بازدید 2207

ایران در ساخت ناوشکن حرف برای گفتن دارد

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انجام موفقیت آمیز ماموریت مهم ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، گفت: ایران اسلامی در زمینه طراحی، دانش و ساخت ناوشکن و پایش در دریاها حرف برای گفتن دارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 01 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز (پنجشنبه) در اولین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر، تولید تجهیزات دفاعی را برای مقابله با تهدیدهای آینده حائز اهمیت دانست و گفت: اقدامات ارزشمندی در نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی ارتش در زمینه تولید تجهیزات دفاعی پیشرفته شروع شده و نتایج ارزشمندی داشته است.

وی با عنوان اینکه از سال‌های قبل در زمینه نوسازی تجهیزات نیز تلاش‌هایی شروع شده، افزود: امروز ما در حوزه شناورهای سطحی و زیرسطحی و دیگر تجهیزات مورد نیاز دریایی به تجهیزات پیشرفته‌تری دسترسی پیدا کرده‌ایم.
رئیس ستاد ارتش در ادامه با بیان اینکه هوشمندسازی تجهیزات رزمی و مهمات متعارف با توجه به تاکید فرمانده معظم کل قوا در حوزه خودکفایی مدنظر قرار گرفته است، حرکت به سمت هوش مصنوعی را اقدامی مهم ارزیابی کرد و گفت: در قرارگاه جهاد علمی ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه فجر آجا، توسعه فناوری‌های پیشرفته را پیگیری می‌کنیم و این مسائل در دانشگاه‌های ارتش نیز پیگیری می‌شود تا دانشجویان وارد میدان و کار شوند و در سطوح علمی و تحقیقاتی پیشرفت نمایند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه چندین نمونه شناور سطحی و زیرسطحی با ابتکار عمل دانشجویان در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش ساخته شده است، این حرکت را اقدامی مبارک و روبه جلو توصیف کرد و گفت: با این فعالیت های خلاقانه و پژوهش محور می‌توان به اهداف مورد نظر در حوزه توسعه علمی دست یافت.

امیر دریادار سیاری در ادامه با اظهار خرسندی از برپایی مسابقات شناورهای هوشمند دریایی ارتش در نوشهر گفت: حرکت بسیار ارزشمندی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر صورت گرفته است و دیگر دانشگاه‌های ارتش نیز در موضوعات تخصصی اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند که این مسیر باید با همت و تلاش روزافزون دانشجویان ادامه یابد.

وی با تقدیر از تلاش و اقدام ناوگروه ایرانی ۸۶ و مأموریت آن به دور دنیا، اظهار داشت: مهمترین موضوع در این زمینه آن است که شناور تمام ایرانی دنا توانست در دریاهای دوردست با شرایط جوی متفاوت و اقیانوس‌ها حضور داشته باشد و این مأموریت مهم را انجام دهد و ما امروز به جایی رسیدیم که در دنیا حرف برای گفتن داریم و در ساخت شناور دریایی، ماندن در دریا و پایش در دریاهای دوردست حرف برای گفتن داریم که این دستاوردها، توانمندی های علمی و فناوری ما را نمایان می‌کند.

گفتنی است، اولین دوره مسابقات شناورهای دریایی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش با شرکت هفت تیم در باشگاه کانوپولوی اردوگاه شهید رسولی ستاد ارتش در نوشهر برگزار شد.

در افتتاحیه این دوره از مسابقات دانشجویی همچنین امیر دریادار موسوی، معاون عملیات ارتش، امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشین نیروی پدافند هوایی، امیر دریادار حمزه علی کاویانی، جانشین نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ مختارزاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش، امیر سرتیپ دوم نصراللهی، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ارتش نیز حضور داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر