بازدید 4997
۶
پرسپولیس اگر در این فصل داور را نداشت قهرمان نمی‌شد!

ساپینتو: استقلال را رها می‌کردم دهم می‌شد!

کد خبر: ۱۱۷۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳ 30 May 2023

سرمربی تیم فوتبال استقلال مدعی است اگر این تیم را تنها می‌گذاشت و می‌رفت آبی‌پوشان در پایان فصل دهم می‌شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی در مورد مشکلات مالی استقلال و عدم دریافت مطالبات در هفت ماه اخیر اظهار داشت: امیدوار که نه. حدود هفت هشت ماه است که خودم پولی دریافت نکرده‌ام. هر هفته هم قول‌هایی برای دریافت داشتیم و تا الان شرایط تغییری نکرده است. نه من و نه کادر فنی و پزشکی تیم؛ تا الان کسی پولی دریافت نکرده است. خیلی سخت است که کسی بخواهد با این شرایط روی کارش تمرکز کند.

 

با تمام قدرت، اتحاد و شجاعت برای فینال می‌جنگیم

وی در ادامه افزود: همانطور که می‌توانید تصور کنید ما از این شرایط خسته‌ایم. ما در ذهن‌مان یک بازی آخر و فینال مانده است. با تمام قدرت، اتحاد و شهامت و شجاعت به جلو می‌رویم و با قلب و همه چیزی که داریم برای فینال می‌جنگیم. صد درصد مطمئنم که می‌توانیم برنده این فینال باشیم. بسیار، بسیار روی تیم‌مان اعتمادبه‌نفس داریم. ما شرایط خوبی داریم و ما استحقاق این موضوع را داریم و برای آن با همه سختی‌ها جنگیدیم. این استحقاق را داریم که با این عنوان قهرمانی فصل را تمام کنیم. احترام بسیار زیادی برای بازیکنان پرسپولیس قائل هستیم. پرسپولیس بازیکنان خوب و باتجربه‌ای دارد و همانطور به ظرفیت‌های خودمان و روحیه تیمی‌مان باور داریم. بنابراین فردا می‌تواند برای ما باشد.

 

در دربی برگشت هیچ‌کدام در حد برد نبودیم و مساوی عادلانه بود

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا استقلال به لحاظ تاکتیکی از شکست قبلی مقابل پرسپولیس درس گرفته است یا خیر، گفت: فکر می‌کنید که آنها مستحق بودند که در بازی برنده شوند و ما را ببرند؟! در مسابقه رفت هر دو تیم در یک حد بودند و ما باید برنده می‌شدیم، اما در بازی دوم هیچ‌کدام در حد برد نبودیم و مساوی عادلانه بود.

ساپینتو: استقلال را رها می‌کردم دهم می‌شد!

بازیکنان و سیستم پرسپولیسی‌ها مشابه قبل است و پویایی قبلی‌شان را دارند

این مربی پرتغالی یادآور شد: بازی آخری را که با آنها داشتیم، دوباره دیدیم. از آن موقع چیز خاصی را تغییر نداده‌اند. بازیکنان و سیستم آنها مشابه قبل است و پویایی قبلی خودشان را دارند، ولی این هم درست است که در دربی آخر، بازیکنان کلیدی مصدومیت جزئی داشتند و برای آن بازی خیلی روحیه بالایی نداشتند.

 

احساس می‌کنم تیمم خیلی بهتر است و نسبت به گذشته آماده‌تر

ساپینتو یادآور شد: در دربی برگشت از نظر ذهنی و بدنی سرحال نبودیم، به خاطر همان مسائلی که همکارتان گفت و در هشت ماه بر ما گذشت، ولی الان من احساس می‌کنم تیمم خیلی بهتر است و نسبت به گذشته آماده‌تر. از همه لحاظ، تهاجمی و دفاعی. تنها چیزی که من می خواهم این است که همه بازیکنان آن استعدادشان را به زمین ببرند، چون تیمی پر از استعداد هستیم. همانطور که در بازی‌های آخر خودمان را نشان دادیم. مثل بازی با مس و تراکتور که بازی فوق‌العاده‌ای داشتیم. من تیم خودم را اینطوری احساس می‌کنم و بازیکنانم منتظر این بازی هستند.

 

در ایران نمی‌توانید خیلی با راز و رمز کارتان را انجام بدهید

وی خاطر نشان کرد: می‌توانید انتظار داشته باشید که ما با استراتژی بازی کنیم، ولی در ایران نمی‌توانید خیلی با راز و رمز کارتان را انجام بدهید، چون همه، همه چیز را می‌دانند. من نمی‌توانم در تمرینم یک استراتژی بگذارم! خیلی‌ها هستند که از پنجره‌های بیرون و مقابل عکس می‌گیرند. خیلی‌ها تمرین را می‌توانند ببینند. این مرا علاقه‌مند کرده است، ولی سعی کردیم خوب تلاش کنیم و پرسپولیس را غافلگیر کنیم، چون آنها تیم خوبی دارند. ما باید ثابت کرده و یک چیزهایی را بهتر کنیم تا آنها را شکست بدهیم.

 

پرسپولیس اگر در این فصل داور را نداشت قهرمان نمی‌شد!

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه بازیکنانش خواهان حضور داور خارجی شدند و پرسپولیسی‌ها از جمله یحیی گل‌محمدی معتقدند بودند این کار برای فشار به داور است، گفت: ایشان نظر خودشان را دارند، ولی من موافق نیستم. من به نظر همه احترام می‌گذارم، ولی نظر من با نظر ایشان کاملاً متفاوت است. به خاطر اینکه اگر داور را در این فصل نداشتند، قهرمان نبودند. همه ایران این را می‌دانند. حتی در دربی! بازی صفر - صفر بود. اگر پنالتی را برای ما می‌گرفتند، شرایط فرق می‌کرد، اما پنالتی را نگرفتند. اگر گفتند که پنالتی نبود ولی بازی بعد که با گل‌گهر بازی کردند صحنه شبیه آن را پنالتی گرفتند. یادتان هست؟ دقیقاً همان بود. چطوری است یک پنالتی را در آنجا نگرفتند و یک پنالتی مشابه آن را این طرف گرفتند؟ من در کارم بسیار جدی هستم و به همه احترام می‌گذارم. ما این اشتباهات را یادمان نمی‌رود، ولی مقابل آنها مشغول جنگ هستیم. من هیچ چیز برای خودم نمی‌خواهم فقط یک داور منصف می‌خواهم.

 

در بیشتر بازی‌ها داوران این فرصت را به من ندادند که بروم از آنها تشکر کنم

ساپینتو تصریح کرد: من هیچ مشکلی ندارم که اگر داور یک عملکرد منصفانه داشته باشد، بروم به او بگویم که خوب قضاوت کرده است، ولی در بیشتر بازی‌ها داوران این فرصت را به من ندادند که بروم از آنها تشکر کنم و بگویم چقدر خوب قضاوت کرده است. داور بازی فردا سابقه بسیار زیادی دارد. 10 سال سابقه دارد. شنیدم این داور در این فصل برای ما و پرسپولیس قضاوت نکرده است، ولی امیدوارم فردا خیلی ریلکس باشد، احساس فشار نداشته باشد و از بازی لذت ببرد. به بازیکنانم گفتم که به داور کمک کنید تا کارش را خوب انجام بدهد، ولی آن مسائلی را که امسال و در این فصل اتفاق افتاد، فراموش نمی‌کنیم.

 

کاری را که بیرانوند کرد فراموش نمی‌کنم و امیدوارم هواداران ما هم فراموش نکنند

وی با اشاره به واکنش جنجالی بیرانوند بعد از پیروزی در دربی قبلی، عنوان کرد: همانطور به دروازه‌بان آنها خیلی احترام می‌گذارم و کامل مورد احترام من است، ولی بازیکنان، هواداران و خودمان فراموش نمی‌کنیم چه کاری بعد از بازی انجام داد. ما باید به هم احترام بگذاریم. اگر برنده یا بازنده باشیم باید به یکدیگر احترام بگذاریم، ولی این مدل تحریک کردن تیم دیگر کار خوبی نیست. همانطور که علیرضا بیرانوند گلر خوبی است و ارتباط خوبی هم با او دارم، ولی از کار او خوشم نیامد و من هم یادم نمی‌رود. امیدوارم تماشاگران ما هم یادشان نرود.

 

به همه احترام می‌گذارم اما ترجیح می‌دهم در زمین صحبت کنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع به اینکه بیرانوند پیش از دربی در چند مصاحبه گفته بود ساپینتو نگران نباشد، تیمی که بهتر باشد، برنده می‌شود، اظهار کرد: بگذارید فردا ببینم چه می‌شود. من به نظر و عقیده همه احترام می‌گذارم، اما ترجیح می‌دهم در زمین صحبت کنم.

 

برای بازی دوباره با پرسپولیس دعا می‌کردیم

ساپینتو در واکنش به طرح این موضوع که صحبت‌های بازیکنان پرسپولیس بعد از پیروزی در دربی قبلی، شاید بازیکنان استقلال را از نظر روانی عصبی کند و در جریان بازی تأثیر بگذارد، گفت: بازیکنانم دعا می‌کردند که دوباره مقابل پرسپولیس بازی کنند، همه ما. ما فقط می‌خواستیم مقابل پرسپولیس بازی کنیم. ما فقط منتظر این بازی بودیم. قبل از اینکه آنها مقابل هوادار بازی کنند ما منتظر بودیم، مقابل پرسپولیس بازی کنیم. می‌توانید خودتان بقیه را تصور کنید.

 

فقط منتظر هستم در بازی فردا برنده شویم

وی درباره اینکه پیروزی مقابل پرسپولیس و قهرمانی جام حذفی به او شانس دیگری می‌دهد که برای جام سوم و سوپرجام تلاش کند، گفت: قدم به قدم. من فقط منتظر هستم در بازی فردا برنده شویم تا ببینیم بعد از آن چه می‌شود. بازی به بازی.

 

برای من مهمترین چیز پیروزی است

سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که از میان کسب اولین برد در دربی، انتقام از یحیی گل‌محمدی به‌عنوان تنها مربی ایرانی که تیمش مقابل او برنده بوده است یا کسب یک جام، کدامش فکر او را بیشتر مشغول کرده است، گفت: برای من همیشه بردن یک جام مهمتر است. این یک کار بزرگ شخصی نیست. این یک بازی است و ما به هم احترام می‌گذاریم. همه برای اینکه برنده شوند سخت تلاش می‌کنند، اما این جنگ نیست. همه باید به هم احترام بگذاریم. باید با احساسات و هیجانات‌مان بازی، اما خود را کنترل کنیم. برای من مهمترین چیز پیروزی است. بُرد یعنی همه چیز.

ساپینتو در مورد آینده کاری‌اش در استقلال هم گفت: فقط راجع به بازی سؤال بپرسید!

 

بعضی وقت‌ها ما می‌خواهیم بمانیم ولی کسی نیست که کمک‌مان کند

«مربیان پرتغالی وفای به عهد دارند و در شرایط سخت پشت تیم و بازیکنان خودشان می‌مانند.»، وی در پاسخ به خبرنگاری که این موضوع را مطرح کرد، اظهار داشت: این، آن چیزی است که ما یاد گرفتیم و فرهنگ ماست که هیچ وقت چیزی را رها نکنیم و پشت سر بگذاریم. ما رهبر تیم‌مان هستیم. بعضی وقت‌ها نمی‌گذارند کارتان را انجام بدهید به این خاطر که اخراج‌تان می‌کنند، ولی بعضی وقت‌ها ما می‌خواهیم بمانیم، ولی کسی نیست که کمک‌مان کند.

 

اگر تیم را تنها می‌گذاشتم دهم می‌شدیم

وی افزود: تا الان تیم مرا حمایت کرده است و من تیم را، ولی الان احساس می‌کنم اگر آنها را تنها بگذارم شرایط 10 برابر بدتر می‌شود. مطمئن باشید اگر تیم را تنها می‌گذاشتم دهم می‌شدیم. صد درصد مطمئنم دهم می‌شدیم و به فینال جام حذفی نمی‌رسیدیم. ما یک خانواده تشکیل دادیم و به ظرفیت‌های خودمان ایمان داریم. به هم احترام می‌گذاریم. به باشگاه و طرفداران خودمان احترام می‌گذاریم. به خانواده و هواداران‌مان احترام می‌گذاریم و هیچ وقت خسته نمی‌شویم و می‌جنگنیم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که بعضی کارشناسان معتقد بودند در دربی رفت باید از ارسلان مطهری در ترکیب اصلی بهره می‌گرفت، اما به یکباره شاهد حضور پیمان بایایی در زمین بودیم. با این حال و برای بازی فردا مطهری در ترکیب قرار می‌گیرد یا بابایی، اظهار داشت: طبیعی است که نمی‌گویم فردا چه کاری می‌خواهم انجام بدهم. من به عقیده و نظر همه احترام می‌گذارم، ولی از شما یک چیز می‌پرسم. از من پرسیدی که چرا از ارسلان در ترکیب اصلی استفاده نکردم؟!

 

ارسلان در دربی قبلی استراحت کرد به این خاطر که صد درصد نبود

وی افزود: بعد از بازی در مورد ترکیب صحبت می‌کنیم، ولی در بازی قبلی ارسلان مطهری و یکسری بازیکنان صد درصد خودشان نبودند. ارسلان در دربی قبلی استراحت کرد به این خاطر که صد درصد نبود. ما هم تصمیم گرفتیم که در نیمه دوم از او استفاده کنیم. من هم نباید همه چیز را همیشه توضیح بدهم. ما به این خاطر نباختیم که ارسلان مطهری در زمین نبود، همانطور که در بازی قبلی تیم بدون ارسلان برنده شده بود. باید همه چیز را مدنظر داشته باشیم.

 

یک فصل فوق‌العاده داشتیم و نباید با یک بازی برای آینده یک مربی تصمیم بگیرند

ساپینتو در مورد اینکه بازی فردا قطعاً مساوی نخواهد داشت و اگر با برد دربی را به پایان نرساند چه رفتاری در قبال او صورت می‌گیرد، عنوان کرد: باید احترام بگذاریم. برنده یا بازنده، همیشه برای همه چیز در این شغل آماده هستم و بسیار اعتمادبه‌نفس دارم. ما یک فصل فوق‌العاده داشتیم و نباید با یک بازی برای آینده یک مربی تصمیم بگیرند. بعضی چیزها خوب بود و بعضی چیزهای دیگر خیر، در ذهنیتی که از آن باشگاه است، دلایلی وجود دارد. در حال حاضر روی بازی فردا متمرکزم که فردا برنده شویم. بعد از آن زمان داریم که درباره آینده صحبت کنیم.

 

سعی می‌کنیم فردا تست نهایی را از یامگا و غلامی بگیریم

ساپینتو درباره آخرین وضعیت مصدومیت کوین یامگا، عارف غلامی همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره خروج ابوالفضل جلالی از فهرست آبی‌پوشان هم گفت: ما سعی می‌کنیم فردا تست نهایی را از یامگا و غلامی بگیریم تا ببینیم شرایط بازی را دارند یا خیر. من چیزی درباره لیست نمی‌گویم.

وی درباره اینکه آیا سیدحسین حسینی همانند علیرضا بیرانوند برای دریافت ضربات پنالتی آماده است، اظهار داشت: تیم من، بازیکنان من و دروازه‌بانم صد درصد برای بازی آماده هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
سوم هم با دهم فرقی نداره ساپی جان :)
این حرفش توهین به بازیکنان استقلاله
از این آدم دروغگوتر و پشت هم انداز تر خودشه !
خبر ناهارها فقط بدنبال مسائل حاسیه ای
یه دونه شیفت دلیت بزنید بهش بره
از ما گفتن بود رقابت باید برابر باشه با این به هیچ جا نمی رسید
متوجه شدید تاکتیکش روش ناجوانمردانه فحاشی توسط تحریم هوادارهاشون به بیرانونده؟!
چقدر بیخودی حرف میزنی تو سوپرمن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل