشه
اگر آماری که روسیه میده را سند قرار بدیم فقط آمار تانک و نفر بری که نابود شده بیش از کل تانکهایی هست که از جنگ جهانی اول تا کنون در کل دنیا تولید شده.فکر کنم آمار را شریعتمداری و عباسی و قاسمی و رائفی پور میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
البته اوکراین هم اونقدر هواپیما ساقط کرده که که دیگه هیچ پرنده ای در آسمان نمانده. جفتشون دروغگو هستن. خودتون رو برای آمریکا یا روسیه تیکه تیکه نکنین
روسیه از ترس ضد حملات گسترده اوکراین که باید در این فصل که زمینها خشک

هستند و امکان تردد تانکها وجود دارند. انجام میشد

عمدا سد مذکور را منفجر کرد تا مانع حرکت تانکهای اوکراینی در گل و لای و سیل

ایجاد شده ناشی از آب رها شده از سد گردد و یک جنایت جنگی دیگر را تکرار کرد

و برای روسیه همیشه حفاطت از جان غیر نظامیان و نابودی تاسیسات شهری و

روستایی و مزارع و خانه های صدها هزار نفر از مردم اوکراین اصلا مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
هفتاد درصد زمینهایی که زیر آب رفتن دست روس‌ها بوده و سرویس شدن. چرا باید همچین کاری بکنم. سر لوله مورد استریک هم همین بود آخرش معلوم شد کار ناتو بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
خود شهردار شهر گفته اکراین منفجر کرده شما غربگداها کوتاه نمی آیین؟:)))
عین جوک هستید. اون منطقه افتاده بوده دست روسها
حاج بهرام
| Switzerland |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
تایید هست .اکراین نمیاد زیر ساختهای خودش نابود کنه بعدا جندید میلیارد دلار خرج کنه بر ای بازسازی. این کار پوتین لعنتی هست
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
شهردار اون منطقه گماشته روسیه هست واقعا نمیدونی اینو؟ مثلا بیاد بگه کار روسیه هست
ناشناس
| Bulgaria |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
غربگدای با پرچم آلمان. پس ناتو و امریکا یه ساله دقیقا چه غلطی دارن میکنن که شهرها همه افتاده دست روسیه :)) تو مجازی که شما مسکو رو تصرف کردید فردا هم قراره اعدام پوتین برگزار شه :)))
روس‌ها آخر می‌فهمند که آخرین راه حل بمباران اتمی اوکراین است تا غربی ها سر جایشان بنشینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
شاید به اونجا برسه ولی خدا نکنه

دنیا از اینم بدتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
امیدوارم
ناشناس
| Bulgaria |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
بمباران اتمی عواقب سنگینی داره و کل دنیا رو با روسیه دشمن میکنه کشورهایی مثل ترکیه یا هند یا برزیل و آفریقای جنوبی اینها بر علیه روسیه میشن و هیچکدوم از اهداف روسیه رو محقق نخواهد کرد و تمام کشورهای همسایه روسیه شروع به ساخت سلاح اتمی خواهند کرد هر چند قطعا ورود نظامی امریکا و ناتو رو هم به دنبال خواهد داشت , بمب اتمی فقط تهدیدش کاربرد داره وگرنه خودش هیچ کاربردی نداره
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
ناشناس ۱۰:۳۹
مگه امریکا بمب اتم زد کل دنیا باهاش دشمن شد؟
غربگداهای داخل ایران که منتظرن بیاد براشون حقوق بشر بیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
اتمی بشهبه خاطر امثال توست که دنیادقبول نداره ایران
اوکراین در این حمله ۳۵۰ نظامی و ۳۰ تانک و ۱۱ خودروی جنگی پیاده نظام خود را از دست داد.

این خالی بندی هست اگر واقعا چنین اماری از کشته ها وجود داره چرا یک فیلم یا عکس نمی زارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
اساسا در طول این جنگ از اینطور انهدام ها زیاد وجود داشته که هیچ مدرکی ازش منتشر نشده اون هم از دوطرف
که نمونه اوکراینی اش هم انهدام پهپادهای شاهد بود که اوکراینی ها ادعا می کردن ۱۰۰ درصد شاهد ها رو هدف قرار میدن ولی حداقل با سامانه گپارد که توان تصویربرداری از انهدام ها رو داشت هم فیلم نمی گذاشتن
اوکراینی ها مایه افتخار هستن
جالبه ملت ایران طرفدار اوکراینی ها هستن
ولی حکومت ایران طرفدار روسیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
لابد توام نماینده مردم ایران در تابناکی
اکراین فکر می کرد اگر روابطش با همسایه را فدای منافع آمریکا کند آمریکا و ناتو از وی دفاع خواهند کرد. ولی در عمل دیدیم که اکراین مخروبه شد و ناتو برخلاف سر و صدایش در رسانه ها طی یکسال نتوانست روسها را بیرون براند.

در سیاست خارجی مدارا با همسایه خیلی مهمتر است. چون همسایه تا ابد همسایه می ماند ولی ابرقدرت یه روز آمریکاست یه روز انگلیس یه روز چین و ... همینطور این چرخه تغییر قدرت ادامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
حق
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
اوکراینی ها برای ازادی میجنگن چون می‌خوان برده روس ها نباشن، شما برو اول تاریخ را بخوان و بعد بیا اینجا نظر بده
نیروهای ناتو یکساله در راه اکراین هستند ولی کی می رسن معلوم نیست :)))
اکراین خودش و به درس عبرت برای بقیه دنیا تبدیل کرد متاسفانه
ماه پیش میلیاردها دلار سرمایه از فرانسه ایتالیا المان طبق اعلام بانک جهانی خارج شده
هدف امریکا که ویران کردن اقتصاد اروپا بود به تحقق پیوست
حتی دولت هند هم زلنسکی رو به عنوان نماینده اکراین به نشست سالانه سران جهان در این کشور دعوت نکرده. همه می دونن زلنسکی مهره است و تاریخ مصرفشم نزدیک
تنها جای دنیا که زلنسکی طرفدار داره بین غربزده های ایرانه
گیبسون کارگردان معروف امریکایی و سازنده فیلم مصایب مسیح داره یه مستند 4 قسمتی درست میکنه که توش بازار 34 میلیارد دلاری قاچاق جنسی بچه‌ها رو برملا میکنن، گفتن پای افراد بسیار مشهور هم در میان هست و کشوری هم که درگیر این کار بوده دولتش کشور اکراینه.
تبریک می گم به طرفداران زلنسکی بابت دستاورد جدیدشون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
بیشترین صادرات فاحشه به دنیا رو روسیه داره
ناشناس
| Bulgaria |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
غربگدای 11:54 لابد آمارشم ماه به ماه به شما اعلام می کنن
لطفا بفرمایید چند کشور اوکراین داریم؟ با این آماری که برادرهای روس میدن تاحالا نفرات و ادوات جنگی چند کشور را ازبین بردن.رو دست رفقای قدیم شوروی سابق بلند شدن.
چقدر این اروپایی ها (روسیه +اوکراین) آدم می کشند! واقعا اروپایی ها خیلی از آسیایی ها وحشی تر هستند. این را در تاریخ ثابت کردند. ولی همیشه ادعای تمدن و ظاهری حق به جانب دارند و برای آسیایی ها نسخه حقوق بشر می‌نویسند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
روسیه جزو اسیاست جناب
اکراین و به زور چسبوندن به اروپا
ولی قبول دارم وحشی ترین قوم دنیا انگلوساکسون ها هستن بریتانیا امریکا فرانسه
کسی به گرد پای اینها نمیرسه از نظر استعمار و ادمکشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
کم شعور کل دنیا همشه جنگ بوده و ... ولی ف الحال 7برابر خاک بلژ یک را از ایران روسها جدا کرده اند مثلا انگلیس و امریکا و فرانسه کدام استانمون را گرفته اند شعور هم چیز خوبیخه از بس تلویزیون نگاه کرده و مطالعه نکردی که کلا خبر 20 30 گزارش می دی
امریکا می گه ضد حمله گسترده :)) اینو نگه چی بگه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
ناراحتی ارباب پوتین کتک خور اوکراین شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
از جنگ ده روزه یکم بگید اگر این جنگ 20 هم طول بکشه روسیه برنده این جنگ نخواهد بود امده بود اکراین را از روی نقشه حذف کنه حالا مین گذاری کرده که اوکراینی ها نتونند حمله کننید عین اسرائیلی ها که امده بودند از نیل تا فرا را بگیرند حالا دورشان را دیوار بتونی کشیده اند
یک سرهنگ اوکراینی در مصاحبه با خبرگزاری یاهو گفت:

اکنون واحد من "کاملاً از نیروهای بی تجربه" تشکیل شده،
برخی از آنها اسلحه های خود را شلیک نمی کنند زیرا "از صدای شلیک می ترسند.
امروز اوکراین در حال فروپاشی کامل است و با اشاره آمریکا و غرب سیاست زمین سوخته (نابودی سدها و سایر زیرساخت ها) را در شرق اوکراین که عمده صنایع سنگین اوکراین در آن قرار دارد را آغاز کرده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی