بازدید 6182
۸

جزئیات پرداخت پاداش نقدی به مشترکان خانگی/ صنایع نگران تامین برق خود نباشند 

با فرا رسیدن زمان پیک بار و گرم‌تر شدن هوا، مدیریت مصرف انرژی برق و عبور از دوره اوج بار تابستان اهميت پیدا می‌کند. در همین راستا وزارت نیرو با اعلام رسمی برنامه‌های مدیریت بار، اقداماتی از جمله طرح پاداش ۲۰ برابری برای مشترکان خانگی را در دستور کار قرار داد. به گفته مدیرعامل شركت برق منطقه‌ای تهران با تابناک اجرای این طرح در صرفه‌جویی انرژی تاثیر چشم‌گیری دارد و به افزایش ظرفیت تولید صنایع کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ 03 June 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ امسال پاداش 20 برابری مشترکان خانگی با هدف صرفه‌جویی در انرژی برق و کاهش مصرف مطرح شده است. بر این اساس قرار شد در صورتی که مشترکان میزان مصرف خود را به نسبت دوره قبل کاهش دهند تا ۲۰ برابر قیمت فروش برق پاداش دریافت کنند. با این حساب پیش‌بینی می‌شود که اگر مشترکان به این موضوع توجه کافی داشته باشند ارقام قابل توجهی به عنوان پاداش دریافت کنند. ضمن آنکه نقش مهمی در رونق صنعت کشور برای خود رقم می‌زنند.

 
حبیب قراگوزلو، مدیر عامل شركت برق منطقه‌اي تهران، با اشاره به رویکرد استراتژیک کشور یعنی موضوع مهار تورم و رشد تولید به تابناک گفت: شرکت برق منطقه‌ای تهران در راستای برنامه‌های وزارت نیرو، نهایت تلاش خود را برای تامین برق پایدار پایتخت و دو استان همجوار قم و البرز، به‌ویژه برای مجموعه‌های فعال در عرصه تولید می‌کند. 
 
او افزود: در حال حاضر آنچه در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو و شرکت برق منطقه‌ای تهران برای تابستان سال 1402 است تامین برق پایدار مخصوصا برای فعالین در عرصه تولید به حساب می‌آید. بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده، فعالین عرصه تولید اطمینان خاطر داشته باشند که امسال با حداکثر ظرفیت به تولید محصولات خود می‌پردازند. 
 

صنایع نگران تامین برق خود نباشند 

 
قراگوزلو در تشریح تامین برق صنایع در تابستان امسال به تابناک گفت: امسال حدود شش هزار مگاوات نیروگاه در مدار تولید قرار گرفته است. بنابراین بخشی از ناترازی‌های کشور جبران می‌شود. از طرفی در طرح مدیریت مصرف صنایع بزرگ قرار شد فقط یک جابه‌جایی ساعت در برنامه تولید رخ دهد و قطعی در کار نباشد. بر این اساس صنایع بزرگ تنها یک روز در هفته (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 11 صبح تا  23 شب از برق استفاده نمی‌کنند و در ازای آن روز جمعه به تولید محصولات خود می‌پردازند. با این اوصاف ظرفیت تولید آن‌ها هم آسیب نمی‌بیند. 
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران تصریح کرد: امسال وزارت نیرو با افزایش چهار برابری پاداش سال گذشته، شرایط همراهی بیشتر مردم را در تابستان امسال فراهم آورده است. نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد تاثیر مستقیم این پاداش برمشترکان خانگی و مزایای غیرمستقیم آن بر سایر مشترکان از جمله صنایع کشور است. 
 
وی ادامه داد: پیشنهاد پاداش چشمگیر، مشترکان را ترغیب می‌کند که در مصرف خود دقت کنند. به این ترتیب علاوه براینکه مشترکان بدون تاخیر، نتیجه همراهی خود را در قالب پاداش نقدی می‌بینند، صاحبان صنایع نیز از ظرفیت‌های صرفه‌جویی شده برای تولید خود استفاده می‌کنند. در نتیجه مزیت پرداخت این پاداش صرفا متوجه مشترکان خانگی نبوده و کل کشور از آن بهره می برند. 
 
بر اساس این گزارش مشخص است صرفه‌جویی مشترکان خانگی در مصرف برق می‌تواند کمک چشم‌گیری به افزایش یا ثابت نگه داشتن ظرفیت تولید صنایع شود. بنابراین با این رویکرد کشور به سمت تحقق شعار سال یعنی موضوع مهار تورم و رشد تولید حرکت می‌کند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
ما برای ۲میلیارد نفر برق تولید خواهیم کرد
تولید ندارید و به وعده های رنگ باخته و دروغین متوسل شده اید . به جای ساخت نیروگاه در عراق و سوریه و لبنان ، چند تا هم در ایران می ساختید
تولید ندارید و به وعده های رنگ باخته و دروغین متوسل شده اید . به جای ساخت نیروگاه در عراق و سوریه و لبنان ، چند تا هم در ایران می ساختید
مهار تورم و رشد تولید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به شهرک صنعتی خصوصی گفتید برق نمیدیم!!!!!!!!!!! مهار تورم و رشد تولید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه مشکل برق هست...پس چرا صادرات برق به پاکستان از سر گرفته شد؟؟؟.
تو برق صرفه جویی کنیم شاید هزینه بیخودی تلفن ثابت که استفاده هم نمیشه و باید پرداخت بشه رو جبران کنیم.
کسانی که آپارتمان دوم دارند، باید از آپارتمان دوم به بعد از هر گونه برق یارانه ای محروم شوند
در یخبندان زمستان به مجتمع های تجاری و تالارهای پذیرایی گاز میدهید و شرکتهای تولیدی را مجبور به تعطیلی میکنید در تابستان هم برق شرکتهای تولیدی را قطع میکنید و مجتمع های تجاری را وصل میکنید. سوال اینست که یک شرکت تولیدی برای کشور مفیدتر است یا یک مجتمع تجاری؟ چرا برای مجتمع ها و مالها محدودیت ساعات کاری تعریف نمیکنید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار