بازدید 2455

از این جاذبه ها در مسقط دیدن کنید

با ما همراه باشید تا با دیدنی‌های مسقط آشنا شوید. ما در انتخاب بلیط هواپیما مسقط و رزرو هتل های مناسب آن به شما کمک خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 31 May 2023

شما به‌عنوان یک گردشگر در مسقط می‌توانید معماری خاص و پیچیده‌ مسجد جامع سلطان قابوس را از نزدیک تماشا کنید و با دیدن رنگ‌های شاد دیوارهای کاخ العالم و قدم‌زدن در این کاخ شاهانه، کاوشی کوتاه در معماری مدرن و زیبای عربی اسلامی داشته باشید.

قدم‌زدن روی شن‌های سفید ساحل قورم و آب‌تنی در آب‌های شفاف آن، آسایش و لذتی متفاوت را به دنبال خواهد داشت. خوشبختانه مسقط در همین نزدیکی‌هاست، با ما همراه باشید تا با دیدنی‌های مسقط آشنا شوید. ما در انتخاب بلیط هواپیما مسقط و رزرو هتل های مناسب آن به شما کمک خواهیم کرد.

از این جاذبه ها در مسقط دیدن کنید

مسجد جامع سلطان قابوس

این مسجد باشکوه یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای جهان بوده و نمای بیرونی آن دارای الگوهای هندسی خیره‌کننده اسلامی و کنده‌کاری‌های پیچیده است. دهان شما با دیدن لوستر عظیم کریستالی مسجد که بیش‌از هشت تن وزن دارد از تعجب باز خواهد ماند! به‌عنوان یک ایرانی بعد از دیدن یکی از بزرگ‌ترین فرش‌های جهان که نزدیک به ششصد زن ایرانی برای بافتن آن چهار سال وقت گذاشتند، احساس غرور خواهید کرد. مسجد سلطان قابوس از معدود مساجد عربی است که اجازه ورود به بازدیدکنندگان غیر مسلمان را می‌دهد. شما با بازدید از این مسجد یکی از شگفتی‌های معماری مدرن را از نزدیک تماشا و آرامش مکان‌های مذهبی را به‌طور کامل تجربه می‌کنید. از آن‌جایی ‌که مسجد یک مکان مذهبی است، قوانین لباس پوشیدن خاصی برای ورود وجود دارد. شما نباید لباس‌های تنگ و بدن‌نما به تن داشته باشید و زنان و دختران هفت سال به بالا باید موهای خود را بپوشانند. اگر لباس مناسب همراه نداشتید باید برای ورود لباس کرایه کنید.

رویال اپرای مسقط

این اپرا میزبان اجراهایی در سطح جهانی توسط هنرمندان مشهور از سراسر جهان است. تجربه‌ی شرکت در اپرا و تماشای زنده را از دست ندهید تا عظمت این مکان مدرن را به‌طور کامل تجربه و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را در ذهن خود ثبت کنید. این مجموعه‌ی مجلل متشکل از سالن تئاتر، سالن نمایش، باغ‌های زیبا، یک مرکز هنری و بازارهای فرهنگی است. اگر نمی‌خواهید به تماشای اجراهای مختلف بروید حتما سری به رستوران‌ها و کافه‌های عربی بزنید و قهوه‌ی درجه یک عربی را در مکانی لوکس مزه‌مزه کنید.

کاخ العالم

این کاخ از چندین ساختمان تشکیل شده است که یک حیاط مرکزی را احاطه کرده‌اند، هر کدام از ساختمان‌ها با نقوش موزاییکی طلایی و آبی تزئین شده است. دیوارهای بیرونی سایه‌ی ظریف هلویی با تزئینات سفید و طلایی دارند. در جلوی کاخ میدان بزرگی با چمن‌های سرسبز و درختان آراسته شده و چراغ‌های زینتی آن را احاطه کرده‌اند. در مناسبت‌های خاص و تعطیلات ملی، کاخ با چراغ‌های رنگارنگ روشن می‌شود و دیدن آن را به منظره‌ای چشم‌گیرتر برای شما تبدیل می‌کند.

از این جاذبه ها در مسقط دیدن کنید

سوق مطرح

اگر شما علاقه‌مند به جست‌وجو در میراث ‌فرهنگی کشورهای دیگر هستید و از قدم‌زدن و خرید در بازارهای محلی لذت می‌برید، حتما اوقات خوبی را در این بازار سنتی سپری خواهید کرد. این بازار در چندین کوچه و خیابان باریک با ساختمان‌های سنتی به سبک عربی گسترده شده است. در گذرگاه‌های پر پیچ‌وخم پرسه بزنید و نمایش‌های رنگارنگ صنایع ‌دستی، منسوجات، جواهرات، ادویه‌جات، ترشیجات و سایر کالاهای سنتی را به تماشا بنشینید. یکی از جاذبه‌های اصلی سوق مطرح، فضای پر جنب‌وجوش آن است، فروشندگان اجناس خود را فریاد می‌زنند! (لبو داغه لبو!) و به شیوه‌ای دوستانه و جذاب با مشتریان چانه می‌زنند. این بازار به‌ویژه در عصرها، زمانی‌که نسیم خنک دریا از بندر مجاور می‌وزد و مردم محلی و گردشگران برای خرید، معاشرت و لذت‌بردن از غذاها و نوشیدنی‌های سنتی به آن‌جا می‌آیند، دیدنی‌تر خواهد بود. یادتان باشد برای خرید سوغاتی عجله نکنید و خرید خود را از اولین مغازه انجام ندهید. با خرید ادویه، کندر، خرما، وسایل سفالی و هدیه‌دادن آن به‌عنوان سوغاتی می‌توانید دوستان خود را خوشحال کنید.

ساحل یتی

توصیه می‌کنیم صبح زود که هوا خنک‌تر است به این ساحل دوست‌داشتنی بروید. این مکان شلوغ نیست و شما می‌توانید به‌راحتی و در آرامش در ساحلی تمیز قدم بزنید و هم‌زمان منظره‌ی دریا و کوه‌ها را تماشا کنید. هنگام بازدید از این ساحل آرام ممکن است تعدادی خرچنگ هم ببینید که با راه‌رفتن روی شن‌ها ردپاهای بامزه‌ی کوچکی از خود به جا می‌گذارند. بهتر است زیرانداز با خود داشته باشید که بتوانید هر جا که دوست دارید، دراز بکشید. بالارفتن از صخره‌ها ورزشی سبک و مفرح برای شما خواهد بود و می‌توانید از بالای صخره‌ها دید بهتری داشته باشید.

موزه بیت الزبیر

یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های پایتخت عمان، موزه بیت آل زبیر است که گنجینه‌های میراث ‌فرهنگی این کشور را در خود جای داده است. کسانی که دوست دارند با فرهنگ کشور عمان آشنا شوند باید حتما از این موزه دیدن کنند. این موزه شامل نمایشگاه‌هایی است که میراث ‌فرهنگی غنی عمان را به نمایش می‌گذارد، از جمله لباس‌های سنتی عمانی، جواهرات، سلاح‌ و وسایل خانه. شما با دیدن مجموعه‌ای از عکس‌ها، نقشه‌ها و اسناد تاریخی، بینشی از تاریخ و سنت‌های این کشور به دست خواهید آورد. یکی از نقاط برجسته‌ی این موزه، یک بازار بازسازی شده است که شما می‌توانید مناظر، صداها و بوی بازار سنتی عمانی را تجربه کنید و داستانی جالب برای تعریف‌کردن داشته باشید.

از این جاذبه ها در مسقط دیدن کنید

رزرو هتل و بلیط مسقط در فلای تودی

آب‌های تمیز مسقط برای تجدید قوا و آرامش، به ‌دور از هیاهوی زندگی، شهری بسیار مناسب است. اگر شما در هتلی رو به دریا اقامت داشته باشید، می‌توانید هر زمان که خواستید در ساحل پیاده‌روی کنید. بهتر است هتل‌های سنتی را به‌ جای هتل‌های مدرن انتخاب کنید. در سایت فلای تودی هتل‌ های مسقط به‌طور کامل معرفی شده‌اند و شما با مشاهده‌ عکس‌ها و خواندن ویژگی‌های آن‌ها می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفر به مسقط و انتخابی مناسب‌تر داشته باشید. رزرو بلیط تهران مسقط در سایت فلای تودی تنها در چند دقیقه انجام می‌شود و نیازی به جست‌وجوی ایرلاین‌های مختلف ندارید. با جست‌وجوی مبدا و مقصد گزینه‌های مختلف پرواز را تنها در چند ثانیه خواهید دید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها