بازدید 3823
۳

قیمت گذاری رب گوجه فرنگی در هاله‌ای از ابهام

میررضوی با بیان اینکه قیمت درخواستی ما برای عرضه رب گوجه بسته بندی ۸۰۰ گرمی حدود ۷۰ هزار تومان است گفت: با این وجود این مساله هنوز بلاتکلیف است و به ما قیمتی از سوی دستگاه‌های مربوطه داده نشده است؛ لذا ممکن است کارخانجات از تولید رب ممانعت کنند آن هم به دلیل نامشخص بودن قیمت رب ۸۰۰ گرمی که قرار است تولید کنند.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 07 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از بازار، میررضوی دبیر انجمن صنایع کنسرو ایران با انتقاد از تعلل دولت در قیمتگذاری رب گوجه ۸۰۰ گرمی گفت: نرخ درخواستی ما ۷۰هزار تومان است و به تعویق انداختن اعلام قیمت موجب امتناع کارخانجات از تولید می‌شود.

 سید محمد میررضوی دبیر انجمن صنایع کنسرو ایران در خصوص وضعیت تولید و همچنین قیمت محصولات کنسروی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های جاری مثل مواد اولیه، دستمزد‌ها و همچنین هزینه‌های حمل و نقل که به تازگی افزایش یافته قطعا مقداری قیمت محصولات افزایش پیدا کرده و طبیعی است. با این وجود مساله اصلی ما در خصوص تولید رب گوجه فرنگی است. به این معنا که وقتی فصل تولید این محصول آغاز می‌شود زمان محدودی است و باید قیمت مشخص شود تا کارخانجات اقدام به تولید کنند.

میررضوی افزود: در واقع رب گوجه فرنگی برای تامین بازار داخل و همچنین برای صادرات تولید می‌شود و گوجه‌ای که الان به دست کارخانجات می‌رسد گوجه جنوب کشور است و قیمتی بین پنج هزار تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم دارد.

احتمال ممانعت کارخانجات از تولید رب گوجه فرنگی
وی با بیان اینکه قیمت درخواستی ما برای عرضه رب گوجه بسته بندی ۸۰۰ گرمی حدود ۷۰ هزار تومان است گفت: با این وجود این مساله هنوز بلاتکلیف است و به ما قیمتی از سوی دستگاه‌های مربوطه داده نشده است؛ لذا ممکن است کارخانجات از تولید رب ممانعت کنند آن هم به دلیل نامشخص بودن قیمت رب ۸۰۰ گرمی که قرار است تولید کنند.

این مقام صنفی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قیمت گذاری پیشینی شامل حال این محصول شده یعنی باید قیمت گذاری دستوری صورت بگیرد لذا به دلیل محدود بودن زمان تولید دولت باید نهایتا تا پایان هفته جاری قیمت را اعلام کند تا ما نیز به واحد‌های تولیدی اعلام کنیم.

میررضوی افزود: این تعلل دولت در اعلام قیمت رب گوجه فرنگی از یکسو به ضرر واحد‌های تولیدی ما است و از سوی دیگر کشاورزان و گوجه کاران نیز از آن متضرر می‌شوند، چون اگر از کشاورزان گوجه خریداری نشود محصول آن‌ها هم روی زمین می‌ماند.

گفتنی است در حال حاضر قیمت رب گوجه بسته بندی ۸۰۰ گرمی حدود ۴۵ هزار تومان است و تولید کننده‌ها درخواست قیمت گذاری ۷۰ هزار تومانی این محصول را دارند. دبیر انجمن صنایع کنسروی ایران تاکید می‌کند: این قیمت درخواستی در واقع بر اساس آنالیز قیمتی است که به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت ارائه داده ایم که بر اساس افزایش هزینه‌های تولید محاسبه شده است.

میررضوی در خصوص شرایط بازار‌های صادراتی رب گوجه فرنگی نیز اظهار داشت: اگر تولید انجام نشود امسال قطعا بازار‌های صادراتی هم دچار مشکل خواهند شد؛ یعنی ابتدا باید بازار داخل تامین باشد تا بتوانیم صادر کنیم بنابراین کاهش تولید می‌تواند بازار‌های صادراتی را نیز دچار اختلال کند.

۵۰ درصد از رب گوجه تولیدی در کشور صادر می‌شود
وی ادامه داد: در حال حاضر کشور‌های CIS و کشور‌های خلیج فارس اصلی‌ترین بازار‌های هدف ما هستند و تا حدودی هم به بازار‌های اروپایی صادرات رب گوجه فرنگی داریم. به این ترتیب یکی از محصولات مهم صادراتی ما هر سال رب گوجه فرنگی و لذا دولت باید سریعتر در خصوص قیمت گذاری این محصول تصمیم بگیرد آن هم در شرایطی که ما بیش از ۶ ماه است که به مسئولین درخواست داده ایم، اما هنوز جوابی دریافت نکرده ایم.

میررضوی در پایان تاکید کرد: سالانه حدود ۶۰۰ هزار تن تولید رب گوجه فرنگی در کشور داریم که حدود ۵۰ درصد آن صادرات می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
به به...سال مهار تورم و رشد تولید...حداقل یکیتون درخواستتون به اندازه ۲۰ درصد افزایش حقوق باشه
شما فعلا اگرتونستید قیمت مرغ رو کنترل کنید ، قیمت رب پیشکشتون ، مرد مومن مرغ زیر صدهزارتومن گیر نمیاد ، کجاست دولت ،کجاست جهاد کشاورزی که به داد تولید کننده برسه ، کجاست سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده ، کجاست وزارت صمت ، پس این همه دستگاه عریض و طویل برای چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه بار اقتصاد رو آزاد بزارید ، تو همه چی دخالت نکنید ، مطمئن باشید بازار به ثبات میرسه ، روابطتون رو با دنیا بهتر کنید ، سرمایه گذار خارجی فعلا نمیخوایم ، همین واردات وصادرات رو محدود نکنید ، کمتر از چند ماه تمام قیمت ها نزولی میشه ، عین خودرو ، چهل ساله به اسم حماست از تولید داخلی سالی ۳۰ هزار نفر کشته میدیم به چه قیمتی ، در نهایت شدیم تولید کننده ماشسن یا همون پراید ۴۰ سال پیش رو با هزار تا صف و پیش فروش و مسخره بهزی به مردم میفروشید ، بس کنید این باز ها رو ، صبر مردم تموم شده
کلا همه تولید کنندگان از هم سبقت میگیرند تا درافزایش قیمت جا نمانند وقتی دولت خودش خدمات دولتی را تا200درصد افزایش داده چطور میتواند به تولید کنندگان بگوید افزایش قیمت نه ویا به موجران بگوید کرایه منزل را تا25درصد درصورتیکه دولت دراموال من دخل وتصرفی ندارد وقتی خودش درکنترل قیمت باز مانده و وامانده هست میخواهد مردم را درمقابل هم قرار دهد مثلا موجر ومساجر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار