بازدید 5492
۷

موشک راهبردی خرمشهر ۴ رونمایی شد

همزمان با سالگرد آزاد سازی خرمشهر و ایام مبارک دهه کرامت، رونمایی از موشک راهبردی برد بلند و نقطه زن خرمشهر ۴ با حضور امیر سرتیپ آشتیانی انجام شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ 25 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، موشک خرمشهر یکی از پیشرفته ترین موشک‌های طراحی شده توسط متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع است که برد آن ۲۰۰۰ کیلومتر بوده و مجهز به سر جنگی از نوع شدید الانفجار با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم است.

این موشک برای ایجاد قابلیت‌های تاکتیکی، به یکی از پیشرفته‌ترین موتورهای سوخت مایع تجهیز شده و به نحوی طراحی شده است که موتور در مخزن سوخت قرار گرفته و این امر باعث کاهش طول موشک به حدود ۱۳ متر شده است.

سرجنگی این موشک با طول حدود چهار متر، یکی از بزرگترین و اثر بخش ترین سرجنگی های تولید شده که قابلیت حمل بیش از یک تن مواد ناریه را داراست.

سرعت بالای اصابت سرجنگی به هدف، باعث می شود سیستم های پدافندی دشمن، قادر به تشخیص و رهگیری و اقدام جهت انهدام سرجنگی نباشند.

تفاوت این موشک با سایر نسل های قبلی خود تامین دقت نقطه زنی در فاز میانی(پرواز بالای جو) است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
اگه در سایر حوزه ها مثل خودرو سازی و اقتصاد و بانکداری مثل نیروهای مسلح عمل میکردیم دیگه مشکلات امروز رو نداشتیم . مشکل در کجاست . مدیریت یا .....................؟
خرمشهر از آبادانی بعد از جنگ بهره ای نبرد بجز موشکی به اسمش آنهم به همت سرداران غیور کشور
آفرین. خدا قوت به همه دست اندر کاران
انشاالله دیگر با دیدن این موشک ها فشار معیشت بر مردم از بین می رود!!!!!!
صد آفرین برای این دستاورد. پیشنهاد می کنم صنعت خودروسازی و طراحی سایت ثبت نام خودرو رو هم به صنایع دفاع بدهید و مردم رو از دست این ها نجات بدهید.
حزب الله پیروز است
سر ناریه دیگه چه صیغه ای هست !!! بعد دررمورد گسترش زبان فارسی حرف میزنید !!! شما خودتون عامل نابودی زبان فارسی هستید با این روش نگارشیتون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان