بازدید 3527

شرکت دبیرکل ناتو فردا در مراسم تحلیف اردوغان

دبیرکل ناتو فردا به آنکارا می‌رود تا در مراسم سوگند یاد کردن رجب طیب اردوغان شرکت کند.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ 02 June 2023

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،یک روزنامه ترکیه‌ای امروز (جمعه) گزارش داد که دبیرکل ناتو فردا به آنکارا می‌رود تا در مراسم سوگند یاد کردن رجب طیب اردوغان شرکت کند.


 ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو فردا به آنکارا می‌رود تا در مراسم سوگند یاد کردن رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه حضور پیدا کند.

شورای عالی انتخابات ترکیه پنجشنبه نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد. در این انتخابات که به دور دوم کشیده شده بود، اردوغان ۵۲.۱۸ درصد آرا را به دست آورد و رقیبش کمال قلیچدار اوغلو ۴۷.۸۲ درصد آرای به صندوق ریخته شده را به خود اختصاص داد.

بر اساس گزارش روزنامه «حرّیت» ترکیه، انتظار می‌رود که این کشور پس از تحلیف اردوغان جانی دوباره به دیپلماسی خود ببخشد. مناسبات دیپلماتیک ترکیه در روزهای پیش از انتخابات و در خلال تبلیغات نامزدها به حاشیه رفته بود.

استولتنبرگ پنجشنبه گفت که در آینده نزدیک به ترکیه سفر می‌کند تا درباره درخواست سوئد برای عضویت در پیمان نظامی ناتو با ترکیه گفتگو کند.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین، فنلاند و سوئد درخواست عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را ارائه کردند که به تایید تمامی اعضای آن بستگی دارد. ترکیه اما شروطی داشت؛ از جمله اینکه این دو کشور منطقه نوردیک از فعالان کُرد و حامیان پ‌ک‌ک حمایت نکرده و افراد مظنون را به ترکیه بازگردانند. با این حال، مذاکرات چندجانبه با پستی بلندی‌های زیادی مواجه شده است. در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ درخواست فنلاند به تایید تمام اعضای این اتحاد نظامی رسید؛ اما سوئد هنوز منتظر موافقت مجارستان و ترکیه است و اقدام یک فرد تندرو مقابل سفارت ترکیه در استکهلم هم اوضاع را پیچیده‌تر کرد. 

راسموس پالودان، راستگرای افراطی سوئدی-دانمارکی در تظاهراتی که در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم در اعتراض به موضع آنکارا در قبال پیوستن سوئد به ناتو ترتیب داده بود، قرآن کریم را مورد اهانت قرار داد.

پس از آن بود که اردوغان گفت سوئد با این کار باید فعلا قید عضویت در ناتو را بزند. اردوغان پیشتر درباره وضعیت درخواست استکهلم برای عضویت در ناتو گفته بود: ما هنوز آماده عضویت سوئد نیستیم، چون کشوری که می‌خواهد در ناتو عضو باشد باید موضعی قوی در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها