بازدید 4170

رشد عجیب آمار توقیف نفتکش‌ها در سنگاپور

تعداد نفتکش‌های حامل نفت و مواد شیمیایی که امسال به دلیل عدم گذراندن بازرسی در سنگاپور توقیف شده‌اند، افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ 04 June 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، سنگاپور که قطب بزرگ حمل و ذخیره سازی نفت است، امسال تعداد زیادی نفتکش توقیف کرده که از تعداد نفتکش‌های توقیف شده در کل یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹، بیشتر بوده است.

از آنجا که تعدادی زیادی از نفتکش‌های قدیمی از سوی روسیه برای حمل نفت و فرآورده‌های نفتی فاقد پوشش بیمه غربی استفاده می‌شوند، مقابله با کشتی‌هایی که مسائل ایمنی را رعایت نمی‌کنند، در ماه‌های اخیر در آسیا تشدید شده است. در پی تحریم‌های اتحادیه اروپا و مکانیزم سقف قیمت گروه هفت برای فروش نفت روسیه به کشورهای دیگر، آسیا اکنون مقصد شماره یک نفت روسیه است.

بلومبرگ به نقل از آمار سازمان کنترل بندر منطقه ای Tokyo MOU، سنگاپور از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ کشتی را به دلیل عدم انجام بررسی‌ها و بازرسی‌های ایمنی، توقیف کرده است. این تعداد بیشتر از کل نفتکش‌هایی است که سنگاپور در دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ توقیف کرده است. تنها در آوریل سال ۲۰۲۳، سنگاپور ۹ کشتی را توقیف کرد که بالاترین تعداد از سال ۲۰۲۰ بود.

سنگاپور برای کل سال ۲۰۲۲، ۲۸ نفتکش توقیف کرد و اکثر توقیف‌ها در نیمه دوم سال اتفاق افتاد.

ناوگان سایه یا ناوگان شبح نفتکش‌ها، در نیمه دوم سال میلادی گذشته پس از آن که اتحادیه اروپا و گروه هفت اعلام کردند واردات نفت روسیه را ممنوع کرده و سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را برای محموله‌های نفت روسیه تعیین می‌کنند، افزایش پیدا کرد.

تعداد نفتکش‌های قدیمی که نفت روسیه را حمل می‌کنند، افزایش پیدا کرده است. مقامات چینی در استان شاندونگ ظاهرا چک ایمنی کشتی‌های قدیمی که به بندر واردات نفت کینگدائو وارد می‌شوند را افزایش داده اند و هفته‌هاست کشتی‌های ۲۰ ساله را نگه داشته‌اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سال گذشته مالکیت تعداد زیادی از نفتکش‌ها، دست به دست شد که تحلیلگران و مقامات صنعتی می‌گویند به دلیل تلاش روسیه برای ارسال حجم بالای نفت به مشتریان غیراروپایی بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر