بازدید 8510

قطعی برق به تابستان ۱۴۰۲ می‌رسد؟

محراب رضا زاده، قائم مقام معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای تهران درباره وضعیت تامین برق در تابستان امسال به تابناک گفت: با توجه به شرایط مالی، امکانات موجود و میزان مصرف مشترکان، امکان افزایش تولید وجود ندارد. با این حساب کشور باید منتظر قطعی برق باشد؟
کد خبر: ۱۱۷۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 02 June 2023
با نگاهی گذرا به میزان خاموشی‌ها در دو سال گذشته می‌توان گفت، این چالش تا سال ۱۴۰۰ برای تمامی مشترکین (کشاورزی، صنعتی و خانگی) همچنان پراکنده اتفاق می‌افتاد؛ اما در سال ۱۴۰۱ با توجه به طرح مدیریت مصرف وزارت نیرو و اجرای نسبی آن رویه تغییر کرد و خاموشی‌ها به حداقل رسید.

محراب رضا زاده، قائم مقام معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای تهران، استفاده از طرح پاداش در سال گذشته را علت کاهش خاموشی‌ها دانست و به تابناک گفت: با توجه به عملکرد و مدیریت شرکت برق منطقه‌ای تهران، پارسال کمترین خاموشی‌ها در بخش کشاورزی و مسکونی اتفاق افتاد.
 
راهکار گذر از خاموشی‌های تابستان ۱۴۰۲
 
قائم مقام معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای تهران درباره شرایط تامین برق برای امسال توضیح داد: با توجه به شرایط مالی، امکانات موجود و میزان مصرف مشترکان امکان افزایش تولید وجود ندارد؛ بنابراین، تنها راهکار پیشنهادی برای گذر از خاموشی‌های امسال، کمک به پایداری و اطمینان شبکه است. مصرف در نه ماه از سال ثابت است و در تیر تا مرداد اوج بار رقم می‌خورد؛ بنابراین، از نظر فنی و اقتصادی مقدور نیست که برای این دو ماه سنگینی پیک بار سرمایه‌گذاری شود.

رضا‌زاده در ادامه بیان کرد: مدیریت مصرف مردم می‌تواند کمک شایانی برای گذر از تابستان امسال کند. صرفه‌جویی در مصرف برق باعث غنی‌تر شدن ذخایر مالی و انرژی کشور می‌شود؛ به این ترتیب با تکیه بر این منابع مالی می‌توان نسبت به بهبود و ترمیم زیرساخت‌های شبکه برق اقدام کرد؛ برای نمونه، شبکه برق تهران از دو موضوع اساسی که شامل پرباری شبکه و فرسودگی تجهیزات شدید است، رنج می برد. این دو عامل باعث از بین رفتن قابلیت اطمینان شبکه می‌شود. حال آنکه اگر صرفه جویی از سوی مردم صورت گیرد، منابع مالی افزایش پیدا می‌کند و از این طريق، می‌توان در راستای ترمیم فرسودگی‌ها و بهسازی شبکه‌های فرسوده استفاده کرد.

این مقام مسئول درباره تاثیر مدیریت مصرف در بخش صنعتی گفت: مدیریت مصرف تاثیر چشم‌گیری بر بخش صنعتی می گذارد؛ بنابراین، با توجه به این موضوع و در نظر گرفتن میزان مصرف برق در پایتخت ـ که چندان هم زیاد نیست ـ برای بخش صنعتی ۴۵۰ مگاوات در نظر گرفته شد.

او با اشاره به اینکه شبکه برق کشور ظرفیتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات دارد، گفت: اگر با طرح ملی پاداش صرفه جویی و مدیریت مصرف، در بخش صنایع ما ۳۰۰ مگاوات هم کمتر مصرف شود، به نفع صنعت خواهد بود.
 
قائم مقام معاونت طرح و توسعه برق تهران درباره مشارکت بخش خصوصی افزود: در زمینه تولید پراکنده نیز باید گفت اقدامات مهمی در بخش بهره‌برداری و مشارکت شرکت‌های خصوصی صورت گرفته است که پتانسیل خوبی برای گذر از پیک بار سال ۱۴۰۲ را فراهم می‌کند.

رضا زاده درباره پیشرفت پروژه های مهم گذر از اوج بار تابستان امسال در سه استان تهران، البرز و قم تصریح کرد: یکی از بزرگ ترین پروژه‌هایی که تا دو هفته آینده، حتماً به بهره‌برداری می‌رسد، پست ۴۰۰.۲۳۰ کیلوولت و پست ۲۳۰.۶۳ کیلو ولت قم است که تا حد زیادی ظرفیت شبکه را ارتقا می بخشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۹
این همه سال مردم رو توو فقر و نداری و تحریم و بدبختی نگه داشتین که آی ما میخوایم برق هسته ای داشته باشیم دنیا نمیذاره. الان هم که از بی برقی مینالین. معلومه همش بهانه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
برق هسته ای مون هم یه چیز بود دقیقا مثل مستعان
اقا یکی نیست جواب بده !!!! تو شیراز دو ماهه شکر وجود نداره !!!! ده روزه نانوایی ها یکی در میون نوشتن بعلت نبودن ارد نانوایی تعطیله !!!! پمپ بنزینها نازل هاشون یک ساله خرابه تابلو زدن قطعه نیست !!!اخه این چه وضعیه !!! مملکت داری که فقط دستور صادر کردن نیست !!!اونم از وضع دارو اونم از وضع بیمه اونم وضعیت حقوق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
گل گفتي ، ولي كو گوش شنوا ! همه دنبال حفظ منافع و قدرت خودشونن ، مردم سيخي چند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
مطمئنی شیرازی توحافظیه که خوب دارید حال میکنید
مردم فهیم برای طرح تشویقی و جایزه شرکت برق تره هم خرد نکرد
مصرف برق نسبت به پارسال افزایش چشمگیر داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
وقتی پهپاد میدی روسیه باید به فکر تولید برق هم باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
من از برق استفاده نکنم و خانواده ام رو توی گرمای تابستون توی گرما و رنج و غداب بذارم که دولت و مجلی انقلابب شاسی بگیر زیر مطلوبترین سبستم سرمایشی قرار داشته باشن ؟!!
آره ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
طبیعی هست که افزایش داشته باشه ...هر روز واحد های مسکونی جدید یا کارخانه ها به مصرف کننده ها اضافه میشه ودر ضمن هوا گرمتر از سال گذشته است ...همین مقدار جمعیت را جوابگو نیستند وانوقت تشویق به فرزند اوری هم میکنند
خیلی دردناکه در این برهه از زمان هنوز کشوری که ادعا می کند در خیلی از علوم و صنایع جزو اولین های جهان هست با وجود منابع متعدد خدادادی از آب گرفته تا نور خورشید و نیروی باد نتواند یکی از عادی ترین نیازهای مردم خود یعنی تامین برق را انجام دهد.
این همه می گیم از انرژی هسته ای می خواهیم برای مقاصد صلح طلبانه و پیشرفت کشور استفاده کنیم، پس جرا از آن برای تولید برق استفاده نمی شود. هر روز که حدا را شکر خبرهای زیاد و خوبی از پیشرفت های هسته ای می شنویم. چرا در عمل بهره ای از آن نمی گیریم؟
اوضاع برق مثل هرچیز دیگر از اسفبار هم گذشته .
منتظرباشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
البته برق خوب تولید میشه ولی خوب باید به مردم عراق و پاکستان برسه و مردم ایران باید مالیاتشو بدن
تا سید محرومان رو داریم غم نداریم. البته اگه اختلاس طلب ها الان نرن سریع برق هارو قطع کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
سید مرحومان به حوزه بازگردد
ساعت کار ادارات ۴ صبح تا ۱۱ و بازار ۱۱ تا ۵ عصر بعد از ۶ غیر از نانوایی و بیمارستان همه باید تعطیل و در خانه باشند تا در این جنگ اقتصادی و تحریم ظالمانه پیروز باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
خخخخخخخخخ
پارسال مردم قطعی برق زیاد احساس نکردن چون برق از صنایع زدن. کسانی که تو شهرهای صنعتی کار میکنن هر روز خدا با قطعی برق و نبود نفت برای ژنراتور و نبود قطعه برای دیزل ژنراتور روبرو بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
رئیسی عشقه عشق
مگه تولید برق ایران ۲۲ هزار مگاوات نبود . الان چرا میگه حدود ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت داریم
پس این نیروگاه بوشهر چی تولید میکنه ؟
مگه قرار نبود اورانیوم ۹۰ درصد رو بذارید لای کیک زرد و فرو کنید توی راکتور
نیروگاه تا کل ایران رو با برق هسته ای روشن کنید
حالا دارید میگید مردم کولرشون رو روشن نکنن تا بهتون جایزه بدیم ؟!
الان میگید ناترازی برق :-) داریم ؟
آخه کدوم کارتون تراز بوده تا حالا ؟!
اینهمه تحریم شدیم آخرش به برق هسته ای هم نرسیدیم
برق هسته ای برق هسته ای جُک بود ؟
تنها راه نجات از ناترازی برق و ناترازی آب و ناترازی گاز و ناترازی ایجاد شغل و ناترازی جمعیت و ناترازی ازدواج و ناترازی اقتصاد و ناترازی معیشت و ناترازی آب دریاچه ارومیه و سایر ناترازی ها برگزاری رفراندوم و رجوع به رای مردم است
اینهمه زیر فشار تحریم موندیم و له شدیم آخرش هم خبری از تولید برق هسته ای نشد
چرا سپاه در تولید برق فعالیت نمی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
فعلا بذار مستعانش جواب بده، بعد
# مستعان
اولا چطوری هاست که دولتهای قبلی اینقدر سرمایه گذاری کردن تو صنعت برق و برای آینده پیش بینی کردن اما جنابعالی میگید به لحاظ فنی نمی صرفه برای دو ماه سرمایه گذاری کنید؟؟؟؟؟این حرف نیاز به برخورد جدی داره

در ثانی مگر نمی گید جمعیت را زیاد کنید پس مصرف برق بالاتر میره!!!!
ثالثا همواره مصرف برق نسبت به سال قبل بالاتر میره و طبیعی هستش
خداییش در صحبت ها حرفی از خاموشی نبود ما تیتر خبر را دیدیم گفتیم یا خدا !ولی تا آخرش خوندیم سرکار بودیم
اوج خاموشی ها در ساله۸۳ تا ۸۷ بود که ناشی ازکمبود ظرفیت برق بود و در ۵ سال در دولت احمدی نژاد مسیله برق حل شد و عقب افتادگی جبران شد و از سال ۸۸ مشکل برق نداشتیم تا سال ۹۵. در دولت روحانی ظرفیت سازی متوقف شد و دوباره مشکل برق ایجاد شد و تا سال ۱۴۰۴ هم ادامه خواهد داشت. دلیلش واضح است ۵ سال طول میکشه عقب افتادگی جبران بشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر