بازدید 4154
۵

فرانسه نگران «فتاح» و اقتدار دفاعی ایران شد!

وزارت امور خارجه فرانسه با دخالت آشکار در امور داخلی ایران، از دستیابی تهران به موشک مافوق صوت «فتاح» ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ 08 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای به دخالت آشکار در امور داخلی ایران در حوزه دفاعی پرداخت.

وزارت امور خارجه فرانسه با اتخاذ موضعی مداخله جویانه از رونمایی مقتدرانه ایران از موشک مافوق صوت فتاح ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه مداخله جویانه پاریس در این باره ادعا شده است: فرانسه به دلیل اظهارات ایران مبنی بر اینکه موشک جدیدی با برد ۱۴۰۰ کیلومتر را ساخته، نگران است. این وضعیت مغایر قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و این فعالیت‌ ها نشان می‌ دهد که تهران برنامه بالستیک و هسته‌ای خود را دفن نکرده است!

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود بی اشاره به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران، ادعا کرد که پاریس از اقدام برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دریغ نخواهد کرد!

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه دیروز سه شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از موشک مافوق صوت فتاح اظهار داشت: هیچوقت نمی‌شود حقیقت را کتمان کرد و واقعیت کشور ما هم همین جهش‌ها و پیشرفتهای دفاعی از جمله موشکی و پهپادی است که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی و قابلیت‌های فنی در ساخت قطعات حساس صورت گرفته است. ما به دانش تنوع بخشی سامانه‌ها در حوزه‌های مختلف رسیده‌ایم از جمله فتاح که یک موشک مانور پذیر ماورای صوت است و قادر است صفحه حرکتش را در فضا تغییر دهد و از کمند سامانه‌های ضد موشک عبور می‌کند. موشک‌های معمولی در دنیا در یک صفحه ثابت حرکت می‌کنند، صفحه حرکتی که به شکل قائم است و از خطی که موشک را به هدف متصل می‌کند، عبور می‌کند در واقع حرکت موشک‌های معمولی از قاعده عمومی پرتابه‌های آزاد تبعیت می‌کند؛ یعنی در هر لحظه از زمان، رصد موقعیت موشک با استفاده از حل معادلات پرواز که بسیار ساده هستند، امکان‌پذیر است. بنابر این سیستم‌های ضدموشکی قادر هستند که با استفاده از برون‌یابی زمان مورد نظر در هر زمان، مختصات و موقعیت پرتابه را در فضا تشخیص دهند و لذا خیلی ساده می‌توانند با آن مقابله کنند؛ اما این موشک، ترکیبی از دو امتیاز است که یکی از امتیازاتش سرعت بالا در فاز ورود مجدد به جو به‌واسطه دارا بودن سرعت تقریبی ۱۳ ماخ است.

وی با بیان اینکه سرعت عاملی مهم برای عبور از سپرهای موشکی است، گفت: علاوه بر سرعت، پدیده بسیار مهم و شگفت‌انگیزی که به لحاظ علمی و فناوری در این موشک بکار رفته، این است که موشک فتاح قادر است، معادلات پروازی جدیدی بسازد، یعنی صفحات حرکت خود را در فضا تغییر دهد، لذا وقتی صفحات حرکت موشک تغییر می‌کند و به معادلات جدیدی دست پیدا می‌کند، برون‌یابی و پیدا کردن نقاط بعدی حرکت موشک عملاً ممکن نخواهد بود و درحالی‌که تصور می‌شود که موشک نقطه خاصی را بزند، موشک نقطه دیگری را مورد اصابت قرار می‌دهد که این نوعی فریب تاکتیکی و تکنیکی است.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: البته ما این حرکت را هرگز متوقف نمی‌کنیم و به‌دنبال ایجاد تنوع در فناوری‌ها و استفاده از همه فناوری‌ها به‌ویژه هوش مصنوعی در انواع سامانه‌های خود مخصوصاً موشک‌ها و پهپادها و همچنین سیستم‌های جنگ‌های الکترونیک که دامنه وسیعی از پیشرفت‌ها را در بر می‌گیرد، هستیم؛ در این رابطه باید گفت که در مراکز تحقیقاتی سپاه طیف وسیعی از فناوری‌های نوین در حال شکوفایی و تبدیل شدن به سامانه‌های عملیاتی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
معلوم خیلی بهشون فشار اومد
من شاید خیلی به سیاستهای اقتصادی و اجتماعی ایران انتقاد داشته باشم ولی، اینکه کشورهایی مثل فرانسه، آمریکا و اسراییل با پیشرفت ایران چه در حوزه نظامی و چه در حوزه های دیگر مخالف هستند - نشونه واضحش انواع تحریم‌های اقتصادی، نظامی، صنعتی، مالی، ... است - رو هیچ جوری نمیتونم هضم کنم. تنها دلیلش می‌تونه این باشه که این کشورهای غربی، بشدت معتقدند که بقیه کشورها الا و لابد باید بطور کامل زیر کدشون باشند که هر چی اونا دستور بدن، بقیه بگن چشم.

با این حساب فیلم بازیهایی نظیر حقوق بشر و سلاحهای مدرن و ... همه دروغی بیش نیست
دروغ و فریب کاری تنها ماهیت غرب و غربگدایی است
تنها راه اقدام برای جلوگیری ایران از دست یابی به سلاح هسته ای، فراهم کردن امکانات بیشتر برای بازرسی آزانس بود که برجام به آنها این اجازه را داده بود و خودشون نابود کردند
اگر بتوانید از فن آوری هوش مصنوعی برای حل مشکل مرغ و تخم مرغ استفاده کنید بیشتر برای ما مردم مفید تر است
بعد در مورد خودرو
بعد مسکن و ..............................
امیدوارم از نگرانی و ناراحتی بمیرید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل