بازدید 8799
۲

روسیه در «خرسون» وضعیت اضطراری اعلام کرد

در پی انفجار و تخریب سد «کاخوفکا» در منطقه خرسون که باعث خروج هزاران نفر از ساکنان آن شده، مقام‌های منصوب روسیه در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کردند.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 07 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، خبرگزاری روسی «تاس» از اعلام وضعیت اضطراری در بخش الحاق شده منطقه «خرسون» به روسیه در پی انفجار و تخریب سد در این منطقه خبر داد. 

این خبرگزاری امروز چهارشنبه (هفتم ژوئن) به نقل از سرویس‌های اضطراری گزارش داد بعد از انفجار سد «کاخوفکا»، مقام‌های منصوب روسیه در خرسون وضعیت اضطراری اعمال کردند. 

سه‌شنبه سد «نووا کاخوفکا» در خرسون در جنوب اوکراین تخریب شد و بخش‌های وسیعی از منطقه را آب فراگرفت که هزاران نفر را مجبور به ترک آنجا کرد. 

وزارت خارجه اوکراین، روسیه را عامل این حادثه خوانده و خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بحث درباره آن و هم‌چنین اعمال تحریم‌های بیش‌تر علیه مسکو شده است. روسیه اتهام‌زنی اوکراین را رد و اعلام کرده کی‌یف در این اقدام تروریستی دست داشته است. 

این سد مهم بر روی رودخانه دنیپرو، آبراه اصلی که از جنوب شرقی اوکراین می‌گذرد، قرار دارد و چند منطقه مسکونی و شهر در پایین آن قرار دارد. به گفته تحلیلگران، سیلاب ناشی از این تخریب، پتانسیل ایجاد ویرانی بزرگ حوالی شهر خرسون و سایر مناطق پرجمعیت در امتداد رودخانه دنیپرو را دارد. 

به نوشته رویترز، این سد یک زیرساخت حیاتی است که حدود ۱۸ کیلومتر مکعب آب در مخزن کاخوفکا تقریباً برابر دریاچه نمک بزرگ در ایالت یوتا آمریکا را در خود جای داده است. این سد آب بسیاری از بخش‌های جنوبی اوکراین و شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شد را تامین می‌کند. 

این سد همچنین آب نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را تامین می‌کند که در بخش بالای آن قرار دارد و تحت کنترل روسیه است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲
مرگ بر روسیه
جهت اطلاع، هیچ بخشی از استان خِرسون اوکراین به روسیه «الحاق» نشده است و فقط در اشغال موقت و غیرقانونی ارتش تجاوزگر روسیه قرار دارد. هیچ جای دیگر از اوکراین هم به روسیه الحاق نشده است و هر چه موقتاً در دست ارتش روسیه است منطقه اشغالی است. لطفاً حداقل های خبرنگاری را رعایت کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل