بازدید 4034
۱

جمهوریخواهان به دنبال تحریم‌های جدید علیه طالبان

شبکه فاکس نیوز گزارش داد که ۱۹ سناتور جمهوری خواه نزدیک به دو سال پس از خروج آمریکا از افغانستان به دنبال تحریم های جدید طالبان برای نقض حقوق بشر هستند.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 02 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از فاکس نیوز، ۱۹ تن از سناتورهای جمهوری خواه در حال آماده شدن برای ارائه لایحه ای برای اعمال تحریم های جدید شدید علیه طالبان به دلیل نقض حقوق بشر در افغانستان پس از نزدیک به دو سال از خروج ایالات متحده از این کشور هستند.

براساس این گزارش، این لایحه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را ملزم می کند که طالبان را به دلیل فعالیت های تروریستی، قاچاق مواد مخدر و نقض حقوق بشر از جمله سوء استفاده از زنان تحریم کند.

این اقدام همچنین تمامی معاملات اموالی که در اختیار طالبان است را مسدود و ممنوع می کند و تمامی ویزاها یا سایر اسنادی را که اجازه ورود به آمریکا را می دهد، بی اعتبار می کند.

این لایحه تحت عنوان "قانون تحریم های طالبان" توسط سناتور جیم ریش از ایالت آیداهو همراه با هجده سناتور جمهوری خواه معرفی خواهد شد.

سناتور ریش گفت که کنگره باید به سرعت برای تصویب این لایحه عمل کند زیرا نفوذ طالبان بدون حضور قوی آمریکا در افغانستان افزایش می یابد.

دولت طالبان در واکنش به این لایحه‌ سناتورهای آمریکایی اعلام کرد که اعمال فشارها نتیجه نخواهد داد و ایالات متحده باید به‌جای فشار راه تعامل را در پیش بگیرد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت: تمام دنیا به خصوص امریکایی‌ها بدانند که وقت اعمال فشارها گذشته و فشارها هیچ نتیجه‌ای هم نمی‌دهد. بهتر است که پیشنهادهای خود را از طریق راه‌های دیپلماتیک و قانونی با ما در میان بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طالبهای شپشو با مغز گندیده به درد تحریم نمی خورد امریکا از ماهیت این شپشو های مغز گندیده که غیر از جنگ و کشتن چیزی نمی فهمند با خبر بود و دانسته و غیر مستقیم اجازه داد تا سر کار بیایند تا اولا مردم از ماهیت این شپشو های مغز گندیده با خبر شوند دوما اینها انقدر در منطقه شرارت و کثافتکاری بکنند که دیگران هم از ترش اینها به آغوش اسرائیل پناه ببرند باور کنید آینده نشان خواهد داد برخلاف شعارها و باصطلاح مبارزه شان علیه امریکا بهترین خدمت را اینها به آمریکا و اسرائیل خواهند کرد و باقیمانده کشورهای مسلمان از ترس همین شپشو های باصطلاح ضد آمریکایی اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل