بازدید 5719
بسته ویدیویی «تابناک»

سخنرانی مالکوم ایکس پس از سفر حج / روایت تصویری قیام نهضت تنباکو / تصاویر سری موشک وی-۲ آلمانی / نماز جمعه تهران با امامت آیت‌الله طالقانی / نبرد آرنهم و شکست در جبهه غرب

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱ 05 June 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

سخنرانی مالکوم ایکس پس از سفر حج

حاج مالک الشبّاز که در جامعه آمريکا به ملكم ايكس معروف بود، در يك جلسه سخنراني در شهر نيويورك هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد. وي يكی از رهبران مسلمانان آمريكا و از مبارزان تامين حقوق مدني سياه پوستان و يک ناسيوناليست سياه پوست بود. سخنرانی معروف وی پس از بازگشت او از حج و تاثیر دیدار او با جامعه مسلمانان را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید: «من مالکوم ایکس خواهم ماند تا زمانی که نیاز باشد.»

 


روایت تصویری قیام نهضت تنباکو

نهضت تنباکو در تاریخ قاجار یک اتفاق بزرگ و بزنگاه تاریخی برای مقابله با فروش مملکت به انگلیس محسوب می شد؛ اما این قیام چگونه رقم خورد و چه فرجامی داشت؟ روایت تصویری از این اتفاق مهم تاریخی را در «تابناک» می بینید.

 

 

تصاویر سری موشک وی-2 آلمانی

موشک وی-۲ که یکی از مرگ‌بارترین سلاح زمان خود بود توسط دانشمندان آلمانی بعد از تست‌های طولانی وارد جنگ شد و خاطرات وحشتناکی برای بسیاری از مردم اروپا به جای گذاشت. ویدئوهایی از تست های ناموفق این موشک را ببینید.

 


نماز جمعه تهران با امامت آیت‌الله طالقانی

آیت‌الله طالقانی در مرداد ۱۳۵۸ به عنوان امام جمعه تهران از سوی امام خمینی برگزیده و پیش از بدرود حیات، پنج نماز جمعه اقامه کرد که آخرین آن‌ها در ۱۶ شهریور ۱۳۵۸ در بهشت زهرای تهران برگزار شد. تصاویری که می‌بینید به روایتی متعلق به ۵ مرداد ۱۳۵۸ و به روایتی ۱۲ مرداد ۱۳۵۸ است که توسط آسوشتیدپرس ثبت شده است؛ هرچند این تصاویر پیوستگی ندارند، گویای حال و هوای نماز جمعه‌های ابتدایی از جمله نبود نرده در میان صفوف نمازگزاران است.

 


نبرد آرنهم و شکست در جبهه غرب

نبرد آرنهم بخشی از عملیات مارکت گاردن بود که در این برنامه مشترک آمریکا-انگلستان، قرار بود خط دفاعی آلمان در سراسر رود راین را دور بزنند و به آلمان از طریق هلند وارد شوند. برنامه این بود که نیروهای انگلیسی با کمک چتربازان هوابرد لهستانی، پل فلزی راین در نزدیکی آرنهم و واحدهای هوابرد آمریکایی پل‌های نایمیخن و گریو را تصرف کنند. ارتش دوم انگلستان با پیمودن مسافت ۵۰ مایلی به واحد هوابرد ملحق می‌شد و از پل‌ها استفاده می‌کرد. اما ارتشبد والتر مودل، فرمانده آلمانی پایداری سختی را در ناحیه پل‌ها سازمان داد که منجر به شکست این عملیات شد و امید برای به دست آوردن پیروزی زودرس در غرب را بر باد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان