هیات رییسه مجلس یازدهم توصیفات رهبر انقلاب را بهانه‌ای برای عدم انتشار لیست "شاسی بلند بگیران" نکند!

هیات ریسه مجلس یازدهم فراموش نکند که در عرصه آگاهی و اطلاعات، نمی‌توان هیچ شبهه و ایرادی را مشمول مرور زمان نمود و بر این تصور بود که می‌توان با معطل کردن افکار عمومی و انتظار مطالبه گران، مبنی بر «انتشار لیست نمایندگان دریافت کننده شاسی بلند» از این شبهه عبور کرد.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ 29 May 2023

هئیت رییسه مجلس یازدهم توصیفات رهبر انقلاب را بهانه ای برای عدم انتشار لیست

 

تابناک /حسین بشیری_ مجلس یازدهم درحالی آخرین سال فعالیت خود را پشت سر می گذارد که موضوعات متعدد و مهمی مانند برنامه هفتم توسعه و تعیین تکلیف قوانین بر زمین مانده را پیش روی دارد و موظف است، برای جمع بندی این موارد، تلاش خود را مبذول نماید؛ اما متاسفانه گاهی حاشیه‌ها و شبهه‌هایی مطرح می‌شود که بر تمام عملکرد قوه مقننه تاثیر منفی می‌گذارد. ماجرای واگذاری خودرو‌های شاسی بلند، یکی از مهمترین و عمده‌ترین حاشیه‌هایی بود که مجلس یازدهم را درگیر این حواشی نمود و موجب گردید تا از زمان طرح این موضوع تا به حال سایه‌ای از این حاشیه بر مجلس یازدهم افکنده شود.

بر اساس قانون اساسی، دو وظیفه مهم برای قوه مقننه تعریف و تبیین شده است؛ «قانونگذاری و نظارت» مهمترین کارکرد‌های مجلس شورای اسلامی است که این قوه موظف به انجام آنهاست و شان و اهمیت این نهاد قانونگذاری از زمان انقلاب اسلامی تاکنون در کلام بزرگان کشور مکررا مورد تذکر قرار گرفته است. در آخرین مورد هم رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مقننه، عملکرد کلی مجلس یازدهم را با عبارات مهم و کلیدی توصیف کردند و همین موضوع حاکی از این است که عملکرد این مجلس پس از این دیدار باید بیشتر مورد دقت نمایندگان و هیت رییسه آن قرار گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی، مجلس یازدهم را «مجلس انقلابی، باسواد، جوان، پُرتحرّک، پُرکار، آشنا به مشکلات کشور، تهیه و تصویب کننده قوانینی راهبردی و ساده زیست» توصیف کردند و در توصیه‌ای کلیدی به این مجلس فرمودند: سال آخر، سال حسّاسی است. یکی از گرفتاری‌های کشور، سال آخر مجالس است که در شرف انتخابات و نگاه مردم و مانند این چیز‌هاست. غرض، این نقاط قوّت خودتان را در این سال آخر ادامه بدهید؛ سالم وارد شدید، سالم خارج بشوید. «رَبِّ اَدخِلنی مُدخَلَ صِدقٍ وَ اَخرِجنی مُخرَجَ صِدق»؛ این‌جوری باشد ان‌شاءالله؛ از کار، آنچه برای انسان می ماند این است. اینکه حالا ما دوره‌ی بعد هم انتخاب بشویم یا نشویم، این‌ها مسائل دنیایی است؛ مسائل درجه‌ی چندم است. اصل قضیّه این است که چه ما بعداً به مجلس بیاییم چه نیاییم، کاری که تا الان کردیم مورد قبول خدای متعال قرار بگیرد؛ اصل قضیّه این است. البته رهبر انقلاب در دیدار تاکید کردند که این توصیفات به جهت نگاه مجموعی به مجلس است و ممکن است موارد و کاستی‌هایی هم باشد.

با توجه به حاشیه‌های متذکر و مطروحه که همچنان از سوی برخی نمایندگان مدعی در سطح رسانه‌ها بیان می‌شود، باید خاطرنشان کرد که یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین توصیه‌های رهبری به این مجلس را باید در عبارت «همان گونه که سالم وارد شدید؛ سالم خارج شوید» دانست. زیرا این عبارت و توصیه وظایف سنگینی را متوجه اعضای این مجلس به خصوص هیات رییسه آن قرار می‌دهد.


هیات رییسه مجلس یازدهم باید متوجه باشد که موضوع «واگذاری شاسی بلندها» با تکذیب و احضار و یا احیانا وعده بررسی دادن از اذهان عمومی و افکار مطالبه گر پاک نمی شود. این هیات رییسه باید قائل به این مهم باشد که حفظ ارزش‌های انقلابی و اسلامی تکلیفی قانونی و شرعی برای همه مسئولان  بوده و در مواجهه‌ای که در حفظ مصلحت‌های گروهی و گعده‌ای با ـ خدای ناکرده ـ زایل شدن این ارزش‌ها به وجود می‌آید، این مصلحت‌ها و اشخاص هستند که باید خود را فدای ارزش‌ها انقلابی و اسلامی نمایند.


هیات ریسه مجلس یازدهم فراموش نکند که در عرصه آگاهی و اطلاعات نمی‌توان هیچ شبهه و ایرادی را مشمول مرور زمان نمود و بر این تصور بود می‌توان با معطل کردن افکار عمومی و انتظار مطالبه گران مبنی بر «انتشار لیست نمایندگان دریافت کننده شاسی بلند» از این شبهه عبور و با طرح کردن برخی پاسخ‌های غیر مرتبط اذهان عمومی را منحرف نمود.

به هر حال اگر هیات رییسه مجلس یازدهم برای برگزاری انتخابات دوره جدید هیات رییسه هم ملاحظاتی داشت و یا اینکه بر این باور است که عبارات و توصیفات به کار برده توسط رهبری به معنای تایید یکایک اعضا و اعمال و رفتار آنان است، باید این ملاحظات و تصورات را به کنار گذاشته در جهت توصیه به سخنان و توصیفات کلیدی رهبری و انتظار مردم و خواسته مطالبه گران خیرخواه دامن مجلس یازدهم را از این شبهه بزداید و با صراحت و صداقت به موکلان خویش که همان صاحبان واقعی این نظام و مملکت هستند، رفتار نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۷
اگر مجلس رانتخواری نمایندگان را پاسخ داد ولیست شاسی بلندرا منتشر کرد من ریشمو از ته میزنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
در مبارزه با فساد ، مصلحت اندیشی ممنوع و فقط قانون مداری حاکم باشد .
اگر چنین شد میتونید ادعا کنید مبارزه با فساد عملیاتی شده
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
همانطور که تاحالا همه چیز را ماله کشی کردند شاسی بلند راهم ماله می کشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
معیار مجلس انقلابی -عدالت و صداقت واقعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مجلس سوپر انقلابی!!!!!!!!!!!!!!!!!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
رئیس جمهوری، مجلس، شورای شهر، سپاه، همه با هم در کنار هم، از این یکدست تر دیگه تو هیچ دورانی پیدا نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مجلس سوپر انفلابی متهم سیسمونی گیت رو به عنوان رییس خود انتخاب کرده بنابراین بهیچ عنوان چنین لیستی منتشر نخواهد شد.جالبه کسی که این رسوایی رو برملا کرد در زندان داره آب خنک میخوره اون گفته بود کسی که خانوادشو نمیتونه اداره کنه مجلس رو هم نمیتونه ولی کسی گوش نداد.
کاظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
کش دادن خوب نیست لیست دست شورای نگهبان رسیده و برای دوره بعد انتخاب اسفند 100 نفر شاسی بگیر را تائید صلاحدید نمی کند
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
اسم ۷۵ تن را اعلام نمی کنن چون زبانم لا ل ممکنه اونها هم
اسمهای دیگه ای را لو بدهند
متاسفانه قوانینی که این مجلس به نام مردم و به کام دولت به سرعت تصویب می کند در آینده نزدیک ضربه سنگینی به زندگی و تولید و ..... کشور خواهد زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
ضربه که الان پس چیه؟ یعنی بدتر هم میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
اگر لیست دزدان۱۰۰ میلیارد دلاری زمان احمدی نژاد

افشا و برخورد شد اینهم خواهد شد

اگر پرونده املاک نجومی و کسری سه هزار میلیارد تومن

بودجه شهرداری قالیباف در تهران افشا و برخورد شد

اینه شاسی بلند ها که در مقابل آن ها هیچ است افشا

و برخورد خواهند شد

و اگر پرونده حداد عادل در گرفتن مدرسه از بنیاد

و خسارات و ضررهای بزرگی که تیم جلیلی و باقری کنی

و مرندی و امیر عبدل با تحریم های ۷ گانه به کشور

زدند برخورد شد اینهم میشود

و اگر پرونده های اکثر مسکلان و مدیران و کارگزاران که

اکثرا فساد کردند افشا و برخورد شد اینهم میشود
این نیز بگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
ولی به سختی... همان طور که درد محمود هنوز ادامه دارد! ملتفتی که
مجلسی که خودش قانون مبارزه با فساد (سوت زنی) میزاره خودش هم از رانت وفساد استفاده میکنه .فقط ببینید اینجا چه خبره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
میشه فساد سیستماتیک
این حق مسلم مردم ایران هست که بدانند در مجلس چه کسانی رانت خواری کرده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
همه شون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
چقدر ساده ايد مگه فقط يك ايران خودرو تو اين مملكته سيپا داريم بهمن خودرو كرمان خودرو صدها پتروشيمي و پالايشي ها صدها صرافي ارز هاي ديجيتال صدها شركت لوازم خانگي و شركت هاي معدني و شيميايي و .... ملتفتي كه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
و نیز بدانند که وکیلشان چه رایی داده است. چرا شفافیت آرا را تصویب نمی کنند؟؟؟؟ انقلابی؟؟؟
چرا قضیه رو این همه میپیچونید راست و حسینی بگید کیا بودن این کار رو کردن و نتیجه چی شد؟اصلا برخورد ی شد یا نه؟بعضی خبرا میگن یکی از عوامل مهم این قضیه رفته دیوان محاسبات پست هم گرفته اگه واقعا این طوره.... ....
لطفا یکی تعریف انقلابی رو بنویسه بدونیم. فعلا به ویژگی "تسلیم محض" رسیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
انقلابی یعنی دو زانو بشینه جلوی حضرات و هرچی امر شد بگه چشم...البته ظاهر رو هم رعایت کنه دیگه عالی میشه
اخر دوره نمایندگی انهاست دیگر شاسی بلند به دردشان نمی خورد. حاال به دنبال گرفتن شرکت یا انحصار واردات کالا یا پست مدیریتی در وزارت نفت و دستگاههایی که حقوق بسیار خو ب دارند می روند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
شرکت نفت خیلی عالیه
مجلس و دولت فرمایشی بهتر از این نمیشه
تازه به نماینده مردمی تبریز که این فساد را افشا کرده گیر دادند و ایشان را بایکوت کرده اند، این رسم انصاف و عدالت است؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مردم هم هیچ حمایتی نمی کنند
مشمول مرور زمان شدن در بحث بیت المال چه معنایی جز این دارد که غارت کنید مدتی سکوت کنید بعد بگویید دیگر بحث درباره ان سودی ندارد علنا مجوزی بر فساد توسط حامی ان مفسدان صادر کردن می باشد
لطفا از سرنوشت هشت هزار میلیارد هم بنویسید
با تشکر از سایت تابناک رسانه بیطرف
موضوعی که هموراه از دید هموطنان گرامی پنهان هست و اونم بخاطر شاسی بلند بودن بی قانونی در کشور ایجاد شده این است که نماینده های محترم و شورای های شهر و حتی وزای محترم عملا زندگی غرق در رانت اطلاعات دارند که این شاسی بلند های اعطایی پیش اون اطلاعات رقم اعشار حساب میشه. این رانت بیشتر ناشی دولتی بودن و‌دجال بودن اقتصاد ماست . باری انشالله دولت و مجلس محترم فکری به حال قانون اساسی کهنه کشورمون بکنند.
یکی از ویژگی های مسیولین که در مناست های مختلف چفیه هم می بندن استفاده از رانت و سپس ماست مالی آن است
معیار مجلس انقلابی / سلامت وشفافیت واقعی
بدتر از گرفتن شاسی بلند نام بردن از سازمان بازرسی و نهاد ریاس.... صداو سیما و .... بود توسط نمایندگان (که اگر اینطور باشد که حتما هست و اگر نه جراعت اعلام نداشتند)و عدم پیگیری از طرف ناظر عالی یعنی مجلس که بنظر میرسد دورهمی به رانت خواری و غارت مشغولند و کسی خیال پیگیری ندارد ......؟
تجربه چهل سال و اندی از انقلاب نشون داده که چنین لیستی نه اعلام شده و نه اعلام خواهد شد این لیست بهمراه لیست اسامی ابر بدهکاران بانکی و همچنین لیست مفسدین اقتصادی در بایگانی انقلاب ذخیره خواهد شد فقط به یک دلیل آنهم چون دست همه آنها در یک کاسه است اطلاع دهنده , فاسد و مفسد و مجازات کننده همه از یک قماشند وقتی به یکی کم میرسد داد و فریادش بپا میشود و زمانیکه سهم اش را گرفت خاموش میشود و این بود داستان چندین ساله ما که هنوز هم ادامه دارد دولتی که با اقتدار تمام در عرض چند ساعت و چند روز مخالفین خود را از صحنه روزگار حذف میکند و بزرگترین ناهنجاریهای جامعه را برطرف میکند معلوم میشود این توانایی را دارد اما چرا در برخورد با مفاسد فوق الذکر کوتاهی میکند و یا اصلا نمیخواهد چنین برخوردی صورد پذیرد جواب اش کاملا روشن و واضح است و ملت کاملا علت امر را میدانند .
رانت خودرویی کارخانه ای را به همه ملت دارید می‌دهید ولی این همه سرگرم نماینده شدن که چرا رانت ماشین کارخانه ای می گیرند؟ بی خیال
چیزهای مهمتری هست و نه این چیزهای مسخره که نمی خواهید با علم اقتصاد کشور را اداره کنید ولی با سرکوب قیمتی می خواهید رفاه بالا ببرید!!! آن هم چه رفاهی شده آن از ارز 4200 که دلار آزاد را به اوج رساند یا 28500 و تورم خلق چاپ پول آن این هم از درست کردن اختلاف بین کارخانه و آزاد که بازار آزاد از دلار آزاد تبعیت می کند و نه قیمت دستوری و سرکوب قیمت دلاری که با این اختلافی که درست می کنید آن قیمت بازار خودرو آزاد هم چند ده درصد بیشتر بالا برود بابت آن قیمت کارخانه دستوری
اصلا انقلابی یعنی عدم سو استفاده . مگر می شود کسی بعنوان انقلابی بودن دست به سو استفاده بزند ؟
بگذریم که فعلا همه چیز معنی خود را از دست داده .
اخه نمیشه!!! در واقع دستش بزنی بدتر میشه.خخخخ بعد باز مسئله سیسمونی وحواشی آن پیش میاد. بعدش..........
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مجلس انقلابی آری از خطا است
این فسادها نتیجه کشش ندیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
دقیقا
اگر این لیست اعلام شود من در رای گیری مجلس شرکت می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
اعلام نمی کنند قطعا
ولی
رای بی رای
فقط رفراندوم
شاسی بلندی وجود ندارد هی تهمت و افترا مث دکل که وجود نداشت و موارد دیگر
نمایندگان با شاسی بلند سرفراز باید بروند
باید نماینده ای که در ابتدا قضیه شاسی بلندها را افشا کرد محاکمه بشه و برای دوره بعدی هم نباید تایید بشه
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
در دور بعد هم آن 1نمایندگان باج بگیر و هم افشا کننده تائید نخواهند شد تا دوباره تگرار نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
ميكروفنشو خاموش كردن
عنوان مجلس انقلابی مصونیت ایجاد کرده است .......
مجلس جوان و جهادی و انفلابی و سرفراز. کسی حق توهین به مجلس نداره
یادی از بابک زنجانی هم بکنیم بد نیست . بنده خدا سالها است در هتل اوین بلاتکلیفه !!!!!
تا حالا کدوم ماست فروش گفته ماستم ترش است حالا این مجلس نمایندگان شاسی بلند بگیر به ملت معرفی کنند
همه نمایندگان انقلابی و پاکدست هستند
همه به دنبال مقابله با غرب با تحریم ایران هستند
همه به دنبال رفاه دوستان و آشنایان هستند
شاسی بلند ها اولا مثل گوشت و مرغ میمونه چیزی نیست دوما هم نماینده ها نگرفتن آمریکا و اسرائیل گرفتخه
در پایان گدابازی در نیاردی نماینده باید کل ایران به نامشون کنند یه شاسی بلند در حد پیش غذا میمونه براشون
مردم اقدامات دولت مردمي و مجلس انقلابي رو با گوشت و پوست و استخوانشون حس ميكنن ! فعلا هم مشكل مملكت حجابه كه كل قوا در بست همه كارها رو گذاشتن كنار و دربست مشغول رفع و رجوعش هستن !
اندر حکایت ستون حاجات در پارکینگ مجلس:
انتشار لیست را بی خیال
لطفاً آدرس آن ستونی که آگهی واگذاری خودرو خارج از نوبت را در یک تکه کاغذ کوچک روی دیوارش می چسبانند به ما هم بدهید.
آگهی ای که چند روز کوتاه بوده و یک سوم نمایندگان مجلس آنرا دیده اند و دو سوم دیگر حتی جایش را خبر ندارند.

آگهی ای که می گوید بیا ببر بفروش بعد پول کارخانه را بده. ندادی هم ندادی نوش جانت، خشکه حساب می کنیم با همدیگر

از وقتی آقای ذوالنور اینرا در برنامه جهان آرا گفته من هر چه ستون اینور و آنور دیدم از بالا تا پایین و در چهار جهت بررسی کردم، هیچ آگهی این نیافتم. حتی آگهی آدام خروس حواله ای هم روی هیچ ستونی نبود.

با این اوضاع به یاد شعر کتیبه اخوان ثالث افتادم و در جهت پاسداشت ادبیات فارسی آنرا بازنشر می کنم

کسی راز مرا داند
که از اینسو به آن سویم بگرداند.

کسی راز این ستونِ پارکینگ مجلس را داند
که آدرسش را از آقای ذوالنور بستاند
این مجلس و دولت کوچکترین اقدام مثبتی برای مردم و رضایت اونها نداشته است !!!
تاریخ و فرزندانمان به خوبی قضاوت خواهند کرد..
خیلی رویایی فکر میکنی! لیست؟ کدام لیست؟ لفت و لیس شاید منظور نویسنده باشد که نیازی به ارائه لیست ندارد!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر