بازدید 9548
۱

سلطانی‌زاده: تکرار کشتی سنگین‌وزن شهامت هیات ژوری بود

هیات ژوری پس از بازبینی فیلم به این نتیجه رسید که ضربه فنی به صورت کامل انجام نشده است. به هر حال در سنگین وزن خوابیدن و شانه به شانه شدن کشتی گیران با سبک وزن‌ها تفاوت زیادی دارد و احتمالا داور عجله کرده و رییس تشک هم با توجه به اعتمادی که به داور وجود دارد ضربه فنی را تایید کرد
کد خبر: ۱۱۷۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱ 30 May 2023

داور المپیکی کشتی ایران از تکرار مبارزه سنگین وزن در رقابت‌های جام تختی دفاع کرد و آن را یک تصمیم حکیمانه از تیم مدیریتی دانست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ کامران سلطانی‌زاده اظهار کرد: داوری‌ها در جام تختی در مجموع از نظر کیفیت، نمره قبولی گرفت. از همه پتانسیل داوری ایران در این مسابقات استفاده شد. ۴ داور المپیکی ایران به همراه رییس کمیته داوران که عضو کمیسیون داوری اتحادیه جهانی و مدرس داوری است در این رقابت‌ها حاضر بودند و در مجموع شاهد قضاوت‌های خوب و عادلانه‌ای بودیم.

داور المپیکی کشتی ایران، افزود: در این رقابت‌ها فقط یک مشکل داوری به‌وجود آمد که عملکرد خوب داوران را تحت الشعاع خود قرار داد. ما در این مسابقات برنده و بازنده ناشی از ناداوری نداشتیم یا اعتراض شدیدی را شاهد نبودیم. برنده‌ها و بازنده‌ها به درستی تشخیص داده شدند و مسابقات نیز در شرایط آرام و بسیار خوبی برگزار شد. خیلی از کشتی گیرانی که باختند نیز اعتراض جدی به داوری نداشتند که نشان دهنده اعتماد کشتی‌گیران و مربیان به قضاوت تیم داوری بود.

سلطانی‌زاده: تکرار کشتی سنگین‌وزن شهامت هیات ژوری بود

وی خاطرنشان کرد: بررسی تمامی چلنج‌ها بر روی اسکوربرد سالن مسابقات برای تماشاگران و خبرنگاران به نمایش درآمد که این امر نشان دهنده شفافیت کار داوران و سلامت در برگزاری مسابقات بود. مجموعه داوری کشتی ایران همواره سعی کرده بدون هیچ گونه جهت گیری، تنها در راستای احقاق حق و اجرای عدالت در قضاوت گام بردارد و خدا را شکر این‌بار نیز شاهد عملکرد بسیار خوب داوران در جام تختی بودیم.

سلطانی‌زاده در ادامه درباره تکرار مبارزه امین طاهری مقابل مرتضی جان محمدی پس از این که طاهری با ضربه فنی شکست خورده بود، گفت: هیات ژوری پس از بازبینی فیلم به این نتیجه رسید که ضربه فنی به صورت کامل انجام نشده است. به هر حال در سنگین وزن خوابیدن و شانه به شانه شدن کشتی گیران با سبک وزن‌ها تفاوت زیادی دارد و احتمالا داور عجله کرده و رییس تشک هم با توجه به اعتمادی که به داور وجود دارد ضربه فنی را تایید کرده است. هیات ژوری در نهایت اشتباه داور را پذیرفت و مسابقه در جهت احقاق حق بار دیگر تکرار شد.

داور المپیکی کشتی ایران در پاسخ به این سوال که آیا تکرار مبارزه قانونی بود یا خیر؟ گفت: با توجه به این که این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را داشت و میان دو تن از کشتی‌گیران ایرانی برای رسیدن به تیم ملی برگزار می‌شد، این تصمیم برای جلوگیری از تضییع حق کشتی‌گیر سنگین وزن برگزار شد. به اعتقاد بنده تصمیم حکیمانه‌ای گرفته شد.

او در پاسخ به این سوال که تصمیم برای تکرار مبارزه توسط هیات ژوری گرفته شد یا کمیته فنی مسابقات؟ خاطرنشان کرد: هیات ژوری اشتباه تیم داوری را تایید کرد و بر اساس آن این تصمیم مدیریتی اتخاذ شد. فدراسیون کشتی بزرگ‌ترین مرجع تصمیم گیرنده در مسائل مختلف کشتی است. کمیته فنی هم به عنوان نماینده فدراسیون در مسابقات نظرشان نافذ است. اشتباه تیم داوری تایید شد و آن ها نیز رای به تکرار مبارزه دارند که تصمیم درستی هم بود. این که هیات ژوری اشتباه تیم داوری خود را پذیرفت نشان دهنده شجاعت و سلامت داوری کشتی ایران است.

وی با قدردانی از میزبانی خوب ارومیه از رقابت‌های جام تختی، گفت: تماشاگران فقط کشتی‌گیران مورد علاقه خود را تشویق کردند و برگزاری و امکانات مسابقات در سطح خوبی بود. نسل جوان وارد داوری ایران شده است. داوری کشتی ایران جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد و بنده به همراه نیما صادقی و عباسی برای بازی‌های آسیایی چین انتخاب شده‌ایم که یک افتخار برای کشتی و ورزش ایران است.

داور درجه المپیکی ایران، در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به قضاوت‌های خوب خود در میادین داخلی و بین‌المللی، در المپیک‌ پاریس قضاوت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: تا المپیک پاریس مسیر درازی در پیش است اما امیدوارم با توجه به حضور مصلایی‌پور رییس کمیته داوران در کمیسیون داوران جهان، شاهد حضور حداکثری داوران ایران در المپیک باشیم. هر کدام از دوستان من به این رویداد بروند قطعا شایسته هستند و من نیز خوشحال خواهم شد، اگر هم خودم این افتخار نصیبم شود خوشحال می‌شوم.

منبع: ایسنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
این کارها فقط تو ایران اتفاق میافته و متاسفانه به ورزشکار هم این راهنمایی غلط رو میکنه که در مسابقات برون مرزی اعتراض به نتیجه یا درخواست تجدید بازی رو بکنه . همه جای دنیا بعد از تصمیم داور نتیجه بازی تغییر نمیکنه ولو داور اشتباه کرده باشه . اما تو ایران مافیاهای ورزشی حتی نتیجه بازی رو عوض میکنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر