بررسی بازدهی ۳۰ صنعت بزرگ بورس

بر طبق بررسی ها، در روزهای انتهایی اردیبهشت ماه، برخی از صنایع با استقبال کدهای حقیقی مواجه شدند که نشان دهنده تغییر روند معاملات سهامی بود.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 24 May 2023

به گزارش بورس تابناک، شاخص صنایع بورسی در ماه فراز و فرود شاخص کل با تغییرات بخصوصی همراه بودند. با وجود نوسان سنگین شاخص صنایع در اردیبهشت ماه و شکست رکورد ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحدی شاخص کل، برخی از صنایعی که در نیمه ابتدایی دومین ماه سال جاری با رشد تراز قابل توجهی همراه بودند؛ در نیمه دوم اردیبهشت به نزدیکی تراز ابتدایی این ماه برگشتند و بازدهی مثبت و منفی اندکی را به ثبت رساندند. شدت بازگشت شاخص صنایع در این ماه به تراز‌های ابتدایی در حدی بوده که در بین ۳۰ صنعت بزرگ بورس تهران تنها ۸ صنعت با بازدهی مثبت به کار خود پایان داده‌اند.

با این وجود در روز‌های انتهایی اردیبهشت ماه، برخی از صنایع با استقبال کد‌های حقیقی مواجه شدند که نشان دهنده تغییر روند معاملات سهامی بود.


 صنعت انبوه‌سازی صدرنشین بازدهی اردیبهشت ماه

برآیند نوسان سنگین شاخص صنایع در اردیبهشت امسال به رشد تراز ۸.۴ درصدی شاخص صنعت انبوه‌سازی ختم شد که بیشترین بازدهی را در میان شاخص ۳۰ صنعت بزرگ بورس تهران به ثبت رساند. روند صعودی شاخص این صنعت نیز به واسطه رشد قیمت بالای برخی از نماد‌های انبوه‌سازی همچون ثبهشاز و ثشاهد بوده است. دومین بازدهی بالای ۳۰ صنعت بزرگ بورس تهران در اردیبهشت متعلق به صنعت ماشین آلات و تجهیزات بود که شرایط مشابه‌ای را با صنعت انبوه‌سازی پشت سرگذاشت. تراز شاخص این صنعت با رشد ۷.۷ درصدی دومین بازدهی دومین ماه سال را به ثبت رساند

بررسی بازدهی ۳۰ صنعت بزرگ بورس  

صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز که در روز‌های انتهای اردیبهشت پیشران بازار سهام به شمار می‌رفت در اردیبهشت ماه با ۷.۲ درصد رشد شاخص، سومین بازدهی ماه را به ثبت رساند.

صنایع قند و شکر، رایانه، کاشی و سرامیک، فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی دیگر صنایعی بودند که در اردیبهشت ماه با رشد تراز مواجه شدند.

ریزش ۱۳ درصدی شاخص صنعت بیمه و بازنشستگی

در بین ۳۰ صنعت بزرگ بورس تهران، شاخص ۲۲ صنعت اردیبهشت ماه امسال را با کاهش تراز پشت سرگذاشتند. در این میان شاخص صنعت بیمه و بازنشستگی با ۱۳ درصد ریزش تراز کمترین بازدهی را به ثبت رساند و صنعت سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۱۱.۸ درصد افت تراز دومین بازدهی منفی این ماه را به خود اختصاص داد.

صنعت تأمین آب و برق و گاز، صنعت اطلاعات و ارتباطات و صنعت خدمات فنی و مهندسی از دیگر صنایعی بودند که شاخص آن‌ها در این ماه بیش از ۱۰ درصد ریزش تراز داشته است. پنج صنعت سنگین بورس تهران نیز در اردیبهشت ماه امسال با بازدهی کمتر از منفی و مثبت ۴ درصد به کار خود پایان دادند.

بررسی بازدهی ۳۰ صنعت بزرگ بورس  

بازار سهام در حال حاضر آماده حرکتی جدید است. با فرود شاخص کل پس از رشد تراز اخیر، بازار تعادل و کف حمایتی قدرتمند خود را یافته است و در حال حاضر حساسیت خاصی را به اخبار نشان می‌دهد. در این روز‌ها با توجه به پیش‌بینی‌های بنیادی تحلیل‌گران از شرایط صورت‌های مالی سال گذشته و دیگر خبر‌های بنیادی کدال، می‌توان سیگنال‌های مثبت بازار را در دست شرکت‌های بازار سهام و سیگنال‌های منفی را در دامن تصمیمات و اخبار انتشاری از سوی نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی یافت.

حال باید منتظر باشیم تا واکنش بازار سهام را به سیگنال‌های منفی و مثبت دریابیم و ببینیم که زور کدام خبر بیشتر است./اکوایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر