بازدید 2181
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس خبر داد:

پرونده‌های قاچاق سوخت در فارس سه برابر شد

-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس، از افزایش حدود سه برابری پرونده های قاچاق سوخت، از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 30 May 2023


به گزارش  تابناک به نقل از ایرنا، غلامرضا سالاری سه شنبه در این باره گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد هزار و ۲۴۰ فقره پرونده تخلف قاچاق سوخت در شعب تعزیرات حکومتی ویژه قاچاق کالا و ارز رسیدگی شده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱ حدود ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

سالاری بیشترین تعداد پرونده قاچاق سوخت موجود را در شهرستان شیراز و سپس لار اعلام کرد و افزود: تعداد ۳۲۱ پرونده قاچاق سوخت در تعزیرات حکومتی شیراز و ۲۳۱ پرونده هم در اداره تعزیرات شهرستان لار ، بررسی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: قاچاقچیان نیز با حکم شعب تعزیرات استان افزون بر ۴۰۵ میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال پرداخت جریمه محکوم شدند که این میزان جریمه نیز با توجه به تعداد پرونده های متشکله ، افزایش داشته است .

سالاری یادآور شد که احکام مورد اشاره به استناد تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب مجلس شورای اسلامی ،مبنی بر ضبط کالا و پرداخت جریمه ۲ برابر ارزش سوخت مکشوفه ، صادر و اجرا شده و سوخت توقیف شده پس از صدور حکم قانونی ،تحویل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان شده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان فارس و همجواری با استان‌های مرزی تاکید کرد: میزان اختلاف زیاد میانگین قیمت فرآورده های سوختی در بازار داخلی و کشورهای همسایه، انگیزه متخلفان برای قاچاق سوخت را افزایش می‌دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به روش های گوناگون متخلفان برای قاچاق سوخت و امکان افزایش آمار این تخلف هشدار داد و گفت: قاچاق کالا به هر ۲موضوع مطرح شده در شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید آسیب زده و مانع تحقق آن‌ها می‌شود لذا مبارزه مستقیم نیروی انتظامی و رسیدگی های تعزیرات حکومتی، به‌تنهایی چاره‌ساز نیست و در کنار آن باید اصلاح سیاست‌های تجاری، نظام تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای در سطح کلان و فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه درخصوص آسیب های جدی قاچاق به رشد و تعالی بازار داخلی،تولید و جامعه نیز انجام شود.

سالاری افزود: تعداد ۲۱شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز در سطح استان وظیفه رسیدگی به پرونده های قاچاق را بر عهده دارند .

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس همچنین گفت: مسافری که قصد داشت ارز از کشور خارج کند، حدود ۳۸ میلیارد ریال جریمه شد.

سالاری افزود: گزارش پلیس امنیت اقتصادی درباره کشف ۱۶ هزار دلار و ۴۴ هزار و ۵۰۰ درهم از یک مسافر به مقصد دبی در شعبه بدوی تعزیرات شیراز بررسی شد.

وی ادامه داد: پس از پیگیری شعبه هفتم بدوی،تخلف این مسافر مبنی بر حمل و خروج ارز بیش از حد مجاز تعیین شده اثبات و متهم مورد نظر ۳۷ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال جریمه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس بیان کرد: بنا به دستورالعمل بانک مرکزی خروج بیش از پنج هزار یورو و معادل آن از کشور،درحکم قاچاق ارز و ممنوع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار