بازدید 6725
۹

استقبال اوپک از بازگشت ایران به بازار نفت

دبیرکل اوپک گفت این گروه از بازگشت کامل ایران به بازار نفت بعد از برداشته شدن تحریم‌ها استقبال می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 30 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از رویترز، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت این گروه از بازگشت کامل ایران به بازار نفت بعد از برداشته شدن تحریم‌ها استقبال می‌کند.

ایران یکی از اعضای اوپک است، اما صادرات نفت این کشور تحت تحریم‌های آمریکا با هدف محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران قرار گرفته است.

هیثم الغیس، دبیرکل اوپک که برای اولین‌بار وارد تهران می‌شود اضافه کرد ایران این ظرفیت را دارد که حجم بالایی از تولید را در زمانی کوتاه وارد بازار کند.

تأکید عراق به پایبندی خود به توافق اوپک پلاس

 وی گفت:«ما عقیده داریم ایران یک بازیگر مسئول در میان سایر کشورهای عضو اوپک است. من مطمئنم ما می‌توانیم با همکاری هم از ثبات بازار مطمئن شویم، یعنی همان کاری که اوپک طی سال‌های گذشته انجام داده است».

دبیر کل اوپک در مورد کاهش تولید داوطلبانه اوپک و تأثیرات آن بر قیمت نفت گفت:«ما در اوپک یک سطح مشخص از قیمت را مد نظر نداریم. تمام اقدامات و تصمیمات ما با هدف ایجاد یک تعادل خوب بین عرضه و تقاضای جهانی نفت انجام می‌شود».

 عربستان و سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس در اقدامی شگفت‌آور در اوایل آوریل اعلام کردند 1.2 میلیون بشکه دیگر از تولید خود را کم می‌کنند. بدین‌ترتیب کل کاهش تولید اوپک پلاس به 3.66 میلیون بشکه در روز می‌رسد.
 عربستان و ایران در ماه مارس طی قراردادی با میانجیگری چین به‌عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیا اعلام کردند روابط دیپلماتیک خود را پس‌از سال‌ها از سر می‌گیرند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
انگار مذاکرات به نتایجی رسیده است.
فقط کشورهای این منطقه هستند که می توانند به هم کمک کنند که یا امن و با رشد و ترقی باشند یا در جنگ و نا امنی ...
شتر در خواب بيند پنبه دانه
جناب اپک که همیشه استقبال کرده...امریکا هست که با تحریم هاش مشکل درسات رکده...توهم شدی ملانصرالدین که انگشترش را در کوچه گم کرده بود در خانه دنبالش میگشت پیدا کنه ..گفتن چرا گفت اخه خانه روشن و کوچه تاریک...
اگر تحریمها برداشته شود
مثل اینکه همه میخواهند تحریم برداشته بشه غی ار بعضی از مردم در داخل ایران
پس چرا وضع اقتصاد اینه؟
باز نوبت نوسان گرفتن دولت در بورس و سکه و طلا و سایر بازارها فرارسیده
فکری به بحال بی ارزش ترین پول جهان ریال نمیخواهید بکنید؟؟؟
یه مرد به تمام معنا مردتوی این کشور گیر نمیادکه واقعیت برجام را بطور شفاف برا مردمبگه اخه مردم کلافه شدند میگن توی ایران یه عده نمیزارن برجام به سرانجام برسد بگین چرا تا مردم بدانند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار