بازدید 2534

تداوم تنفس هوای «مطلوب» برای تهرانی‌ها

تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی پنجشنبه سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست، با این حال وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات با احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد همراه خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 25 May 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم‌اکنون (۴ خردادماه) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط «قابل قبول» قرار دارد.

 بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، عدم وزش باد مؤثر هم‌زمان با افزایش تردد خودرو‌ها در صبح امروز (۴ خردادماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. با افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند با توجه به افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.

تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی پنجشنبه سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست، با این حال وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات با احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد همراه خواهد بود.

در روز جمعه (۵ خردادماه) باوجود کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا، کاهش تردد خودرو‌ها در روز تعطیل سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. تقویت ناپایداری جوی، احتمال رگبار پراکنده و افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. اگرچه احتمال گسیل گردوخاک ناشی از وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود.

وزش باد مؤثر تا اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت که موجب کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون میانگین شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۹۳ و در شرایط قابل قبول قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

گفتنی است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و از محدوده ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می‌گیرد. بر اساس این دسته‌بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان