بازدید 5512

خودداری اوکراین از پیوستن به ناتو از شروط صلح است

میخاییل گالوزین معاون وزیر خارجه روسیه گفت که یکی از شروط موفقیت در روند صلح با اوکراین آن است که کی‌یف از پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا خودداری کند و به وضعیت عدم تعهد بازگردد.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳ 27 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، گالوزین در مصاحبه‌ای با تاس که بامداد شنبه منتشر شد، اظهار کرد که رویکرد روسیه برای حل مناقشه اوکراین تغییری نکرده و شامل «دفاع از مردم دونباس، غیرنظامی شدن و نازی‌زدایی از اوکراین و از بین رفتن تهدید علیه امنیت روسیه از قلمرو اوکراین است.»

وی افزود: ما یقین داریم که حل این مساله صرفا از طریق توقف کامل اقدام نظامی نیروهای اوکراین و انتقال تسلیحات غربی است.

گالوزین تاکید کرد: اوکراین برای دستیابی به یک صلح جامع، منصفانه و باثبات باید به وضعیت بی‌طرفی عدم تعهد که در «بیانیه حاکمیت دولت» ۱۹۹۰ آن کشور آمده است، بازگردد و از پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا خودداری کند.

وی افزود که دفاع از حقوق شهروندان روس‌زبان و اقلیت‌های قومی بخشی حیاتی از صلح با اوکراین است.

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد که حمله پهپادی اوکراین به کرملین با غرب هماهنگ نشده بود اما هیچ یک از کشورهای غربی این حمله را محکوم نکردند.

گالوزین همچنین جمعه در دیدار با لی هوی نماینده ویژه چین در امور اوراسیا درباره پیامدهای دخالت فزاینده کشورهای ناتو در بحران اوکراین و اقدامات آن‌ها برای نظامی کردن این کشور از طریق ارائه تسلیحات پیشرفته و آموزش سربازان این کشور ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که چین، واتیکان، برزیل و کشورهای آفریقایی با ارائه طرح‌هایی آمادگی خود را برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین و برقراری صلح میان دو کشور اعلام کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر